Kursa nosaukums | Apkalpošanas organizācija |
Kursa kods | Citi2026 |
Zinātnes nozare | Citi |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Lekciju stundu skaits | 16 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 16 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 49 |
Kursa apstiprinājuma datums | 12/10/2011 |
Atbildīgā struktūrvienība | Zemes pārvaldības un ģeodēzijas institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. sc. ing., doc. Rita Riekstiņa-Dolģe |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Studenti iegūst zināšanas par ēdināšanas uzņēmumu veidiem, apkalpošanas kvalitāti un standartiem dažādos sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumos. Studenti iegūst zināšanas un prasmes apkalpošanas procesos, funkcionalitātē un procesu modelēšanā. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Zināšanas –ēdināšanas uzņēmuma veidiem, darbību un apkalpošanas tehnoloģiskajiem procesiem
prasmes – vadīt, plānot un koordinēt ēdināšanas uzņēmuma viesu apkalpošanas procesus kompetence –veikt apkalpošanas procesa darba pilnveidi un tehnoloģisko procesu racionalizāciju |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Ēdināšanas uzņēmumu veidi un iedalījums viesmīlības nozares kontekstā.
2 Viesu veidi. Pakalpojumu piedāvājuma specifika dažādām mērķa grupām. 3 Ēdienkaršu veidi, pielietojums. Ēdienkartes sastādīšanas īpatnības un noformējums. 4 Galda trauki. Trauku raksturojums, veidi, pielietojums. 5 Porcelāna, fajansa, stikla trauku pielietojums. 6 Galda klāšanas noteikumi, veidi. Brokastu galda klājums. 7 Vakariņu un pusdienu galda klājums. 8 Tirdzniecības telpu veidi, prasības, interjers un iekārtojums. Tirdzniecības zāles mēbeles, prasības un ergonomika. 9 Ēdināšanas uzņēmuma struktūra. Zāles pārziņa darba pienākumi. 10 Viesmīļa darba pienākumi, atbildība, apkalpošanas veidi. 11 Apkalpošanas procesi un procedūras ēdināšanas uzņēmumos. Apkalpošanas procesa elementi. 12 Darba organizācija tirdzniecības telpās. Apkalpošanas formas dažādos ēdināšanas uzņēmumos. 13 Servisa koncepcija un apkalpošanas standarti. Apkalpošanas rokasgrāmatas nozīme uzņēmumā. 14 Bāra darba organizācija, bārmeņa darba pienākumi. 15 Banketu veidi. Banketu apkalpošanas organizācija. 16 Izbraukuma tirdzniecības darba organizācija. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Jābūt nokārtotiem 2 kontroldarbiem, jāizstrādā un jāaizstāv patstāvīgais darbs, jāaizstāv praktiskie darbi. | |
Obligātā literatūra | |
1. Rokasgrāmata ēdināšanas uzņēmumu vadītājiem. Jelgava: LLU, 2007. 175 lpp
2. Vanaga V. Galda klāšanas pamatprincipi. Mācību palīglīdzeklis praktisko iemaņu apgūšanai: Rīga: Turības mācību centrs, 1999. 48 lpp. 3. Vanaga V. Viesu apkalpošana. Mācību līdzeklis: Rīga: Turības mācību centrs, 2000. 144 lpp. 4. Walker J.R. The restaurant: from concept to operation. J.R. Walker. 6th ed. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, 2011. 557 p. |
|
Papildliteratūra | |
1. Baraban R.S., Durocher J.F. Successful restaurant design. 3rd ed. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, 2010. 304 p.
2. Lake N., Hekī K. Klientu apkalpošanas rokasgrāmata. Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 2005. 216 lpp. 3. Kuliša I. Restorānu bizness: no idejas līdz realitātei: iesācējiem uzņēmējdarbībā. Rīga: ISMA, 2005. 174 lpp. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Гостиница и ресторан: бизнес и управление = Hotel & restaurant : business and management : журнал для профессионалов. Москва : Международная ассоциация гостиниц и ресторанов (IH&RA). | |
Piezīmes | |
Studiju kurss iekļauts studiju programmas „Ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbība” pilna un nepilna laika studijās. |