Kursa nosaukums | Uzņēmējdarbība pārtikas rūpniecībā |
Kursa kods | Ekon4020 |
Zinātnes nozare | Ekonomika un uzņēmējdarbība |
Zinātnes apakšnozare | Agrārā ekonomika |
Kredītpunkti (ECTS) | 2.25 |
Kopējais stundu skaits kursā | 60.75 |
Kursa apstiprinājuma datums | 09/11/2011 |
Atbildīgā struktūrvienība | Uzņēmējdarbības un vadībzinātnes institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. oec., Aivars Strautnieks |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Kursa darba mērķis nostiprināt teorētiskās zināšanas uzņēmējdarbībā ar praktisku pielietojumu un iegūt prasmes tehnoloģiskus projektu novērtēšanā uzņēmējdarbības aspektā. Metodikas pamatā uzņēmējdarbības (biznesa) plāna izstrādes principi. Kursa darbs tematiski saistīts ar kursa darbu tehnoloģijā un abi veido vienotu kompleksu darbu. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
• Zināšanas - tiek nostiprinātas studiju kursā "Uzņēmējdarbība pārtikas rūpniecībā" iegūtās teorētiskās zināšanas ar praktisku pielietojumu un papildinātas ar zināšanām par mārketinga un biznesa plāna izstrādi un pielietošanu.
• Prasmes - teorētisko zināšanu uzņēmējdarbībā praktiska pielietošana un biznesa plāna atbilstošu nodaļu izstrāde. • Kompetence - students ir kompetents tehnoloģisko projektu pamatošanā un novērtēšanā un zinātnisko izstražu sasaistīšanā ar uzņēmējdarbību. |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Uzņēmējdarbības (biznesa) plāns.
2 Uzņēmējdarbības (biznesa) plāns. 3 Mārketinga pamati. 4 Mārketinga plāns. 5 Preču pamatojums. 6 Tirgus pamatojums. 7 Konkurences analīze. 8 Mārketinga stratēģija. 9 Mārketinga taktika. 10 Cenas noteikšana. 11 Preču pārdošana. 12 Pārdošanas stimulēšana. 13 Ražošanas programma. 14 Ieņēmumu un izmaksu aprēķini. 15 Peļņas, rentabilitātes un kapitāla aprēķins. 16 SVID analīze un novērtējums. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Kursa darba aizstāvēšana kompleksi ar kursa darbu tehnoloģijā un komisijas novērtējumu. | |
Obligātā literatūra | |
1. Živitere M. Komercdarbības (biznesa) plāns. Rīga: KIF "Biznesa komplekss", 2000. 100 lpp. ISBN 9984672123
2. Muška A. Uzņēmējdarbības plānošana. Rīga: KIF "Biznesa komplekss", 2005. 96 lpp. ISBN 9984761231. 3. Oļevskis G. Uzņēmējs un tirgus. Rīga: Jāņa Rozes apgāds, 2007. 219 lpp. ISBN 9789984232140. 4. Niedrītis J. Mārketings: mācību līdzeklis. Rīga : Biznesa augstskola "Turība", 2008. 487 lpp. ISBN 9789984828268. |
|
Papildliteratūra | |
1. Mārketinga pamati. Sastād. Kaparkalēja D. Rīga: Jumava, 2002. 351 lpp. ISBN 9984055531
2. Forands I. Stratēģija. Kvalitāte. Rīga : Latvijas Izglītības fonds, 2000. 253 lpp. ISBN 9984543676 3. Diderihs H. Uzņēmuma ekonomika. Rīga: Zinātne, 2000. 515 lpp. ISBN 5796612522. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Informatīvs lauku politikas biļetens "AgroPols". Rīga, LV Agrārās ekonomikas institūts. 2002-. ISNN 1407-8996.
2. Laikraksts Dienas Bizness. Rīga: SIA "Dienas mediji". 1992-. ISSN 1407-2041. 3. Žurnāls "Kapitāls" Rīga: Lietišķās informācijas dienests. 1998-. ISSN 1407-2505. |
|
Piezīmes | |
Obligātais kursa darbs PTF akadēmiskā studiju programmas „Pārtikas zinības” pilna laika studijās. |