Excel
Kursa nosaukums Tirgzinība II
Kursa kods Ekon2089
Zinātnes nozare Ekonomika un uzņēmējdarbība
Kredītpunkti (ECTS) 1.5
Kopējais stundu skaits kursā 40.5
Lekciju stundu skaits 8
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 8
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. habil. oec., prof. Baiba Rivža
Mg. oec., Irēna Baraškina

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Studiju procesā tiek apzināta patērētāju uzvedība lēmumu pieņemšanā, apgūti efektīva mārketinga pasākumu kompleksa organizēšanas principi, apzināti nozīmīgākie veicamie pasākumi un mārketinga vadīšanas jautājumi.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Patērētāju uzvedības modelis tirgū
2 Patērētāju uzvedību ietekmējošie faktori un to vadīšana mārketinga procesā
3 Tirgus segmentēšana un mērķa tirgus noteikšana
4 Preces pozicionēšana
5 Mārketinga pasākumu komplekss - mārketinga ''mix''
6 Produkts, tā būtība un klasifikācija
7 Produkta vadīšana - izstrādāšana, ieviešana tirgū, tirgus attīstīšana, pieprasījuma uzraudzīšana
8 Produkta zīmola izveide un atpazīstamības veicināšana
9 Svītru koda un citu marķējuma elementu lietošana
10 Cenu veidošana
11 Produktu sadale tirgū
12 Produktu virzīšana tirgū - integrētā mārketinga komunikāciju sistēma
13 Mārketinga pasākumu kompleksa plānošana, budžeta sastādīšana
14 Mārketinga plāna izpildes efektivitātes novērtēšana
15 Mārketinga attīstības tendences un izmaiņas mārketinga ''mix'' veidošanā 16 Elektroniskā komercija un mārketings
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Priekšmeta apguves laikā studentu zināšanu pārbaude tiek veikt ar kontroldarbu palīdzību. Kontroldarbos studentiem daļai no jautājumiem tiek sniegti iespējamie atbilžu varianti, bet daļai jautājumu studentam atbildes jāsniedz pašam rakstiskā formā. Kontroldarbu vērtējums tiek ņemts vērā vērtējot studenta apgūtās zināšanas kursa noslēgumā. Kurss noslēdzas ar ieskaiti ar atzīmi.
Obligātā literatūra
1. Praude V., Beļčikovs J. Mārketings. – R.:Vaidelote, 1999. – 559 lpp.
2. Niedrītis J.Ē. Mārketings / Biznesa augstskola Turība. Ekonomikas fakultāte. - Rīga: SIA “Biznesa augstskola Turība”, 2000. – 240.lpp.:il., tab.
3. Rivža B. Lauksaimniecības un pārtikas produktu mārketinga menedžments / Latvijas Lauksaimniecības universitāte. Ekonomikas fakultāte. – Jelgava: LLU, 2000. - 258.lpp. 4. Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V. Principles of Marketing. – Cambridge: Prentice Hall Inc., 1999. - p.1032
Papildliteratūra
1. Džounss G. Mārketinga lēmumi. – R.: VTF, 1994. – 232 lpp.
2. Hamblina K. Īsi par mārketingu. – R.: RKS Komercizglītības centrs, 1994. – 95 lpp.
3. Bodo B.Schlegelmilch Marketing Ethics: An International Perspective. 1st ed., London: International Thomson Business Press, 1998 4. Котлер Ф. Основы маркетинга. – Москва: Росинтер, 1996 – стр.699: ил., таб.
Periodika un citi informācijas avoti
1. European Journal of Marketing
2. Journal of Marketing Theory and Marketing Practice
3. Journal of Consumer Marketing 4. Agri Marketing
Piezīmes
Priekšmets iekļauts LLU SZF studiju programmas ''Iestāžu un uzņēmumu ārējie sakari'' obligātajā daļā 7.semestrī.