Kursa nosaukums | Ekonomikas teorija |
Kursa kods | Ekon1004 |
Zinātnes nozare | Ekonomika un uzņēmējdarbība |
Zinātnes apakšnozare | Ekonomikas teorija |
Kredītpunkti (ECTS) | 6 |
Kopējais stundu skaits kursā | 162 |
Lekciju stundu skaits | 32 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 32 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 98 |
Kursa apstiprinājuma datums | 06/12/2011 |
Atbildīgā struktūrvienība | Ekonomikas un finanšu institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Mg. oec., lekt. Linda Griņēviča |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Studiju kurss dod iespēju studentiem apgūt teorētiskos pamatprincipus un ekonomiskās likumsakarības, gan mikroekonomikas, gan makroekonomikas līmenī. Apzināties to praktiskās pielietošanas iespējas. Izprast makroekonomiskās sakarības un tendences Latvijas ekonomikā. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Zināšanas par teorētiskiem pamatprincipiem un likumsakarībām mikroekonomikas un makroekonomikas līmenī; vispusīga svarīgāko tirgus ekonomikas zinātnisko un praktisko pamatprincipu un likumsakarību izpratne; prasmes – pamatojoties uz apgūtajām teorētiskajām zināšanām veikt praktisku mikroekonomikas un makroekonomikas pamatproblēmu analīzi; modelēt tirgus līdzsvara izmaiņas, analizēt patērētāja un ražotāja tirgus uzvedības motivāciju, prognozēt tirgus mehānisma darbību atkarībā no konkurences pakāpes tirgū; kompetence – spēja pamatojoties uz teorētiskām zināšanām un likumsakarībām patstāvīgi iegūt, atlasīt, sistematizēt nepieciešamo informāciju, patstāvīgi analizēt un risināt problēmas, pieņemt argumentētus lēmumus; uzklausīt un apspriest praktiskus risinājumus, izstrādāt priekšlikumus atbilstoši ekonomiskajai situācijai. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Ekonomikas jēdziens
2 Pieprasījums un piedāvājums 3 Pieprasījuma un piedāvājuma elastība 4 Patērētāju rīcība tirgū 5 Ražošana, izmaksas 6 Tirgus konkurences formas, to pazīmes 7 Ražošanas faktoru (resursu) tirgus 8 Makroekonomikas pamatrādītāji. Cenu indeksi 9 Kopējais pieprasījums un piedāvājums 10 Ekonomikas attīstības cikliskais raksturs 11 Nodarbinātība un bezdarbs 12 Inflācija 13 Nauda un banku sistēma 14 Fiskālā un monetārā politika 15 Valsts budžets un nodokļu politika 16 Starptautiskie ekonomiskie sakari |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Semestra laikā divi kontroldarbi; mājas darbs par patērētāju motivāciju un prezentācija Power Point versijā par kādu šobrīd aktuālu makroekonomikas problēmu. Ieskaite ar atzīmi veidojas kā semestra laikā padarītā darba apkopojums. | |
Obligātā literatūra | |
1. Nešpors V. Mikroekonomikas teorijas pamati. Rīga: RTU, 2010. 254 lpp.
2. Šenfelde M. Makroekonomika. 3. izd. Rīga: RTU, 2009. 242 lpp. 3. Gods U. Mikroekonomika. Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2008. 432 lpp. 4. Plotkāns A. Cita ekonomika. Rīga: SIA Dienas Grāmata, 2010. 191 lpp. |
|
Papildliteratūra | |
1. Bikse V. Ekonomika un bankas. Rīga : Latvijas Komercbanku asociācijas Konsultāciju un mācību centrs, 2009. 225 lpp.
2. Škapars R. Mikroekonomika. Loģiskās shēmas. Rīga. Ekonomikas pētījumu un biznesa izglītības institūts, 2007. 370 lpp. 3. Šēnfelde M., Ņikitina V., Lapiņa I. Makroekonomika. Rīga: Kamene, 2006. 220 lpp. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Dienas Bizness: nedēļas laikraksts: Latvijas biznesa avīze. Rīga: Diena: Dagens Industri, 2005-. ISSN 1407-2041.
2. Kapitāls: žurnāls lietišķiem cilvēkiem: krāsains biznesa un ekonomikas žurnāls. Rīga: Lietišķās informācijas dienests. ISSN 1407-2505. 3. Latvija. Ziņojums par Latvijas tautsaimniecības attīstību. Latvijas Republikas Ekonomikas ministrija. Rīga: LR Ekonomikas ministrija. ISSN 1407-4095. |
|
Piezīmes | |
Obligāts kurss SZF akadēmiskās izglītības bakalaura studiju programmā „Organizāciju un sabiedrības pārvaldes socioloģija” studijās. |