Excel
Kursa nosaukums Viesnīcu dienesti
Kursa kods Citi2012
Zinātnes nozare Citi
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Lekciju stundu skaits 16
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 16
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 49
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. sc. ing., doc. Rita Riekstiņa-Dolģe

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Studiju priekšmeta “Viesnīcu dienesti” mērķis ir apgūt zināšanas , prasmes un iemaņas viesnīcu dienestu darba organizācijā, savstarpējā sadarbībā, darbinieku un viesa mijiedarbības procesā. Visas iegūtās zināšanas un prasmes sniedz studentam iespēju strādāt kādā no viesnīcas struktūrvienībām.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Viesnīcu attīstība pasaulē, Baltijā, Latvijā.
2 Viesnīcas iedalījums, definīcijas, pakalpojumu veidi, iekļaušanā viesmīlības industrijā, standartizācija
3 Viesnīcas organigramma, dienestu iedalījums, nozīme, viesnīcas dienestu pienākumi
4 Viesu uzņemšanas dienesta darbība, aprīkojums, organigramma, pienākumi
5 Rezervēšanas iespējas ,veidi, rezervēšanas nodaļas darbība
6 Viesa reģistrācijas process
7 Svarīgu viesu uzņemšana, viesa informācija, melnais saraksts,
8 Uzņemšanas dienesta pārvaldes programmas
9 Viesu uzņemšanas dienesta norēķinu cikls
10 Saimniecības dienesta darba organizācija
11 Istabenes pienākumi, darba organizācija
12 Saimniecības sadarbība ar viesu uzņemšanas dienestu
13 Ēdināšanas dienesta darba organizācija,
14 Konferenču, semināru un banketu organizēšana
15 Drošības dienesta darba organizēšana 16 Atslēgu kontrole, viesu seifi, ugunsdrošības noteikumi
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Jābūt nokārtotiem visiem patstāvīgajiem darbiem un kontoldarbiem.
Obligātā literatūra
1. Platace M. Viesu uzņemšanas dienesta pamatprincipi. Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2000.-176 lpp.
2. Уокер Дж. Р. Введение в гостеприимство. Учебник - М., 1999. - 463 с.
3. Туризм и гостинничное хозяйство :учебник / Под ред. проф. д. э. н. Чудновского А. Д. М. :Ассоциация авторов и издателей "Тандем" Изд. ЭКМОСБ 2001 - 400 с. 4. Sue Baker. Principles of Hotel Front office operations, Norfolk, Printed and bound in Great Britain by The Bath Press, 1994.
Papildliteratūra
1. Lauku tūrisma termini un rokasgrāmata //LLTA, Lauku ceļotājs, 2001, 27.lpp.
2. Lauku tūrisma nozīme un attīstības iespējas // LLTA, Lauku ceļotājs, 2002, 17. lpp.
3. Kvalitātes prasības un noteikumi lauku tūrisma mītnēm // LLTA, Lauku ceļotājs, 2002, 17. lpp. 4. Introduction to the Hospitality Industry, Educational Institute, American Hotel & Motel Association, 1998.
Periodika un citi informācijas avoti
1. laikraksts "Diena" 2. žurnāls"Gastromāns
Piezīmes
Priekšmets iekļauts PTF ēdināšanas un viesnīcu uzņemējdarbības profesionālās bakalaura nepilna laika studiju programmas obligātajā daļā 2.semestrī.