Kursa nosaukums | Tirgzinības pamati I |
Kursa kods | Ekon2124 |
Zinātnes nozare | Ekonomika un uzņēmējdarbība |
Zinātnes apakšnozare | Tirgzinība |
Kredītpunkti (ECTS) | 2.25 |
Kopējais stundu skaits kursā | 60.75 |
Lekciju stundu skaits | 12 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 12 |
Kursa apstiprinājuma datums | 16/02/2011 |
Atbildīgā struktūrvienība | Ekonomikas un finanšu institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. oec., Rosita Zvirgzdiņa |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Studiju kursa mērķis ir sniegt izpratni par tirgzinības nozīmi mūsdienu konkurences un globalizācijas apstākļos. Kursa laikā studenti apgūs zinības par pircējiem un viņu rīcību tirgū, motivāciju veikt pirkumu, par preci, tās īpašībām, cenu, kā arī par preču virzīšanu tirgū, metodēm, reklāmu un pārdošanas veicināšanu. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Zināšanas - par tirgzinības teorētiskajām nostādnēm un tām atbilstošiem jautājumā (uzdevumā) ietverto problēmu risinājuma praktiskajiem paņēmieniem. Prasmes - pielietot un analizēt elementu kompleksu un vadības sistēmu. Attieksme - viedoklis par sociālo atbildību uzņēmējdarbībā, attieksme pret citiem - godīguma un taisnīguma paradumi. Kompetences - tiek iegūtas zināšanas un praktiskās prasmes, lai radītu jaunas pieejas tirgzinības jautājumos. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Tirgzinības būtība un mērķi.
2 Tirgus funkcijas un attīstības galvenās tendences. 3 Tirgus veidi. Patēriņa tirgu ietekmējošie faktori. 4 Tirgzinības vide. Mikrovide un makrovide. 5 Tirgus izpētes nozīme un veidi. 6 Tirgus segmentācija pēc produkcijas parametriem. 7 Preču klasifikācija. 8 Jaunās preces attīstīšanas procesa vadīšana. 9 Cenas noteikšana un nozīme. Faktori, kas ietekmē cenas noteikšanu. 10 Sadale. Starpnieki. Sadales kanālu veidi un to izvēli ietekmējošie faktori. 11 Preces virzīšanas tirgū būtība un metožu salīdzinošs raksturojums. 12 Reklāmas loma preču realizācijas apjoma palielināšanā. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Kursa apguves laikā studentu zināšanu pārbaude tiek veikta ar kontroldarbu palīdzību. Kontroldarbos studentiem daļai no jautājumiem tiek sniegti iespējamie atbilžu varianti, bet daļai jautājumu studentam atbildes jāsniedz pašam rakstiskā formā. Kontroldarbu vērtējums tiek ņemts vērā vērtējot studenta apgūtās zināšanas kursa noslēgumā. Pārbaudes veids - ieskaite. | |
Obligātā literatūra | |
1. Niedrītis J. Ē. Mārketings. 4. pārstrād. un papild. izd. Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2008. 487 lpp.
2. Dombrova E. Radošais mārketings. Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2008. 194 lpp. 3. Kotlers F. Mārketings no A līdz Z. Rīga: Jumava, 2007. 204 lpp. 4. Oļevskis G. Uzņēmējs un tirgus. Rīga: Jāņa Rozes apgāds, 2007. 219 lpp. |
|
Papildliteratūra | |
1. Kotlers F. Mārketinga pamati. Rīga: Jumava, 2006. 647 lpp.
2. Kadens R. Partizānu mārketinga tirgus izpēte. Rīga : Lietišķās informācijas dienests, 2008. 251 lpp. 3. Arms B. Brigitte A. Vietējais mārketings. Rīga: Zvaigzne ABC, 2007. 144 lpp. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Kapitāls: žurnāls lietišķiem cilvēkiem: krāsains biznesa un ekonomikas žurnāls. Rīga : Lietišķās informācijas dienests. ISSN 1407-2505.
2. Dienas Bizness: nedēļas laikraksts: Latvijas biznesa avīze. Rīga: Diena: Dagens Industri, 2005-. ISSN 1407-2041. 3. The Economist. London: Economist Newspaper Ltd. ISSN 0013-0613. Pieejams arī: http://www.economist.com/?sa_campaign=econsubs/europe/subspage/imglink |
|
Piezīmes | |
Kurss paredzēts LLU TF akadēmiskās izglītības bakalaura studiju programmas Lauksaimniecības inženierzinātnes apakšprogrammā Uzņēmējdarbība agroservisā. |