Kursa nosaukums | Agrārā tirgzinība |
Kursa kods | Ekon5014 |
Zinātnes nozare | Ekonomika un uzņēmējdarbība |
Zinātnes apakšnozare | Tirgzinība |
Kredītpunkti (ECTS) | 4.5 |
Kopējais stundu skaits kursā | 121.5 |
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Mācību programma nodrošina lauksaimniecības mārketinga, tā sistēmas un struktūras izpratni. Programmas ietvaros tiek padziļināti analizētas mārketinga funkcijas, mārketinga sistēmā iesaistīto organizāciju darbība, konkurences vide un konkurētspēja, kā arī valdības politika lauksaimniecības produktu tirgū. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Agrārā mārketinga vēsturiskā attīstība, koncepcija, funkcijas un mērķi.
2 Agrārā mārketinga sistēma un struktūra. 3 Lauksaimniecības produktu tirgus konkurences vide. 4 Lauksaimniecības produktu vietējā, nacionālā un starptautiskā mārketinga īpatnības. 5 Mārketinga iekšējās un ārējās vides faktoru ietekme uz lauksaimniecisko ražošanu. 6 Lauksaimniecības produktu tirgus pētījumi: risināmās problēmas un pētījumu metodes 7 Mārketinga stratēģijas lauksaimnieciskajā ražošanā. 8 Lauksaimniecības izejmateriālu, palīgmateriālu un iekārtu mārketings. 9 Mārketinga līdzekļi lauksaimnieciskajā ražošanā: pirmapstrāde, uzglabāšana, fasēšana, iesaiņošana. 10 Pārstrādes loma lauksaimniecības produktu mārketingā. 11 Lauksaimniecības produktu sortimenta vadīšana. 12 Lauksaimniecības produktu cenu noteikšanas politika un principi. 13 Mārketinga līdzekļi lauksaimniecības produktu noieta organizēšanā. 14 Lauksaimniecības produktu virzīšanas pasākumu īstenošana. 15 Patērētāju uzvedības modeļi lauksaimniecības produktu tirgū. 16 Lauksaimniecības produktu mārketings internetā. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Semestra laikā studentu zināšanu pārbaude tiek veikta ar kontroldarbu palīdzību. Pirmajā kontroldarbā studentiem daļa jautājumu tiek uzdota jautājumu - atbilžu formā, daļa – aprēķinu uzdevumu formā. Otrajā kontroldarbā studentiem tiek uzdots izvērtēt konkrētu situāciju vai procesu norisi lauksaimniecības produktu tirgū mārketinga aspektā.
Ja students ir kavējis nodarbības, kurās veikta zināšanu pārbaude (kontroldarbi) un, ja kavējumam bijis pietiekoši pamatots iemesls (slimība, piedalīšanās konferencēs, konkursos u.c.), mācībspēka noteiktajā konsultāciju laikā studenta zināšanas par visiem kontroldarbā ietvertajiem jautājumiem tiek pārbaudītas mutiskā formā. Semestra laikā studentiem jāuzraksta referāts par kāda konkrēta lauksaimniecības produkta tirgus konjunktūru vai tirgvedību, kurš atbilstoši iepriekš sastādītam grafikam jāprezentē semināra nodarbībās un jāiesniedz mācībspēkam rakstiskā formā. Referāts netiek pieņemts, ja tas nav ticis prezentēts semināra nodarbībās. Kontroldarbu un referāta vērtējums tiek ņemts vērā, vērtējot studenta apgūtās zināšanas kursa noslēgumā. Kurss noslēdzas ar eksāmenu, atbildot uz jautājumiem mutiski. |
|
Obligātā literatūra | |
1. Praude V., Beļčikovs J. Mārketings. – Rīga:Vaidelote, 1999. – 559 lpp..
2. Rivža B. Lauksaimniecības un pārtikas produktu mārketinga menedžments / Latvijas Lauksaimniecības universitāte. Ekonomikas fakultāte. – Jelgava: LLU, 2000. - 258.lpp. 3. Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V. Principles of Marketing. – Cambridge: Prentice Hall Inc., 1999. - p.1032 4. Rhodes J.V. The Agricultural Marketing System: 3rd ed. – New York: John Wiley&Sons, 1989 – p.528 |
|
Papildliteratūra | |
1. Niedrītis J.Ē. Mārketings / Biznesa augstskola Turība. Ekonomikas fakultāte. - Rīga: SIA “Biznesa augstskola Turība”, 2000. – 240.lpp.:il., tab.
2. Acharya S.S. Agricultural Marketing in India – New Delhi: Oxford and IBH Publishing Co., 1987 – p.382 3. Bodo B.Schlegelmilch Marketing Ethics: An International Perspective. 1st ed., London: International Thomson Business Press, 1998 4. Котлер Ф. Основы маркетинга. – Москва: Росинтер, 1996 – стр.699: ил., таб. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. European Journal of Marketing
2. Journal of Marketing Theory and Marketing Practice 3. Journal of Consumer Marketing 4. Agri Marketing |
|
Piezīmes | |
Priekšmets iekļauts LLU EF ekonomikas maģistra studiju programmas obligātās izvēles daļā 2.semestrī. |