Kursa nosaukums | Ievads specialitātē |
Kursa kods | CitiP024 |
Zinātnes nozare | Citi |
Kredītpunkti (ECTS) | 6 |
Kopējais stundu skaits kursā | 162 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 162 |
Kursa apstiprinājuma datums | 22/02/2012 |
Atbildīgā struktūrvienība | Zemes pārvaldības un ģeodēzijas institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Mg. sc. ing., Gita Skudra |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Prakses saturu veido viesmīlības uzņēmumu darbību raksturojošo datu vākšana un analīze, kā arī izpētes darbs uzņēmumos. Mācību prakses laikā studenti augstskolas prakses vadītāja vadībā gūst iemaņas viesmīlības uzņēmumu raksturojošo rādītāju un būtiskāko uzņēmējdarbības rādītāju analīzē. Studenti apmeklē arī dažādus ēdināšanas un viesu izmitināšanas uzņēmumus, iepazīstas ar to darbības specifiku, ražošanas un viesu apkalpošanas darba organizācijas pamatprincipiem. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
• Zināšanas – pārzina dažādu viesmīlības uzņēmumu piedāvājuma specifiku. Iegūst izpratni par viesmīlības nozares uzņēmumu attīstības tendencēm un problēmām un to risināšanas paņēmieniem.
• Prasmes – integrēt iegūtās zināšanas. Apgūst pastāvīga darba un komandas darba prasmes. Spēj patstāvīgi veikt viesmīlības uzņēmumu piedāvājuma un tā ietekmējošo faktoru analīzi, izvēloties un pielietojot racionālas un lietderīgas informācijas iegūšanas, sistematizēšanas, apstrādes un analīzes metodes. Attīsta prasmes izklāstīt iegūto informāciju un argumentēt. • Kompetence - spēja praktiski vērtēt dažādu viesmīlības uzņēmumu piedāvājumu, sadarbībā ar prakses vadītāju spēj atklāt un analizēt aktuālas praktiskās problēmas, veic informācijas vākšanu un izpēti, pamatojoties uz kuru tiek formulēti lēmumi, lai paaugstinātu izvēlētās jomas darbības efektivitāti. |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Viesmīlības uzņēmumu pārstāvētās nozares raksturojums, galveno uzņēmējdarbības rādītāju izvērtējums.
2 Viesmīlības uzņēmumu pamatpakalpojumu un palīgpakalpojumu veidi, to specifika. Pakalpojumu saņemšanas, sniegšanas process 3 Mācību ekskursijas ēdināšanas un viesu izmitināšanas uzņēmumos. 4 Mācību ekskursijās apmeklēto uzņēmumu izvērtējums. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Piedalīšanās visās mācību ekskursijās, prakses programmas izpilde pilnā apjomā, prakses atskaites sagatavošana un aizstāvēšana. | |
Obligātā literatūra | |
1. Alsiņa R. Uzņēmējdarbības plānošanas principi un metodes. Rīga: RTU, 2005. 229 lpp.
2. Dombrava E. Radošais mārketings. Mācību līdzeklis: Rīga : Biznesa augstskola Turība, 2008. 194 lpp. 3. Kandampully J. Service Quality management in hospitality, tourism and leisure. USA: Haworth Press, 2008. 193 p. 4. Millere I., Medne L. un citi. Rokasgrāmata ēdināšanas uzņēmumu vadītājiem. Jelgava: LLU, 2007. 175 lpp. |
|
Papildliteratūra | |
1. Pētījumu metodes ekonomikā un biznesā. Mācību līdzeklis. Jelgava, 2005. 97 lpp.
2. Platace M. Viesu uzņemšanas dienesta darbības pamatprincipi. Rīga: BA Turība, 2000. 175.lpp. 3. Эгертон-Томас. Ресторанный бизнес: Как открыть и успешно управлять рестораном. Москва: РКонсульт, 2004. 256 с. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Kapitāls : žurnāls lietišķiem cilvēkiem : krāsains biznesa un ekonomikas žurnāls. Rīga : Lietišķās informācijas dienests, 1998-. ISSN 1407-2505. 2. Bizness: nedēļas laikraksts: Latvijas biznesa avīze. Rīga: Diena: Dagens Industri, 2005-. ISSN 1407 | |
Piezīmes | |
Paredzēta obligāti PTF studentiem studiju programmā "Ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbība". |