Excel
Kursa nosaukums Tirgzinība
Kursa kods Ekon5060
Zinātnes nozare Ekonomika un uzņēmējdarbība
Kredītpunkti (ECTS) 6
Kopējais stundu skaits kursā 162
Lekciju stundu skaits 24
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 24
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 114
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. habil. oec., prof. Baiba Rivža

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Studenti apgūst padziļinātas zināšanas par tirgus pētījumiem: to lomu, tirgus izpētes procesu (mērķi, plānu, informācijas avotiem, pētījumu etapiem, izmaksām), metodēm, pētījumu rezultātu analīzi un prezentāciju, kā arī tirgus pētījumu ētiskajiem aspektiem.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Tirgus izpētes būtība un nepieciešamība
2 Investīciju projektu realizācija, uzņēmējdarbības uzsākšanas iespēju, kā arī eksporta tirgus izvērtējums
3 Tirgus izpētes process - mērķis, plāns, informācijas avotu veidi
4 Pētījumu etapu un izmaksu plānošana
5 Tirgus izpētes kvantitatīvās un kvalitatīvās analīzes metodes
6 Portera 5 spēku analīzes metode
7 Brendu padziļinātā analīze
8 Tirgus segmenta platuma un garuma analīze
9 Socioloģiskie pētījumi tirgus izpētē
10 Reklāmas iedarbības stipro un vājo pušu analīze
11 Eksperimenti tirgus pētījumos. Groza metode
12 Portfolio analīze
13 Tirgus pētījumu rezultātu analīze
14 Tirgus pētījumu prezentācija
15 Tirgus pētījumu ētiskie aspekti 16 Tirgus pētījumu pieredze Latvijā
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Priekšmeta apguves laikā studentu zināšanu pārbaude tiek veikt ar kontroldarbu palīdzību, kā arī jābūt iesniegtiem visiem patstāvīgajiem darbiem. Kontroldarbos studentiem daļai no jautājumiem tiek sniegti iespējamie atbilžu varianti, bet daļai jautājumu studentam atbildes jāsniedz pašam rakstiskā formā. Kontroldarbu vērtējums tiek ņemts vērā vērtējot studenta apgūtās zināšanas kursa noslēgumā. Kurss noslēdzas ar eksāmenu, atbildot uz jautājumiem mutiski.
Obligātā literatūra
1. Praude V., Beļčikovs J. Mārketings. – R.:Vaidelote, 1999. – 559 lpp.
2. Rivža B. Lauksaimniecības un pārtikas produktu mārketinga menedžments / Latvijas Lauksaimniecības universitāte. Ekonomikas fakultāte. – Jelgava: LLU, 2000. - 258. lpp.
3. Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V. Principles of Marketing. – Cambridge: Prentice Hall Inc., 1999. - p.1032 4. Jennings M.M. Business Ethics: Case Studies and Selected Readings - USA, West Educational Publishing Company, 1999.- 365p.
Papildliteratūra
1. Котлер Ф. Основы маркетинга. – Москва: Росинтер, 1996 – стр.699: ил., таб.
2. Davidson H. Even More Offensive Marketing - Englend, Penguin Books, 1997. - 335 - 579 p.
3. Lamb C.W., Hair I.F., McDanid C. Marketing. USA, International Thomson Publishing, 1998., 241 - 279 p. 4. Mac Namee, McDonnell R. The Marketing. Casebase.London and New York, 1995. 61 - 111 p.
Periodika un citi informācijas avoti
1. European Journal of Marketing
2. Journal of Marketing Theory and Marketing Practice
3. Journal of Consumer Marketing 4. Agri Marketing
Piezīmes
Priekšmets iekļauts LLU EF ekonomikas studiju programmas obligātajā daļā 4.semestrī.