Statuss(Aktīvs) | Izdruka | Arhīvs(0) | Studiju plāns Vecais plāns | Kursu katalogs | Vēsture |
Kursa nosaukums | Viesmīlības uzņēmumu finanšu plāns |
Kursa kods | Citi3064 |
Zinātnes nozare | Citi |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 81 |
Kursa apstiprinājuma datums | 20/06/2023 |
Atbildīgā struktūrvienība | Pārtikas institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. sc. ing., prof. Ilze Beitāne |
|
Priekšzināšanas | |
Citi3063, Viesmīlības uzņēmumu vadība Ekon3153, Ekonomikas teorija PārZ2052, Viesmīlības uzņēmumi |
|
Kursa anotācija | |
Kursa darbā mēŗkis - nostiprināt teorētiskās zināšanas par viesmīlības uzņēmumu finanšu pārraudzību un plānošanu, praktiski analizējot iepriekšējo periodu finansiālos rādītājus un sastādot attīstības plānus nākamajiem periodiem. Studenti iegūst zināšanas un pieredzi viesmīlības uzņēmumu ekonomisko rādītāju analīzē, kalkulāciju sastādīšanā, cenu noteikšanā u.c. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Zināšanas – ir izpratne par optimālas cenas veidošanos viesmīlības uzņēmumu produktiem; ir zināšanas par viesmīlības uzņēmumu finanšu plānošanu un pārraudzību - kursa darbs.
Prasmes - prot plānot, analizēt, izvērtēt viesmīlības uzņēmumu ekonomiskās darbības rādītājus; prot veikt izmaksu analīzi, aprēķināt viesmīlības uzņēmuma produkta cenu - kursa darbs. Kompetence – spēj veikt viesmīlības uzņēmuma izejvielu un produktu tirgus analīzi; spēj analizēt un izvērtēt viesmīlības uzņēmumu ekonomisko darbību - kursa darbs. |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
1.Viesmīlības uzņēmumu piedāvājuma faktori.
2.Viesmīlības uzņēmuma tirgus izpētes veikšana. 3.Viesmīlības uzņēmuma produkta piedāvājuma cenu politikas izstrāde. 4.Viesmīlības uzņēmuma mārketinga mix apraksta izstrāde. 5.Viesmīlības uzņēmuma darbības raksturlielumu aprēķināšana. 6.Viesnīcas pakalpojumu cenas kalkulācija. Viesnīcas uzņēmuma ienākumu, izdevumu budžetēšana. 7.Viesnīcas rādītāju, kas raksturo izmitināšanu, aprēķināšana. 8.Viesnīcas finanšu rādītāju analīze. 9.Mainīgo un fiksēto izmaksu noteikšana restorānā. 10.Produktu izmaksu cenas kalkulācija. Ēdiena pašizmaksa, cenas veidošanās, kontrole. 11.Ēdienu analīze ēdienkartē. 12.Ieņēmumu ietekmes faktoru analīze restorānā. Produktu izlietojuma optimizācija. 13.Restorāna finanšu rādītāju analīze. 14.Restorāna finanšu rādītāju analīze. 15.Kursa darba noformēšana. Kursa darba aizstāvēšana. 16.Kursa darba aizstāvēšana. Nepilna laika neklātienes studijās visas tēmas, kas norādītas pilna laika klātienei, tiek īstenotas pilnā apjomā |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Ieskaiti saņem, ja ir iesniegts un aizstāvēts kursa darbs. | |
Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums | |
Students patstāvīgi izstrādā un aizstāv kursa darbu par konkrēta uzņēmuma finansēm, izmantojot gan literatūru, gan uzņēmuma iekšējos dokumentus. Izvēlētais uzņēmums var būt prakses vieta. | |
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji | |
Kursa darba kopīgo vērtējumu veido: kursa darba aprēķinu daļas izstrāde – 60%; kursa darba apraksta daļas izstrāde – 30%; kursa darba aizstāvēšana – 10%. | |
Obligātā literatūra | |
1.Jack A. Financial planning and analysis and performance management. Hoboken New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. 2018, 612 lpp.
2.Forands I. Viesnīcas menedžments. Rīga: Latvijas Izglītības fonds, 2011. 232 lpp. 3.Millere I. Ēdināšanas uzņēmuma vadītāja rokasgrāmata. Jelgava: LLU, 2017, 254 lp. E-grāmata. 4.O’Fallon M.J., Rutherford D.G. Hotel Management and Operations. 5th ed. ISBN: 978-0-470-55287-2, 2015. 512 lpp E-grāmata |
|
Papildliteratūra | |
1.Feinstein A.H. Purchasing: selection and procurement for the hospitality industry. Hoboken, NJ: Wiley, 2012. 688 p. 2.Gregoire M.B. Foodservice organizations: a managerial and systems approach. Ninth edition. Boston: Pearson, 2017, 516 pages. | |
Piezīmes | |
Kursa darbs – obligāts kurss Ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbības programmā: pilna laika klātienes studentiem - 8. semestrī un nepilna laika neklātienes studentiem - 10.semestrī. |