Kursa nosaukums | Uzņēmējdarbība tūrismā |
Kursa kods | Ekon5064 |
Zinātnes nozare | Ekonomika un uzņēmējdarbība |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 81 |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. oec., asoc. prof. Aina Muška |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Pēc priekšmeta apguves maģistrants iegūst zināšanas par tūrisma sistēmu, tūrisma pieprasījumu un piedāvājumu, tos veidojošiem komponentiem. Pārzin dažādus tūrisma uzņēmumu un organizāciju veidus, to darbības īpatnības. Apgūst tūrisma uzņēmējdarbības uzsākšanas tiesiskos un praktiskos aspektus. Pārzin mūsdienu tūrisma tendences Latvijā un pasaulē, kā arī tūrisma nozares tiesiskos aspektus Latvijā. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Jēdziena “tūrisms” būtība. Tūrisma veidi, to raksturojums.
2 Tūrisma pieprasījuma būtība. Ceļotāju klasifikācija. Tūristu veidi. Tūrisma pieprasījuma īpašības. 3 Tūrisma pieprasījuma prognozēšana. Tūrisma mūsdienu tendences. 4 Tūrisma resursi: būtība, veidi, raksturojums. Tūrisma resursi Latvijā. Sabiedrisko resursu novērtēšana. 5 Tūrisma piedāvājums: būtība, klasifikācija. Piedāvājuma elementu raksturojums. 6 Tūrisma produkts: būtība, līmeņi, īpašības, dzīves cikls. 7 Tūrisma reģions: būtība, raksturojums. 8 Tūrisma nozīmes novērtēšana vietējā ekonomikā. Tūrisma nozīme Latvijas ekonomikā. 9 Tūrisma organizācijas: būtība, veidi. Tūrisma organizācijas Latvijā. 10 Tūrisma uzņēmumi: būtība, klasifikācija, veidi, raksturojums. 11 Tūrisma uzņēmuma dibināšana un reģistrācija Latvijā. 12 Vietas izvēle tūrisma uzņēmējdarbības attīstībai. 13 Tūrisma informācijas sniedzēji Latvijā. 14 Tūrisma sistēma: būtība, līmeņi. Tūrisma sistēmas elementu raksturojums. 15 Tūrisma nozares tiesiskā, institucionālā un normatīvā bāze Latvijā. Starptautiskie dokumenti tūrisma jomā. 16 Ienākošā un izejošā tūrisma raksturojums Latvijā. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Studiju priekšmets jāapgūst patstāvīgi. Eksāmena vērtējumam jābūt ne zemākam par 4 ballēm. | |
Obligātā literatūra | |
1. Kotler, Ph., Bowen, J., Makens, J. Marketing for Hospitality and Tourism. – Prentice Hall International, Inc, 1996
2. Pompl, W. Touristikmanagement 1 / Beschaffungsmanagement.- Sprinder Verlang, 1996. 3. Pompl, W. Touristikmanagement 2: Qualitaets-, Produkt-, Preismanagement.- Springer Verlang, 1996 4. Siliņēviča, I. Tūrisma analīze: mācību līdzeklis tūrisma uzņēmējdarbībā.- Rēzekne: RA, 1999. |
|
Papildliteratūra | |
1. Holovejs, K. Dž. Tūrisma bizness.- Rīga, 1999.
2. Ieteikumi Tūrisma informācijas centru ekonomiskās efektivitātes un optimālas funkcionēšanas modeļa izstrādei. – Rīga, 2004. 3. Александрова, А. Ю. Международный туризм.- Москва: Аспек Пресс, 2001 4. LR likumdošanas akti tūrisma jomā |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Tūrisms Latvijā. Statistikas datu krājums
2. Dienas bizness 3. Diena |
|
Piezīmes | |
Priekšmets iekļauts LLU EF maģistra studiju programmas "Ekonomika" apakšprogrammas "Uzņēmējdarbība un vadīšana" B daļas izvēles studiju priekšmetu blokā. Studiju priekšmets jāapgūst patstāvīgi. |