Excel
Kursa nosaukums Mārketinga pētījumi un analīze
Kursa kods Ekon4010
Zinātnes nozare Ekonomika un uzņēmējdarbība
Zinātnes apakšnozare Tirgzinība
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 81
 
Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Students apgūst zināšanas par šādiem jautājumiem: mārketinga informācijas sistēma. Mārketinga pētījumu procesu organizēšana, pētniecības metodes un līdzekļi. Mārketinga galvenie pētniecības virzieni. Iegūtās informācijas apstrādāšana, novērtēšana un analīze.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Mārketinga pētījumu būtība, uzdevumi, virzieni.
2 Mārketinga pētījuma projekta posmi - problēmas definēšana, hipotēzes attīstīšana, pētniecības veidi, metodes.
3 Mārketinga pētījuma projekta posmi - analīzes plāna attīstīšana, datu savākšanas darbības, analīzes rezultāti.
4 Mārketinga pētījumu informatīvais nodrošinājums.
5 Mārketinga informācijas sistēma.
6 Mārketinga pētījumu mērķi, objekti.
7 Pētījumu metodes: aptaujas, kvalitatīvie pētījumi, novērošana, eksperimentālās metodes.
8 Mārketinga analītiskās sistēmas modeļi.
9 mārketinga pētījumu procesa galvenie etapi.
10 Situācijas analīzes būtība, mērķi, uzdevumi.
11 Tirgus analīze, preču izpēte, patērētāji, konkurenti, cenas.
12 Situācijas analīzes procesa izpilde
13 Pieprasījuma veidošanās analīze, prognozēšana
14 Preces noieta stimulēšana - būtība, mērķi, veidi
15 Reklāmas analīze - efektivitātes aprēķināšana, vērtēšana. 16 Reklāmas izmaksu, realizācijas apjoma, pelņas savstarpējās atkarības modelis.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Jāiesniedz pastāvīgais darbs - pētījums par tirgu konkrētā apdzīvotā vietā, jānokārto ieskaite - tests ar sekmīgu vērtējumu.
Obligātā literatūra
1. Praude V., Beļčikovs J. Mārketings - R: Vaidelote, 1999
2. Niedrītis J. Mārketings: Biznesa augstskola turība, 2001.
3. Kaparkalēja D., Pavloviča A.u.c. Tirgzinības pamati. Mācību līdzeklīs1.un2.daļa - R.:Jumava, 1998. 4. Darags O'Reilijs, Džulians Gibass. Darījumu attiecības ar pircējiem - R.: Biznesa augstskola turība, 2001.
Papildliteratūra
1. .Асселъ Генри. Маркетинг: принципы и стратегия: Учебник для вузов. - M.:ИНФРА - М,1999.- ХII, 804 c
2. Alsiņa R. Mācies plānot! R., Kamene, 2000. 3. Ilke George. Produkcijas noiets. - R.: Jumava, 1999.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Žurnāls "Supermārkets" 2. "Dienas Bizness"