Excel
Kursa nosaukums Tirgzinība
Kursa kods Ekon3075
Zinātnes nozare Ekonomika un uzņēmējdarbība
Zinātnes apakšnozare Tirgzinība
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Lekciju stundu skaits 16
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 16
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 49
Kursa apstiprinājuma datums 09/11/2011
Atbildīgā struktūrvienība Ekonomikas un finanšu institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. oec., Rosita Zvirgzdiņa

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Studiju kursa mērķis ir sniegt izpratni par tirgzinības nozīmi mūsdienu konkurences un globalizācijas apstākļos. Kursa laikā studenti apgūs zinības par pircējiem un viņu rīcību tirgū, motivāciju veikt pirkumu, par preci, tās īpašībām, cenu, kā arī par preču virzīšanu tirgū, metodēm, reklāmu un pārdošanas veicināšanu.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
• Zināšanas - par tirgzinības teorētiskajām nostādnēm un tām atbilstošiem jautājumā (uzdevumā) ietverto problēmu risinājuma praktiskajiem paņēmieniem.
• Prasmes – prot pielietot un analizēt tirgvedības elementu kompleksu un vadības sistēmu. Prot izvērtēt tirgvedības nozīmi uzņēmumos, izstrādāt lēmuma pieņemšanas procesus saistībā ar tirgvedības jautājumiem. • Kompetence – tiek iegūtas zināšanas un praktiskās prasmes, lai radītu jaunas pieejas tirgzinības jautājumos. Spēj demonstrēt zināšanas par klientorientētas pieejas nepieciešamību uzņēmuma darbībā, kā arī izvēlēties piemērotākos komunikācijas veidus klientu piesaistīšanai.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Tirgzinības būtība, mērķi un funkcijas.
2 Tirgus veidi. Patēriņa tirgu ietekmējošie faktori.
3 Patērētāja rīcība. Pirkšanas lēmuma pieņemšanas process un to ietekmējošie faktori.
4 Pircēju rīcības modelis patēriņa tirgū.
5 Tirgus vide. Mikrovide un makrovide.
6 Tirgus izpētes nozīme un veidi.
7 Tirgus izpētes procesa īpatnību raksturojums vidējos un mazos uzņēmumos.
8 Preču klasifikācija.
9 Preču uzglabāšanas noteikumi un termiņi.
10 Cenas noteikšana un nozīme.
11 Sadale. Starpnieki.
12 Preces virzīšanas tirgū būtība un metožu salīdzinošs raksturojums.
13 Reklāmas loma preču realizācijas apjoma palielināšanā.
14 Pārdošanas veicināšanas būtība un mērķi.
15 Sabiedriskās domas veidošana un ietekmēšana. 16 Konkurence.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Kursa apguves laikā studentu zināšanu pārbaude tiek veikta ar kontroldarbu palīdzību. Kontroldarbos studentiem daļai no jautājumiem tiek sniegti iespējamie atbilžu varianti, bet daļai jautājumu studentam atbildes jāsniedz pašam rakstiskā formā. Kontroldarbu vērtējums tiek ņemts vērā vērtējot studenta apgūtās zināšanas kursa noslēgumā. Kurss noslēdzas ar eksāmenu.
Obligātā literatūra
1. Praude V. Mārketings: teorija un prakse. 1. grāmata, 3. izd. Rīga: Burtene, 2011, 522 lpp.
2. Praude V. Mārketings: teorija un prakse. 2. grāmata, 3. izd. Rīga: Burtene, 2011, 348 lpp.
3. Kotlers F. Mārketinga pamati. Rīga: Jumava, 2006, 648 lpp. 4. Armsa B. Vietējais mārketings. Rīga: Zvaigzne ABC, 2007, 144 lpp.
Papildliteratūra
1. Kotlers F.Mārketings no A līdz Z. Rīga: Jumava, 2007, 204 lpp.
2. Patens D., Kā veidot mārketingu. Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 2009, 262 lpp. 3. Dombrava.E. Radošais mārketings. Rīga: Turība, 2008, 196 lpp.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Dienas bizness: nedēļas laikraksts: Latvijas biznesa avīze. Rīga: Diena: Dagens Industri, 2005-. ISSN 1407-2041.
2. Kapitāls: žurnāls lietišķiem cilvēkiem: krāsains biznesa un ekonomikas žurnāls. Rīga: Lietišķās informācijas dienests. ISSN 1407-2505. 3. European Journal of Marketing. Published by Emerald Insight. ISSN: 0309-0566.
Piezīmes
Nozares teorētiskais pamatkurss LLU PTF profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmas „Ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbība” studentiem.