Kursa nosaukums | Komercdarbība tirdzniecībā |
Kursa kods | Ekon6005 |
Zinātnes nozare | Ekonomika un uzņēmējdarbība |
Zinātnes apakšnozare | Tirgzinība |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 81 |
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Studenti padziļina zināšanas par komercdarbību tirdzniecībā: iepazīst likumus un MK noteikumus, iekšējo un ārējo tirgu, finansu analīzi un plānošanu, kontroli un licenzēšanu, globalizācijas ietekmi, importa un eksporta attīstību, konkurenci, elektronisko komerciju. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Likumi un noteikumi, kas regulē komercdarbību tirdzniecībā.
2 Latvijas iekšējais tirgus. 3 Latvijas ārējais tirgus. 4 Lauksaimniecības produktu iepirkums. 5 Uzskaites un atskaites īpatnības. 6 Finansu analīze un plānošana. 7 Inovāciju attīstīšana. 8 Komercdarbības ētika. 9 Globalizācijas ietekme uz tirdzniecību. 10 Kontrole un licencēšana. 11 Tirdzniecības uzņēmumu formas. 12 Tirdzniecības izsoles, mesas, izstādes, gadatirgi. 13 Imports un eksports. 14 Patērētāju tiesības, to aizsardzība. 15 Konkurence iekšējā un ārējā tirgū. 16 Elektroniskā komercija. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Eksāmena vērtējums pie komisijas nav zemāks par 4 ballēm. Studiju priekšmets ietilpst maģistratūras studiju programmas izvēles priekšmetu blokā un tā apguvei nav paredzētas auditoriju stundas. | |
Obligātā literatūra | |
1. Генри Ассель Маркетинг - принципы и стратегия, Москва, Инфра - М.,1999.
2. Маркетинг. Под ред. Н.Д.Эриашвили, Москва, Юнити, 1998. 3. Helmuts Diderihs Uzņēmuma ekonomika. Zinātne, Rīga, 2000. |
|
Papildliteratūra | |
1. V.Beļčikovs, V.Praude Mārketings. Rīga, Zvaigzne ABC, 1994.
2. Ланкер Л., Олье Р. Академия рынка, Москва, Экономика, 1993. 3. Буслыгин А.В. Предпринимательство. Москва, 1997. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Kapitāls 2. Dienas bizness |