Excel
Kursa nosaukums Mārketinga pētījumi
Kursa kods Ekon2116
Zinātnes nozare Ekonomika un uzņēmējdarbība
Zinātnes apakšnozare Tirgzinība
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Lekciju stundu skaits 16
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 16
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 49
Kursa apstiprinājuma datums 08/11/2011
Atbildīgā struktūrvienība Ekonomikas un finanšu institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. oec., asoc. prof. Līga Proškina

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Pēc studiju kursa noklausīšanās studenti iegūst zināšanas par mārketinga pētījumu būtību, to nepieciešamību un nozīmi komercdarbībā, par izplatītākajām pētniecības metodēm un līdzekļiem. Studiju laikā studenti iepazīstas ar pētījumu procesa organizēšanu uzņēmumos, kā arī pētījumā iegūtās informācijas apstrādāšanas, novērtēšanas un analīzes praktiskajiem aspektiem.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas - Padziļinātas zināšanas par mārketinga pētījumu būtību, specifiku, izplatītākajām metodēm un mārketinga pētījumu objektiem uzņēmējdarbībā; Izpratne par izplatītāko mārketinga pētniecības metožu pielietošanas nozīmi un potenciālajiem ieguvumiem uzņēmējdarbībā. Prasmes - Spēj definēt un aprakstīt mārketinga pētījumu procesu, argumentēti izskaidrot un veidot diskusiju par mārketinga pētījumu būtību, specifiku, metodēm, mērķiem un nepieciešamību uzņēmumā. Spēj patstāvīgi identificēt problēmu, definēt darba uzdevumus un izvēlēties piemērotu pētījuma metodi, atbilstoši mārketinga situācijai uzņēmumā; Prot izdarīt pamatotus secinājumus un uzņemties atbildību par pētīšanas metožu izvēli un rezultātu izvērtējumu. Kompetence - Spēja parādīt izpratni par mārketinga pētījumu lomu uzņēmējdarbībā; argumentēt mārketinga pētījumu nepieciešamību un formulēt potenciālos ieguvumus, balstoties uz uzņēmumu ekonomisko rādītāju un tirgus situācijas analīzes pamata.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Mārketinga pētījumu būtība, uzdevumi, virzieni.
2 Problēmas definēšana, hipotēzes attīstīšana, pētniecības veidi un metodes.
3 Analīzes plāna attīstīšana, datu vākšana.
4 Pētījumu informatīvais nodrošinājums.
5 Mārketinga informācijas sistēma.
6 Mārketinga pētījumu mērķi un objekti.
7 Pētījumu metodes.
8 Pētījumu procesa galvenie etapi.
9 Mārketinga analītiskās sistēmas modeļi.
10 Situācijas analīzes būtība un mērķi.
11 Situācijas analīzes process.
12 Tirgus analīze.
13 Pieprasījuma veidošanās analīze un prognozēšana.
14 Preču noieta stimulēšana.
15 Reklāmas analīze. 16 Reklāmas efektivitāte.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Jāiesniedz un jāaizstāv pastāvīgais darbs, jāuzraksta trīs kontroldarbi un jāiegūst pozitīvs vērtējums ieskaitē (Ieskaite ar atzīmi).
Obligātā literatūra
1. Kadens R. Partizānu mārketinga tirgus izpēte. Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 2008. 251 lpp.
2. Naresh K. Malhotra. Review of Marketing Research. M E Sharpe Inc , 2007.
3. Krēmers A., Vilgers G.Tirgus izpēte. Rīga: De Novo, 2004, 128 lpp. 4. Churchill G. A., Brown T. J., Suter T.A. Basic Marketing Research 7th Edition. South Western Educational Publicer, 2010. 640 lpp.
Papildliteratūra
1. Patens D. Kā veidot mārketingu. Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 2009, 262 lpp.
2. Aaker D.A., Kumar V., Day G.S., Lawley M., Stewart D.Marketing Research: The Second Pacific Rim Edition.John Wiley & Sons Australia, Limited, 2007. 601 lpp. 3. Dombrava E. Radošais mārketings. Rīga, Biznesa augstskola turība, 2008. 196 lpp.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Dienas bizness: nedēļas laikraksts: Latvijas biznesa avīze. Rīga: Diena: Dagens Industri, 2005-. ISSN 1407-2041.
2. European Journal of Marketing. Published by Emerald Insight. ISSN: 0309-0566. 3. Kapitāls: žurnāls lietišķiem cilvēkiem: krāsains biznesa un ekonomikas žurnāls. Rīga: Lietišķās informācijas dienests. ISSN 1407-2505.
Piezīmes
Izvēles studiju kurss ESAF 1.līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmā ”Komerczinības”.