Statuss(Neaktīvs) | Izdruka | Arhīvs(0) | Studiju plāns Vecais plāns | Kursu katalogs | Vēsture |
Kursa nosaukums | Lietišķā saskarsme |
Kursa kods | Filz2011 |
Zinātnes nozare | Filozofija, ētika un reliģija |
Kredītpunkti (ECTS) | 1.5 |
Kopējais stundu skaits kursā | 40.5 |
Lekciju stundu skaits | 6 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 10 |
Atbildīgā struktūrvienība | Sociālo un humanitāro zinātņu institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Mg. paed., Evija Gurgāne Mg. psych., Ināra Leikuma |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Studiju priekšmets aplūko lietišķās saskarsmes specifiku. Tiek apgūti saskarsmes procesa elementi, līmeņi; saskarsmes kanālu un stila izvēles nosacījumi. Tiek aplūkota un apgūta tieša un attālināta komunikācija, lietišķās sarunas, elektroniskās sarakstes un virtuālās saziņas etiķete; reprezentācija publiskajā telpā. Kursā tiek nostiprinātas lietišķās saskarsmes un saziņas stratēģijas prasmes. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Lietišķās saskarsmes raksturojošās iezīmes, atšķirība no citiem saskarsmes veidiem.
2 Saskarsmes process: elementi, līmeņi, kanāli un stili. 3 Tieša komunikācija: specifika, priekšrocības un trūkumi. 4 Psiholoģiskās ietekmes veidi.Personību psiholoģiskie tipi. Ķermeņa valodas sekmīga izmantošana. 5 Lietišķās sarunas etiķete. Sarunas uzsākšana un vadīšana. Ziņas strukturēšana, vēstījuma formulēšana. 6 Pārliecināšanas mērķa diapazons, efektīvākās pārliecināšanas stratēģijas. 7 Publiskā runa. Runas struktūra. Formālā, neformālā, svinīgā uzruna. 8 Attālināta komunikācija: specifika, priekšrocības un trūkumi. 9 Saziņa pa tālruni. Telefonsarunas vadīšana un etiķete. 10 Lietišķas sarakstes etiķete. 11 Elektroniskā saziņa: elektroniskās vēstules un pievienoto dokumentu noformēšana. 12 Virtuālā saziņa. Konferences, diskusijas un lēmumu pieņemšana tīmeklī. 13 Reprezentācija publiskajā telpā. 14 Profesionālais tēls darbā un saviesīgos pasākumos. 15 Korporatīvā izklaide un tās vieta profesionālajā darbībā. 16 Vārdu, simbolu un tēlu izmantošana ziņas nodošanā. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Obligāts nodarbību apmeklējums. Praktisko darbu izpilde semināros.Kavētās nodarbības atstrādā, uzrādot pasniedzējam patstāvīgā darba materiālus. Ieskaite ar atzīmi (testa veidā). | |
Obligātā literatūra | |
1. Mouls Dž. Biznesa kultūra un etiķete Eiropas valstīs. Jāņa Rozes apgāds, 2003.
2. Dubkēvičs L., Ķestere I. Saskarsme. Lietišķā etiķete. Jumava, 2003. 3. Ezera I. Lietišķā komunikācija I. Multineo, 2007 4. Prokofjeva N. Lietišķo sarunu māksla. Jumava, 2006. |
|
Papildliteratūra | |
1. Kincāns V. Lietišķā etiķete un protokols. Zvaigzne ABC, 1997.
2. Kalve I., Augucēvičs J. Dokumentu datorizēta sagatavošana. Biznesa augstskola Turība, 2002. 3. Taylor Sh. Model Business Letters, E-mails & Other Business Documents. Lietišķo vēstuļu, e-pasta un citu lietišķo dokumentu paraugi. Zvaigzne ABC, 2006. 4. Strautmane A. Rokasgrāmata lietišķajā etiķetē. Jumava, 2007 |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Office Manager. Profesionāls žurnāls biroja darbiniekiem. | |
Piezīmes | |
Obligātās izvēles priekšmets ITF akadēmiskai bakalaura studiju programmai, "Datorvadība un datorzinātne". |