Excel
Kursa nosaukums Starptautiskā tirgzinība
Kursa kods Ekon5065
Zinātnes nozare Ekonomika un uzņēmējdarbība
Zinātnes apakšnozare Tirgzinība
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Lekciju stundu skaits 16
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 16
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 49
Kursa apstiprinājuma datums 08/11/2011
Atbildīgā struktūrvienība Ekonomikas un finanšu institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. oec., prof. Gunta Grīnberga-Zālīte

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Studiju kurss sniedz zināšanas par starptautiskā mārketinga attīstību un nozīmi ekonomikas globalizācijas apstākļos. Maģistranti apgūst starptautiskā mārketinga teorijas pamatprincipus un apgūst starptautisko tirgu analīzes metožu pielietošanu praksē mārketinga lēmumu pieņemšanai.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
• Zināšanas - par starptautiskās vides analīzi, galvenajām starptautiskā mārketinga stratēģijām; produktu virzīšanas pamatprincipiem starptautiskajā tirgū.
• Prasmes – patstāvīgi pielietojot iegūtās zināšanas, veikt starptautiskā tirgus analīzi, un prast pielietot analīzes metodes, izdarīt secinājumus un pieņemt mārketinga lēmumus. • Kompetence – tiek iegūtas zināšanas par starptautiskā mārketinga nozīmi un galvenajiem konceptiem. Spēj demonstrēt zināšanas par mārketinga elementu kompleksa vadīšanas principiem starptautiskajā tirgū un izvērtēt šo konceptu izmantošanas iespējas starptautiskā tirgus analīzē. Veikt starptautiskā tirgus vides izpēti, izmantojot skrīninga modeļus.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Globalizācija un pasaules tirgus attīstības tendences;
2 Mārketinga pētījumi un ārvalstu tirgus analīze;
3 Starptautiskā tirgus vide: sociāli-ekonomiskā, kultūras, demogrāfiskā, politiskā un tiesiskā;
4 Globālā konkurence un konkurences priekšrocības starptautiskajā biznesā;
5 Pamatnosacījumi starptautiskās tirgvedības uzsākšanai;
6 Starptautiskā mārketinga stratēģijas: adaptācija un standartizācija;
7 Starptautiskā mārketinga stratēģijas dažādos pasaules reģionos;
8 Produkta starptautiskā piedāvājuma veidošana. Produkta starptautiskais dzīves cikls;
9 Cenu stratēģija starptautiskajā tirgū;
10 Starptautiskie sadales kanāli un sadales īpatnības;
11 Starptautiskā sadales stratēģija un vadība;
12 Virzības metožu izmantošanas īpatnības starptautiskajā mārketingā;
13 Aikido stratēģija un stratēģiskās alianses;
14 Starptautiskā mārketinga vadības sistēma;
15 E - mārketinga principi globālajā tirgū; 16 Starptautiskā mārketinga sociālekonomiskie un ētiskie aspekti.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Semestra laikā maģistrantu zināšanu pārbaude tiek veikta ar kontroldarbu palīdzību, kuros daļa jautājumu tiek uzdota jautājumu - atbilžu forma, daļa- aprēķinu uzdevumu formā. Ja maģistrants ir kavējis nodarbības, kurās veikta zināšanu pārbaude (kontroldarbi) un, ja kavējumam bijis pietiekoši pamatots iemesls (slimība, piedalīšanās konferencēs, konkursos), mācībspēka noteiktajā konsultāciju laikā maģistranta zināšanas par kontroldarbā ietvertajiem jautājumiem tiek pārbaudītas mutiskā formā. Semestra laikā maģistrantiem jāuzraksta referāts par kādas citas valsts tirgus konjunktūru vai tirgvedību ietekmējošām kultūrvides atšķirībām, kurš atbilstoši iepriekš sastādītam grafikam jāprezentē semināra nodarbībās un jāiesniedz mācībspēkam rakstiskā formā. Noslēgumā ieskaite ar atzīmi.
Obligātā literatūra
1. De Mooij, M. Global marketing and advertising. California: Sage Publications, 2010. 323 p.
2. Ferrell, O.C., Hartline, M. D. Marketing strategy. Mason, Ohio: Thomson, 2008. 717 p.
3. Solomon M.R., Marshall G.W., Stuart E.W. Marketing real people, real choices. New Jersey: Pearson Prentice Hall, 2008. 4. Голубкова, Е.Н., Сейфуллаева, М.Э. Международный маркетинг. Москва: Дело и Сервис, 2008.
Papildliteratūra
1. Bizness pāri robežām: Praktisks ceļvedis jaunu tirgu apgūšanā. Sast. T.Volkova. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2010, 184 lpp.
2. Petrova I., Jermolajeva, E. Eiropas valstu pieredze teritoriālajā mārketingā un tās izmantošanas iespējas Latvijā. Daugavpils: Saule, 2007, 159 lpp. 3. Schmidt, M.J. Hollensen S. Marketing research: an international approach. Harlow: Prentice Flail, 2006. 613 p.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Journal of International Marketing. Published by American Marketing Association. ISSN (Print) 1069-031X ; ISSN (Online) 1547-7215.
2. European Journal of Marketing. Emerald Group Publishing Limited. ISSN 0309-0566. 3. Journal of Marketing Theory and Marketing Practice. [tiešsaiste]. Society for Marketing Advances. US. M.E. Sharpe, Inc. ISSN: 1069-6679 [skatīts 24.11.2011.] Pieejams: EBSCO Business Business Source Complete http://search.ebscohost.com/login.aspx?authtype=ip,uid&profile=ehost&defaultdb=bth
Piezīmes
Studiju kurss paredzēts SZF profesionālās augstākās izglītības maģistra studiju programmas „Projektu vadība'' studentiem.