Kursa nosaukums | Datorgrafika |
Kursa kods | DatZ2039 |
Zinātnes nozare | Datorzinātne un informātika |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Lekciju stundu skaits | 16 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 16 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 49 |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Mg. sc. ing., pasn. Inga Viļumsone |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Datorgrafika iekļauta studiju kursu blokā Dizaina pamati. Mērķis: Iepazīstināt studentus ar datorgrafikas pamatiem. Iemācīt izprast un lietot datora formētu attēlu, rastra attēlu uzbūvi un pielietojumu, krāsu modeļus un paletes, koordinātu metodes, pielietojumus un pārveidojumus, grafisko 2D primitīvu pamatalgoritmus, telpisku objektu projekcijas plaknē. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Datoru formēta attēla uzbūve, informatīvais saturs, uztvere.
2 Rastra attēla saturs un īpašības. Rastra attēla izspīdināšanas principi. Rastru attēlu failu formāti. 3 Attēla izšķirtspējas samazināšanas, palielināšana metodes. 4 Krāsa. Lemma krāsu diagramma. 5 Krāsu modeļi un paletes. Rastru attēlu uzlabošanas metodes. Dīzerings. 6 Grafisko 2D primitīvu pamatalgoritmi (līnija, aplis, elipse). Brezenhema algoritms. 7 Koordinātu metode. Koordinātu pārveidojumi plaknē. 8 Objektu pārveidojumi plaknē. Objektu pārbīde, samazināšana, pagriešana. 9 Objektu projekcijas veidi. Pasaules un ekrāna koordinātes. 10 Bezjē līknes. Bezjē ģeometriskais algoritms. 11 Līniju izvades algoritmi. 12 Objektu aizpildījuma algoritmi. Vienkāršais aizpildījuma algoritms. Līniju aizpildījuma algoritms. 13 Tekstūru izveidošanas paņēmieni un izvade. 14 Virsmas algoritmi (šķēluma kontūru metode, analītiskais modelis utt.). 15 Dažādu virsmu aizpildīšana. 16 Izgaismošanas metodes (spoguļvirsmas, difūzā, utt.). |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Studentu praktisko darbu izstrāde un sekmīga nokārtošana. Mājas darba aizstāvēšana. Eksāmens. | |
Obligātā literatūra | |
1. С.А.Немнюгин – “Turbo Pascal”, “ Питер”, Sankt-Pēterburga, 2000.g.
2. Н.Тюкачев, Ю.Свиридов - “Delphi5 – создание мултимедийных приложений”, “Нолидж”, Maskava, 2000.g. 3. Е.В.Шикин, А.В.Боресков – “Компьютерная графика – полигональные модели”, “Диалог-мифи”, Maskava, 2000.g. 4. M.Kраснов – “OpenGL – графика в проектах Delphi”, “BHV”, Sankt-Pēterburga, 2001.g. |
|
Papildliteratūra | |
1. В.Порев – “Компьютерная графика”, “BHV”, Sankt-Pēterburga, 2002.g.
2. Петров М. Н., Молочков В. Н. Компютерная графика - Санкт-Петербургб, Питер, 2002. - 735 с. 3. Dukulis I. - “ CorelDRAW 10”, Jelgava, 2001.g 4. O'Kвин Д. Допечатная подготовка - Москва, Вильямс, 2001. - 590 с. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. "E-pasaule"
2. "Digital Times" 3. "Sakaru pasaule" 4. "КомпютерАрт" |
|
Piezīmes | |
Obligātais priekšmets TF studiju programmā "Mājas vide un informātika izglītībā" 2. kursā, 4.semestrī pilna laika studentiem, 3. un 4.semestrī nepilna laika studentiem. |