Kursa nosaukums | E-komercija |
Kursa kods | Ekon2096 |
Zinātnes nozare | Ekonomika un uzņēmējdarbība |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Lekciju stundu skaits | 16 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 16 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 49 |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Mg. oec., Irēna Baraškina |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Lai saglabātu konkurētspēju globālajā tirgū, nepieciešams īstenot jaunas biznesa organizācijas formas. Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas kļūst par galveno biznesa efektivitāti un produktivitāti veicinošo faktoru. Studiju priekšmets sniedz pamatzināšanas elektroniskajā komercijā, tās tehnoloģiskajos procesos, tiesiskajos un drošības jautājumos, kā arī web mārketingā. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 E-komercijas loma zināšanu sabiedrībā.
2 E-komercijas attīstība mūsdienu ekonomikā. 3 E-komercijas būtība, mērķi un funkcijas. 4 E-komercijas organizācijas pamatprincipi un tehnoloģijas. 5 E-komercijas veidi, priekšrocības un trūkumi. 6 E-komercijas tiesiskie aspekti. 7 E-komercijas darījumu drošības aspekti. 8 Tirgus izpēte, patērētāju psiholoģija un uzvedība elektroniskajā vidē. 9 Komerciālas web lapas funkcijas un dizains. 10 Elektroniskās pasūtījumu un norēķinu sistēmas. 11 Mārketinga principi e-komercijā: 12 - mērķa tirgus vajadzību noteikšana un produktu piedāvājuma veidošana; 13 - cenu veidošanas stratēģija; 14 - sadales organizēšana; 15 - efektīvas virzīšanas sistēmas nodrošināšana internetā. 16 Sociālekonomisko un kultūras atšķirību ietekme uz e-komercijas īstenošanu. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Priekšmeta apguves laikā studentu zināšanu pārbaude tiek veikta ar kontroldarbu palīdzību. Kontroldarbos studentiem atbildēm uz jautājumiem tiek sniegti iespējamie atbilžu varianti, bet uz atsevišķiem jautājumiem studentam atbildes jāsniedz pašam rakstiskā formā. Kontroldarbu vērtējums tiek ņemts vērā, vērtējot studenta apgūtās zināšanas kursa noslēgumā. Kurss noslēdzas ar eksāmenu, atbildot uz jautājumiem rakstiski. | |
Obligātā literatūra | |
1. Rosena A. E-komercija. Jautājumi un atbildes. - Rīga: Puse Plus, 2005. - 223.lpp.:il., tab.
2. Niedrītis J.Ē. Mārketings / Biznesa augstskola Turība. Ekonomikas fakultāte. - Rīga: SIA “Biznesa augstskola Turība”, 2000. – 240.lpp.:il., tab. 3. Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V. Principles of Marketing. – Cambridge: Prentice Hall Inc., 1999. - p.1032 4. Холмогоров В. Интернет маркетинг \ Серия Электронная комерция, II издание - Санкт-Петербург: Питер, 2002 - стр.272: ил., таб. |
|
Papildliteratūra | |
1. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент. – Санкт-Петербург: Питер, 2003 – стр.798: ил., таб.
2. Starptautiskā tirdzniecības palāta (International Chamber of Commerce) - http://www.iccwbo.org/ 3. European Commission - http://europa.eu.int/information_society/topics/ebusiness/ecommerce/ 4. Кеглер Т., Доулинг П., Тейлор Б., Тестерман Дж. Реклама и маркетинг в интернете. – Москва: Альпина Паблишер, 2003 - стр.640: ил., таб. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Žurnāls ‘’’DatorPasaule’’. - http://www.dtnet.lv/
2. Žurnāls ‘’E-pasaule’’. – www.e-pasaule.lv 3. Žurnāls ‘’Sakaru Pasaule’’. - http://www.sakaru-pasaule.lv/ |
|
Piezīmes | |
Specializācijas obligātais priekšmets otrā līmeņa augstākās profesionālās izglītības programmā ‘’Komercdarbība un uzņēmējdarbības vadība’’, studiju programmas VII semestris. |