Statuss(Aktīvs) | Izdruka | Arhīvs(0) | Studiju plāns Vecais plāns | Kursu katalogs | Vēsture |
Kursa nosaukums | Komunikācija viesmīlībā |
Kursa kods | Citi3065 |
Zinātnes nozare | Citi |
Kredītpunkti (ECTS) | 9 |
Kopējais stundu skaits kursā | 243 |
Lekciju stundu skaits | 32 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 64 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 147 |
Kursa apstiprinājuma datums | 20/06/2023 |
Atbildīgā struktūrvienība | Pārtikas institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. paed., doc. Sandra Īriste |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Studiju kursa mērķis ir studējošos iepazīstināt ar viesmīlības nozīmi tūrisma attīstībā, kā valsts, tā starptautiskā līmenī. Attīstīt komunikācijas prasmes biznesa vidē un pakalpojumu sniegšanas jomā, ņemot vērā darbinieku un klientu sociālkultūrālo kontekstu, kā arī balstoties uz zināšanām par etiķetes un protokola normām lietišķajā saskarsmē. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
• zināšanas un kritiska izpratne par teorētiskiem un empīriskiem jautājumiem komunikācijā viesmīlībā. Ir zināšanas saskarsmes psiholoģijā, konfliktu risināšanā, starpkultūru komunikācijā, lietišķajā etiķetē un protokolā; motivācijas jautājumos (4 kontroldarbi);
• prasmes – prot integrēt iegūtās zināšanas, pielietot profesionālo terminoloģiju saskarsmē un komunikācijā ar kolēģiem un klientiem. Prot interpretēt darba rezultātus un formulēt rezultātiem atbilstošus secinājumus (praktiskie darbi); • kompetence – spēj patstāvīgi un kritiski formulēt, analizēt sistemātiski sarežģītas praktiskas problēmas, spēj organizēt savu darbu, uzņemties iniciatīvu un atbildību par savu lēmumu rezultātiem un pārstāvēt savu iestādi/uzņēmumu, ievērojot lietišķo etiķeti un protokolu (patstāvīgais darbs: referāts, argumentācijas runas izstrāde un prezentēšana; radošais uzdevums). |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
1.Lietišķās etiķetes un protokola vēsturiskā attīstība Latvijā un pasaulē, tās būtība, prasības un principi. 4h
2.Kas ir starpkultūru komunikācija? 2h 3.Kultūras daudzveidības koncepcija. 6h 4.Gērta Hofstedes kultūras dimensiju modelis. 8h 5.Lietišķā saskarsme un korporatīvā etiķete daudznacionālos uzņēmumos viesmīlības jomā. 4h 6.Vērtības, vērtību konflikts. 4h 7.Stereotipi un aizspriedumi. 4h 8.Sasveicināšanās, iepazīšanās. 4h 9.Lietišķais apģērbs vīriešiem. 3h 10.Lietišķais apģērbs sievietēm. 3h 11.Komunikācija, tās būtība, veidi, funkcijas, modeļi. 2h 12.Lietišķo sarunu un tikšanās rīkošanas galvenie principi, efektīvas komunikācijas stratēģijas. 5h 13.Diplomātiskā etiķete. Karogi. 1h 14.Konflikti, to risināšana. 4h 15.Rakstiskā komunikācija. Literārā un neliterārā teksta specifika. 6h 16.Runas struktūra. Valodas stili un intonāciju iezīmes. Vārdu krājums. Funkcionālā gramatika. Dažādu valodu leksika. 6h 17.Impulsa runa. Informatīvā runa. 7h 18.Lietišķās etiķetes pamatprincipi Eiropā, Amerikā, Krievijā, Āzijā, Āfrikā, Austrālijā, Jaunzēlandē. 8h 19.Argumentācijas runa. 10h 20.Paraverbālā komunikācija. 2h 21.Neverbālā komunikācija. 2h 22.Motivācija. 4h 23.Lojalitāte. 1h 24.Informācijas uztveres sistēmas. 2h Nepilna laika neklātienes studijās: tiek īstenotas visas tēmas, kas norādītas pilna laika klātienei, bet kontaktstundu skaits ir 1/2 no norādīto stundu skaita. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Sekmīgi uzrakstīti 4 kontroldarbi mācībspēka norādītajā laikā, dalība praktiskajos darbos (vismaz 75%), radošā uzdevuma izstrāde un prezentācija, argumentācijas runa 10 minūšu garumā (students izvēlas tēmu, izlozē prezentācijas laiku), referāts 15 minūšu garumā (students izvēlas tēmu, izlozē prezentācijas laiku), impulsa runa 2 minūšu garumā (students izlozē tēmu, prezentē). | |
Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums | |
Students izvēlas vienu no daudzajām mācībspēka piedāvātajām argumentācijas runas / referāta tēmām, izlozē datumu, kurā šī runa ir jāprezentē.
Impulsa runu students izlozē un prezentē praktiskā darba laikā. Radošais uzdevums tiek izskaidrots ievadnodarbībā, studenti to prezentē praktiskajos darbos pēc 21 dienas. |
|
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji | |
Katrs kontroldarbs veido 25% no eksāmena gala vērtējuma. Argumentācijas runai referātam, radošajam uzdevumam un impulsa runai jābūt noprezentētiem līdz mācību sesijai. Eksāmena atzīmi aprēķina kā vidējo aritmētisko no četriem kontroldarbiem. | |
Obligātā literatūra | |
1.Beks K. Mediju un komunikācijas zinātne. Rīga: SIA Biznesa augstskola Turība, 2021.
2.Gamble T. Communication works. New York: McGraw-Hill, 2013., 512 p. 3.Kazaka O. Pirmā PR grāmata. Autorizdevums, [Latvija]: Trendsetter Publishing, 2019. 182.lpp. 4.Odiņa A. Lietišķās un oficiālās uzvedības grāmata: sevis pilnveidošana un nevainojams uzvedības stils, ieskats pasaules valstu etiķetē, starpkultūru izpratne un kultūru attiecības, vizītes, ceremonijas, tikšanās, diplomātiskās sarunas un komunikācija. Rīga: Zelta grauds, 2011., 271 lpp. 5.Praude V. Integrētā mārketinga komunikācija. Rīga: Burtene, 2015. Nav LBTU FB. Ir LUB. Promocijas darbs! PRIMO tiešsaistes piekļuve: https://dspace.lu.lv/dspace/bitstream/handle/7/31763/298-52174-Salkovska_Jelena_js15136.pdf |
|
Papildliteratūra | |
1.Derkevica-Pilskunga J. Domino Effect in Risk and Crisis Communication. Management and Legal Aspects. Rīga: SIA Biznesa augstskola Turība, 2021.
2.Duck S., McMahan D. Communication in everyday life: the basic course edition with public speaking. London: Thousand Oaks: SAGE Publications, 2020. 3.Foster D. Lietišķā etiķete Eiropā. Rīga: Zvaigzne ABC, 2007. 400 lpp. 4.Kramiņš E. Runas prasme saziņā. Rīga: SIA Biznesa augstskola Turība, 2005. 5.Strautmane A. Etiķete un protokols. Rīga: Jumava, 2009., 163 lpp. 6.Veinberga S. Komunikācija. Teorija un prakse: monogrāfija. Rīga: Sava grāmata, 2019. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1.International Journal of Communication. Online ISSN: 1932-8036 https://ijoc.org/index.php/ijoc/index
2.Media and Communication. Open Access Journal. ISSN: 2183-2439 https://www.cogitatiopress.com/mediaandcommunication 3.Navarro J. The Dictionary of Body Language: A Field Guide to Human Behavior. Audiobook https://shorturl.at/aqzBW 4. iMooX: Discovering a Sustainable Mindset-MOOC |
|
Piezīmes | |
Obligāts kurss pirmā cikla profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmā Ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbība, 5. semestris (PL), 6. semestris (NL) – LKI līmenis – 6. |