Statuss(Neaktīvs) | Izdruka | Arhīvs(0) | Studiju plāns Vecais plāns | Kursu katalogs | Vēsture |
Kursa nosaukums | Datorgrafika |
Kursa kods | DatZ2030 |
Zinātnes nozare | Datorzinātne un informātika |
Zinātnes apakšnozare | Datoru un sistēmu programmatūra |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Lekciju stundu skaits | 16 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 16 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 49 |
Kursa apstiprinājuma datums | 02/04/2008 |
Atbildīgā struktūrvienība | Datoru sistēmu un datu zinātnes institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Mg. sc. ing., pasn. Inga Viļumsone |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Iepazīstināt studentus ar datorgrafikas pamatiem. Iemācīt izprast un lietot datora formētu attēlu, rastra attēlu uzbūvi un pielietojumu, krāsu modeļus un paletes, koordinātu metodes, pielietojumus un pārveidojumus, grafisko 2D primitīvu pamatalgoritmus, telpisku objektu projekcijas plaknē. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Zināšanas par divdimensiju grafikas izmantošanas iespējām un pielietojuma sfērām;
prasmes pielietot divdimensiju grafikas izveides un apstrādes rīkus dizaina attēlu izstrādes procesā; kompetence, strādājot grupā vai veicot darbu patstāvīgi, prast izstrādāt informācijas vizuālā materiāla sagatavošanu un saglabāšanu. |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Datoru formēta attēla uzbūve, informatīvais saturs, uztvere.
2 Rastra attēla saturs un īpašības. Rastra attēla izspīdināšanas principi. Rastru attēlu failu formāti. 3 Attēla izšķirtspējas samazināšanas, palielināšana metodes. 4 Krāsa. Lemma krāsu diagramma. 5 Krāsu modeļi un paletes. Rastru attēlu uzlabošanas metodes. Dīzerings. 6 Grafisko 2D primitīvu pamatalgoritmi (līnija, aplis, elipse). Brezenhema algoritms. 7 Koordinātu metode. Koordinātu pārveidojumi plaknē. 8 Objektu pārveidojumi plaknē. Objektu pārbīde, samazināšana, pagriešana. 9 Objektu projekcijas veidi. Pasaules un ekrāna koordinātes. 10 Bezjē līknes. Bezjē ģeometriskais algoritms. 11 Līniju izvades algoritmi. 12 Objektu aizpildījuma algoritmi. Vienkāršais aizpildījuma algoritms. Līniju aizpildījuma algoritms. 13 Tekstūru izveidošanas paņēmieni un izvade. 14 Virsmas algoritmi (šķēluma kontūru metode, analītiskais modelis utt.). 15 Dažādu virsmu aizpildīšana. 16 Izgaismošanas metodes (spoguļvirsmas, difūzā, utt.). |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Studentu praktisko darbu izstrāde un sekmīga nokārtošana. Mājas darba aizstāvēšana. Eksāmens. | |
Obligātā literatūra | |
1. С.А.Немнюгин – “Turbo Pascal”, “ Питер”, Sankt-Pēterburga, 2000.g.
2. Н.Тюкачев, Ю.Свиридов - “Delphi5 – создание мултимедийных приложений”, “Нолидж”, Maskava, 2000.g. 3. Е.В.Шикин, А.В.Боресков – “Компьютерная графика – полигональные модели”, “Диалог-мифи”, Maskava, 2000.g. 4. M.Kраснов – “OpenGL – графика в проектах Delphi”, “BHV”, Sankt-Pēterburga, 2001.g. |
|
Papildliteratūra | |
1. В.Порев – “Компьютерная графика”, “BHV”, Sankt-Pēterburga, 2002.g.
2. Петров М. Н., Молочков В. Н. Компютерная графика - Санкт-Петербургб, Питер, 2002. - 735 с. 3. Dukulis I. - “ CorelDRAW 10”, Jelgava, 2001.g 4. O'Kвин Д. Допечатная подготовка - Москва, Вильямс, 2001. - 590 с. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. "E-pasaule"
2. "Digital Times" 3. "Sakaru pasaule" 4. "КомпютерАрт" |
|
Piezīmes | |
Studiju priekšmets tiek piedāvāts kā obligātais kurss 1.semestrī studiju programmai "Datorvadība un datorzinātne. |