Excel
Kursa nosaukums Uzņēmējdarbības stratēģija
Kursa kods Ekon4026
Zinātnes nozare Ekonomika un uzņēmējdarbība
Zinātnes apakšnozare Agrārā ekonomika
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 81
 
Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Studenti iegūst zināšanas par strātēģisko vadīšanu un plānošanu, par stratēģijas veidiem, par uzņēmuma situācijas analīzes metodēm, stratēģiskajām matricām. Iegūtās zināšanas nodrošina bakalaura līmeņa pētījumus un dod priekštatu par pētījuma turpināšanas iespējām.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Stratēģija, tās būtība, nepieciešamība un mērķi.
2 Stratēģiskā vadīšana.
3 Stratēģijas veidi un līmeņi.
4 SVID analīze. Stratēģiskā izmaksu analīze. Konkurētsspējas stipruma novērtēšana.
5 Konkurentu analīze.
6 Stratēģiskās plānošanas būtība.
7 BCG modelis.
8 Stratēģiskā plānošana koorpratīvā līmenī pēc GE/Mc Kinsey modeļa (tirgus pievilcība un konkurētsspēja).
9 ADL/Lc modelis( nozares dzīves cikla novērtējums).
10 Hofer/ Schendel modelis (tirgus evolūcijas novērtējums).
11 Konkurētsspējīga stratēģija.
12 Stratēģijas pieskaņošana situācijai un īstenošana.
13 Stratēģija starptautisko tirgu konkurencei. 14 Eksāmens.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Studentam jāsagatavo un jānolasa referāts par izvēlēto tēmu, jāizpilda visi praktisko darbu uzdevumi, ar sekmīgu vērtējumu jānokārto eksāmens. Jāapmeklē ne mazāk kā 85 % nodarbību.
Obligātā literatūra
1. K.Spoģis, L.Mihejeva, S.Ruskule, J.Plēsums. Politika, Stratēģija un vadīšana lauku uzņēmējdarbībā. Mācību līdzeklis. Jelgava, 1999.
2. John L.Thompson. Strategic Management: Awareness and Change. Chapman and Hall, 1994.
3. Paul Shrivastava. Strategic management: concepts and practices. Cincinati,1992. 4. I.Forands Stratēģija. Kvalitāte. Rīga, 2000.
Papildliteratūra
1. V.Niedrīte Uzņēmuma saimnieciskās darbības stratēģiskā plānošana. Rīga, 1999.
2. M.Rurāne Uzņēmējdarbības organizēšana un plānošana. Rīga, 2002. 3. V.Praude, J. Beļčikovs. Menedžments. Rīga, 2001.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Latvijas ekonomists
2. Dienas bizness 3. Praktiskais latvietis
Piezīmes
Priekšmets iekļauts EF bakalauru akadēmiskās studiju programmas uzņēmējdarbības un vadīšanas apakšprogrammā, obligātajā daļā 7. semestrī.