Latviešu Krievu Angļu Vācu Franču
Statuss(Neaktīvs) Izdruka Arhīvs(0) Studiju plāns Vecais plāns Kursu katalogs Vēsture

Kursa nosaukums Datorgrafika
Kursa kods DatZ2030
Zinātnes nozare Datorzinātne un informātika
Zinātnes apakšnozare Datoru un sistēmu programmatūra
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Lekciju stundu skaits 16
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 16
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 49
Kursa apstiprinājuma datums 02/04/2008
Atbildīgā struktūrvienība Datoru sistēmu un datu zinātnes institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Mg. sc. ing., pasn. Inga Viļumsone

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Iepazīstināt studentus ar datorgrafikas pamatiem. Iemācīt izprast un lietot datora formētu attēlu, rastra attēlu uzbūvi un pielietojumu, krāsu modeļus un paletes, koordinātu metodes, pielietojumus un pārveidojumus, grafisko 2D primitīvu pamatalgoritmus, telpisku objektu projekcijas plaknē.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas par divdimensiju grafikas izmantošanas iespējām un pielietojuma sfērām;
prasmes pielietot divdimensiju grafikas izveides un apstrādes rīkus dizaina attēlu izstrādes procesā; kompetence, strādājot grupā vai veicot darbu patstāvīgi, prast izstrādāt informācijas vizuālā materiāla sagatavošanu un saglabāšanu.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Datoru formēta attēla uzbūve, informatīvais saturs, uztvere.
2 Rastra attēla saturs un īpašības. Rastra attēla izspīdināšanas principi. Rastru attēlu failu formāti.
3 Attēla izšķirtspējas samazināšanas, palielināšana metodes.
4 Krāsa. Lemma krāsu diagramma.
5 Krāsu modeļi un paletes. Rastru attēlu uzlabošanas metodes. Dīzerings.
6 Grafisko 2D primitīvu pamatalgoritmi (līnija, aplis, elipse). Brezenhema algoritms.
7 Koordinātu metode. Koordinātu pārveidojumi plaknē.
8 Objektu pārveidojumi plaknē. Objektu pārbīde, samazināšana, pagriešana.
9 Objektu projekcijas veidi. Pasaules un ekrāna koordinātes.
10 Bezjē līknes. Bezjē ģeometriskais algoritms.
11 Līniju izvades algoritmi.
12 Objektu aizpildījuma algoritmi. Vienkāršais aizpildījuma algoritms. Līniju aizpildījuma algoritms.
13 Tekstūru izveidošanas paņēmieni un izvade.
14 Virsmas algoritmi (šķēluma kontūru metode, analītiskais modelis utt.).
15 Dažādu virsmu aizpildīšana. 16 Izgaismošanas metodes (spoguļvirsmas, difūzā, utt.).
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Studentu praktisko darbu izstrāde un sekmīga nokārtošana. Mājas darba aizstāvēšana. Eksāmens.
Obligātā literatūra
1. С.А.Немнюгин – “Turbo Pascal”, “ Питер”, Sankt-Pēterburga, 2000.g.
2. Н.Тюкачев, Ю.Свиридов - “Delphi5 – создание мултимедийных приложений”, “Нолидж”, Maskava, 2000.g.
3. Е.В.Шикин, А.В.Боресков – “Компьютерная графика – полигональные модели”, “Диалог-мифи”, Maskava, 2000.g. 4. M.Kраснов – “OpenGL – графика в проектах Delphi”, “BHV”, Sankt-Pēterburga, 2001.g.
Papildliteratūra
1. В.Порев – “Компьютерная графика”, “BHV”, Sankt-Pēterburga, 2002.g.
2. Петров М. Н., Молочков В. Н. Компютерная графика - Санкт-Петербургб, Питер, 2002. - 735 с.
3. Dukulis I. - “ CorelDRAW 10”, Jelgava, 2001.g 4. O'Kвин Д. Допечатная подготовка - Москва, Вильямс, 2001. - 590 с.
Periodika un citi informācijas avoti
1. "E-pasaule"
2. "Digital Times"
3. "Sakaru pasaule" 4. "КомпютерАрт"
Piezīmes
Studiju priekšmets tiek piedāvāts kā obligātais kurss 1.semestrī studiju programmai "Datorvadība un datorzinātne.