Kursa nosaukums | Tirgzinības pamati II |
Kursa kods | Ekon2125 |
Zinātnes nozare | Ekonomika un uzņēmējdarbība |
Zinātnes apakšnozare | Tirgzinība |
Kredītpunkti (ECTS) | 2.25 |
Kopējais stundu skaits kursā | 60.75 |
Lekciju stundu skaits | 12 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 12 |
Kursa apstiprinājuma datums | 16/02/2011 |
Atbildīgā struktūrvienība | Ekonomikas un finanšu institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. oec., Rosita Zvirgzdiņa |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Studiju kursa mērķis ir sniegt izpratni par tirgzinības nozīmi mūsdienu konkurences un globalizācijas apstākļos. Kursa laikā studenti apgūst zinības par tirgzinības nozīmi uzņēmumos, tirgus segmentēšanu un prot pielietot tirgus izpētes metodes praksē, kā arī rast piemērotāko komunikācijas veidu klientu piesaistīšanai. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Zināšanas - par tirgzinības teorētiskajām nostādnēm un tām atbilstošiem jautājumā (uzdevumā) ietverto problēmu risinājuma praktiskajiem paņēmieniem. Prasmes - pielietot un analizēt elementu kompleksu un vadības sistēmu. Attieksme - viedoklis par sociālo atbildību uzņēmējdarbībā, attieksme pret citiem - godīguma un taisnīguma paradumi. Kompetences - tiek iegūtas zināšanas un praktiskās prasmes, lai radītu jaunas pieejas tirgzinības jautājumos. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Tirgus process un koncepcijas.
2 Tirgus un sabiedrība: sociālā atbildība un tirgus ētika. 3 Tirgus vide un stratēģiskā plānošana. 4 Tirgus informācijas sistēma un izpēte. 5 Patērētāja rīcība tirgū. 6 Pirkšanas lēmuma pieņemšanas process un to ietekmējošie faktori. 7 Pircēju rīcības modelis patēriņa tirgū. 8 Pirkšanas lēmuma pieņemšanas procesa īpatnības. 9 Pārdošanas veicināšanas būtība un mērķi. 10 Pārdošanas veicināšanas līdzekļi un izmaksas. E-komercija. 11 Sabiedriskās domas veidošana un ietekmēšana. Netiešās reklāmas būtība, priekšrocības un trūkumi. 12 Konkurence. Uzņēmuma tiešo un netiešo konkurentu atklāšana. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Kursa apguves laikā studentu zināšanu pārbaude tiek veikta ar kontroldarbu palīdzību. Kontroldarbos studentiem daļai no jautājumiem tiek sniegti iespējamie atbilžu varianti, bet daļai jautājumu studentam atbildes jāsniedz pašam rakstiskā formā. Kontroldarbu vērtējums tiek ņemts vērā vērtējot studenta apgūtās zināšanas kursa noslēgumā. Pārbaudes veids - eksāmens. | |
Obligātā literatūra | |
1. Niedrītis J. Ē. Mārketings. 4. pārstrād. un papild. izd. Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2008.
2. Mārketinga rokasgrāmata. Rīga: Dienas Bizness, 2008. 3. Kadens R. Partizānu mārketinga tirgus izpēte. Rīga : Lietišķās informācijas dienests, 2008. 251 lpp. 4. Armsa B. Vietējais mārketings. Rīga:Zvaigzne ABC, 2007. 144 lpp. |
|
Papildliteratūra | |
1. Patens D. Kā veidot mārketingu. Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 2009. 262 p.
2. Deivids Mērmans Skots. Jaunie mārketinga un sabiedrisko attiecību likumi. Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 2009. 294 lpp. 3. Baker, M.J. Marketing strategy and management. New York : Palgrave Macmillan, 2007. 577 p. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Dienas Bizness: nedēļas laikraksts: Latvijas biznesa avīze. Rīga: Diena: Dagens Industri, 2005-. ISSN 1407-2041
2. Kapitāls: žurnāls lietišķiem cilvēkiem: krāsains biznesa un ekonomikas žurnāls. Rīga : Lietišķās informācijas dienests. ISSN 1407-2505. 3. The Economist. London: Economist Newspaper Ltd. ISSN 0013-0613. Pieejams arī: http://www.economist.com/?sa_campaign=econsubs/europe/subspage/imglink |
|
Piezīmes | |
Kurss paredzēts LLU TF akadēmiskās izglītības bakalaura studiju programmas Lauksaimniecības inženierzinātnes apakšprogrammā Uzņēmējdarbība agroservisā. |