Excel
Kursa nosaukums Tirgzinība
Kursa kods Ekon5011
Zinātnes nozare Ekonomika un uzņēmējdarbība
Kredītpunkti (ECTS) 4.5
Kopējais stundu skaits kursā 121.5
Lekciju stundu skaits 16
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 32
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. habil. oec., prof. Baiba Rivža
Mg. oec., Irēna Baraškina

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Maģistranti apgūst zināšanas par tirgus darbības pricipiem, kā arī par valsts, privātā sektora un sabiedrisko organizāciju lomu tirgus procesu norisē. Studiju procesā tiek apgūtas mārketinga menedžmenta, tirgus pētījumu, patērētāju uzvedības vadīšanas prasmes un klientu attiecību menedžments.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Mārketinga būtība, process un koncepcijas
2 Mārketings un sabiedrība: sociālā atbildība un mārketinga ētika
3 Mārketinga vide un stratēģiskā plānošana
4 Pātērētāju uzvedības modeļi un klientu attiecību menedžments
5 Mārketinga informācijas sistēma un tirgus izpēte
6 Konkurences priekšrocības un konkurētspējas nodrošināšana
7 Tirgus segmentēšana, mērķa tirgus noteikšana un pozicionēšana
8 Produkta piedāvājuma veidošana
9 Jauna produkta attīstīšana un produkta dzīves cikls
10 Pakalpojumu mārketings
11 Pakalpojumu mārketings
12 Integrētā mārketinga komunikācija
13 Masu un personīgās komunikācijas īstenošana
14 Produkta noieta organizēšana
15 E-komercijas nozīme mārketinga funkciju īstenošanā 16 Mārketinga plāns struktūra un saturs
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Priekšmeta apguves laikā maģistrantu zināšanu pārbaude tiek veikt ar kontroldarbu palīdzību. Kontroldarbos maģistrantiem daļai no jautājumiem tiek sniegti iespējamie atbilžu varianti, bet daļai jautājumu atbildes jāsniedz pašam rakstiskā formā. Kontroldarbu vērtējums tiek ņemts vērā vērtējot maģistranta apgūtās zināšanas kursa noslēgumā. Lai maģistrants tiktu pielaists pie eksāmena kārtošanas, tam ir jāsagatavo un docētājam jāiesniedz patstāvīgi veicamo uzdevumu pārskati. Kurss noslēdzas ar eksāmenu.
Obligātā literatūra
1. Kotlers, F. Mārketings no A līdz Z : 80 koncepcijas, kas jāzina katram vadītājam. Rīga: Jumava, 2007. 204 lpp.
2. Kotler, P., Keller, K. Marketing management. Upper Saddle River : Pearson, 2006. p. 729
3. Kent, R. Marketing research: approaches, methods and applications in Europe. London: Thomson Learning, 2007. p. 592 4. Hair, J.F., Bush, R.P., Ortinau, D.J. Marketing research : within a changing information environment Boston: McGraw-Hill/Irwin, 2003. p. 720
Papildliteratūra
1. Niedrītis, J.Ē. Mārketings: kā labāk saprasties ar pircējiem un gūt peļņu. Rīga : Biznesa augstskola "Turība", 2005. 407 lpp.
2. Baker, M.J. Marketing strategy and management. New York : Palgrave Macmillan, 2007. p. 577
3. Hoffman, D.K. Marketing principles and best practices. Ohio : Thomson, 2005. p. 598 4. Bown-Wilson, D., Courtney, G. Marketing, management and motivation: successful business development for professional services firms. London : Law Society, 2002. p. 262
Periodika un citi informācijas avoti
1. European Journal of Marketing
2. Journal of Marketing Theory and Marketing Practice
3. Journal of Consumer Marketing 4. The Economist
Piezīmes
Obligātais studiju priekšmets (A sadaļa) akadēmiskās maģistra studiju programmā “Ekonomika”.