Excel
Kursa nosaukums Tirgzinība nozarēs
Kursa kods Ekon5008
Zinātnes nozare Ekonomika un uzņēmējdarbība
Zinātnes apakšnozare Tirgzinība
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 81
 
Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Studenti padziļina zināšanas par tirgvedību konkrētā nozarē: pieprasījums un piedāvājums; tirgus informācija, izpēte, segmentēšana, mērķtirgus noteikšana; mazumtirdzniecības darbība; preces un ār tām saistītāts izmaksas; preču markas un preču zīmes; tirgvedības plānošana.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Pieprasījums un piedāvājums nozarē.
2 Tirgus informācija un tirgus izpēte.
3 Cenu veidošanas metodes.
4 Tirgus segmentēšana, mērķi, principi, metodes.
5 Sadales, to pielietošanas efektivitāte nozarē.
6 Mazumtirdzniecība un vairumtirdzniecība.
7 Mērķtirgus un tā noteikšana.
8 Preces pozicionēšana.
9 Preces un pakalpojumi nozarē, klasifikācija, raksturlielumi, sortiments.
10 Preču glabāšana un transportēšana.
11 Komunikācijas sistēmas.
12 Preču pārdošanas veicināšana.
13 Personāla vadīšana.
14 Preču markas un zīmes.
15 Tirgvedības plānošana nozarē. 16 Tirgvedības organizācija.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Eksāmena vērtējums pie komisijas nav zemāks par 4 ballēm. Studiju priekšmets ietilpst maģistratūras studiju programmas izvēles priekšmetu blokā un tā apguvei nav paredzētas auditoriju stundas.
Obligātā literatūra
1. Lauksaimniecības un pārtikas produktu mārketinga menedžments. LLU, 2000.
2. Ланкер Л., Олье Р. Академия рынка. Москва, 1993. 3. Генри Ассель. Маркетинг; принципы и стратегия. Москва, Инфра -М., 1999.
Papildliteratūra
1. V.Beļčikovs, V.Praude. Mārketings. Rīga, Zvaigzne ABC, 1994.
2. Котлер Ф. Основы маркетинга. Москва, Экономика, 1990. 3. Kohls R.L. and Uhl J.N. Marketing of Agricultural Products (7 th edition) Macmillan. Publishing Company: New York
Periodika un citi informācijas avoti
1. Kapitāls
2. Маркетинг 3. Tirgotājs
Piezīmes
Priekšmets iekļauts EF maģ. stud. progr. 3.sem. Ekonomika apakšprogr. Uzņēmējdarbība un vadīšana izvēles priekšmetu blokā. Students priekšmetu apgūst patstāvīgi, ievērojot atbilstību akad. darba tēmai