Excel
Kursa nosaukums Kooperācija un saimnieciskā pašpārvalde
Kursa kods Ekon6004
Zinātnes nozare Ekonomika un uzņēmējdarbība
Zinātnes apakšnozare Agrārā ekonomika
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 81
 
Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Studenti padziļina zināšanas kooperācijā un saimnieciskā pašpārvaldē: izprot to būtību un jēdzienus, tiesisko un normatīvo bāzi; kooperācijas virzienus; kooperatīvo sabiedrību dibināšanu, darbību un pārvaldi.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Saimnieciskās pašpārvaldes jēdziens un būtība.
2 Kooperācijas jēdziens un būtība.
3 Kooperācijas vieta un loma.
4 Kooperācijas saistība ar integrāciju.
5 Kooperācija kā specializācijas un konkurētspējas sekmētājs.
6 Tiesiskā un normatīvā bāze.
7 Kooperēšanās virzieni laukos.
8 Kooperēšanās produkcijas pārstrādē.
9 Kooperēšanās tirdzniecība.
10 Citi kooperācijas virzieni.
11 Kooperācija - konkurence - monopolizācija; vēlamais un kavējamais.
12 Kooperācija kā saimnieciskās darbības pašpārvaldes strukrūru forma.
13 Kooperatīvo sabiedrību dibināšana.
14 Kooperatīvo sabiedrību pārvalde.
15 Kooperatīvo sabiedrību darbība. 16 Kooperatīvo sabiedrību īpatnības.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Eksāmena vērtējums pie komisijas nav zemāks par 4 ballēm. Studiju priekšmets ietilpst maģistratūras studiju programmas izvēles priekšmetu blokā un tā apguvei nav paredzētas auditoriju stundas.
Obligātā literatūra
1. A.Vedļa. Kooperācija lauku uzņēmējdarbībā. Rīga, 1996.
2. M.A.Šārs. Kooperatīvi, to principi un darbība. Rīga, 1993. 3. A.Bondars, A.Moisejs, A.Pudulds. Kooperācija. Rīga, 1996.
Papildliteratūra
1. Чаянов А. Краткий курс кооперации. Москва, 1925.
2. A.Vedļa. Uzņēmējdarbības kurss. Rīga, 2000. 3. H.Diderihs. Uzņēmuma ekonomika. Zinātne, Rīga, 2000.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Kapitāls
2. Tirgotājs 3. Dienas bizness
Piezīmes
Priekšmets iekļauts EF maģ. stud. progr. Ekonomika apakšprogr. Uzņēmējdarbība un vadīšana izvēles priekšmetu blokā. Students priekšmetu apgūst patstāvīgi ievērojot atbilstību akad. darba tēmai.