Kursa nosaukums | Mārketinga pētījumi un analīze |
Kursa kods | Ekon4010 |
Zinātnes nozare | Ekonomika un uzņēmējdarbība |
Zinātnes apakšnozare | Tirgzinība |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 81 |
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Students apgūst zināšanas par šādiem jautājumiem: mārketinga informācijas sistēma. Mārketinga pētījumu procesu organizēšana, pētniecības metodes un līdzekļi. Mārketinga galvenie pētniecības virzieni. Iegūtās informācijas apstrādāšana, novērtēšana un analīze. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Mārketinga pētījumu būtība, uzdevumi, virzieni.
2 Mārketinga pētījuma projekta posmi - problēmas definēšana, hipotēzes attīstīšana, pētniecības veidi, metodes. 3 Mārketinga pētījuma projekta posmi - analīzes plāna attīstīšana, datu savākšanas darbības, analīzes rezultāti. 4 Mārketinga pētījumu informatīvais nodrošinājums. 5 Mārketinga informācijas sistēma. 6 Mārketinga pētījumu mērķi, objekti. 7 Pētījumu metodes: aptaujas, kvalitatīvie pētījumi, novērošana, eksperimentālās metodes. 8 Mārketinga analītiskās sistēmas modeļi. 9 mārketinga pētījumu procesa galvenie etapi. 10 Situācijas analīzes būtība, mērķi, uzdevumi. 11 Tirgus analīze, preču izpēte, patērētāji, konkurenti, cenas. 12 Situācijas analīzes procesa izpilde 13 Pieprasījuma veidošanās analīze, prognozēšana 14 Preces noieta stimulēšana - būtība, mērķi, veidi 15 Reklāmas analīze - efektivitātes aprēķināšana, vērtēšana. 16 Reklāmas izmaksu, realizācijas apjoma, pelņas savstarpējās atkarības modelis. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Jāiesniedz pastāvīgais darbs - pētījums par tirgu konkrētā apdzīvotā vietā, jānokārto ieskaite - tests ar sekmīgu vērtējumu. | |
Obligātā literatūra | |
1. Praude V., Beļčikovs J. Mārketings - R: Vaidelote, 1999
2. Niedrītis J. Mārketings: Biznesa augstskola turība, 2001. 3. Kaparkalēja D., Pavloviča A.u.c. Tirgzinības pamati. Mācību līdzeklīs1.un2.daļa - R.:Jumava, 1998. 4. Darags O'Reilijs, Džulians Gibass. Darījumu attiecības ar pircējiem - R.: Biznesa augstskola turība, 2001. |
|
Papildliteratūra | |
1. .Асселъ Генри. Маркетинг: принципы и стратегия: Учебник для вузов. - M.:ИНФРА - М,1999.- ХII, 804 c
2. Alsiņa R. Mācies plānot! R., Kamene, 2000. 3. Ilke George. Produkcijas noiets. - R.: Jumava, 1999. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Žurnāls "Supermārkets" 2. "Dienas Bizness" |