Kursa nosaukums | Viesnīcu un ēdināšanas vadība |
Kursa kods | Ekon3078 |
Zinātnes nozare | Ekonomika un uzņēmējdarbība |
Kredītpunkti (ECTS) | 4.5 |
Kopējais stundu skaits kursā | 121.5 |
Lekciju stundu skaits | 24 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 24 |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. oec., Linda Medne |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Priekšmeta studēšanas mērķis ir sniegt zināšanas par tūrisma tirgu, izmaksu veidiem, apriti, ienākumu veidošanos, kalkulāciju metodēm un optimālās cenas noteikšanu viesmīlības nozares uzņēmumos. Studentiem ir iespēja apgūt plānošanu un budžetēšanu, finansu plāna sastādīšanas principus,veikt lēmumu pieņemšanu un ienesīguma analīzi. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1Ievads. Tūrisma tirgus politika, definīcijas, atšķirības, mārketinga mērķi.
2Tūrisma marketinga pamatelementi. Tirgus pētījumu metodes,tirgus segmenti, tūrisma piedāvājus un pieprasījums. 3 Tūrisma produkts,produkta dzīves cikls.Cenu politika, veidi, elastīgums . piedāvājuma politika. 4 Kontroldarbs. Viesnīcu finansu pārraudzība - ievads. 5 Uzņēmuma stabilitātes, noslogojuma, vērtību raksturlielumi. 6 Kalkulācija, ienākumu, izdevumu budžetēšana. 7 Perioda noslēguma izvērtējums. Citi rādītāji, kas raksturo izmitināšanu. 8 Kontroldarbs. Ēdināšanas uzņēmumu finansu pārraudzība- ievads. 9 Mainīgo, fiksēto izmaksu, izmaksu seguma aprēķins. 10 Produktu izmaksu cenas kalkulācija. Ēdiena pašizmaksa , cenas veidošanās, kontrole. 11 Ēdienkartes revīzija. Ēdienu analīze ēdienkartē. 12 Peļņas ietekmes faktoru analīze. Produktu izlietojuma optimizācija. 13 Kontroldarbs. Ēdināšanas uzņēmumu un viesnīcu vadība - ievads. 14 Viesmīlības uzņēmumu attīstības tendences. Vadības krīžu analīze. 15 Kvalitātes stili, servisa ķēdes. 16 Kontroldarbs. Kursa darba izstrādāšana, aizstāvēšana. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Eksāmenu ir tiesības kārtot studentiem, kas nokārtojuši visus kontroldarbus, patstāvīgos darbus un aizstāvējuši kursa darbu. | |
Obligātā literatūra | |
1. Edgar E Schaetzing "Food and Beverage Management" 1985 g.
2. Jon P., Lockwood A., 1998.g. "The Management of Hotel operations" 3. Kjells Gunnars Hofs., Biznesa ekonomika", 2002 |
|
Papildliteratūra | |
1. Holovejs Dž.K. "Tūrisma bizness", Rīga, J. Rozes apgāds 1999.g., 368 lpp.
2. M. Platace "Viesu uzņemšanas dienesta pamatprincipi", Turība, 2000.g. 3. учебник "Гостинечний и туристический бизнес" Москва, 1999.г.б 352 lpp. |
|
Piezīmes | |
Priekšmets iekļauts PTF Ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbības specialitātes studentiem 6 semestrī. |