Kursa nosaukums | Viesnīcu dienesti |
Kursa kods | Citi2011 |
Zinātnes nozare | Citi |
Kredītpunkti (ECTS) | 3.75 |
Kopējais stundu skaits kursā | 101.25 |
Lekciju stundu skaits | 24 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 16 |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. sc. ing., doc. Rita Riekstiņa-Dolģe |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Studiju priekšmeta “Viesnīcu dienesti” mērķis ir apgūt zināšanas , prasmes un iemaņas viesnīcu dienestu darba organizācijā, savstarpējā sadarbībā, darbinieku un viesa mijiedarbības procesā. Visas iegūtās zināšanas un prasmes sniedz studentam iespēju strādāt kādā no viesnīcas struktūrvienībām. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Viesnīcu attīstība pasaulē, Baltijā, Latvijā.
2 Viesnīcas iedalījums, definīcijas, pakalpojumu veidi, iekļaušanā viesmīlības industrijā, standartizācija 3 Viesnīcas organigramma, dienestu iedalījums, nozīme, viesnīcas dienestu pienākumi 4 Viesu uzņemšanas dienesta darbība, aprīkojums, organigramma, pienākumi 5 Rezervēšanas iespējas ,veidi, rezervēšanas nodaļas darbība 6 Viesa reģistrācijas process 7 Svarīgu viesu uzņemšana, viesa informācija, melnais saraksts, 8 Uzņemšanas dienesta pārvaldes programmas 9 Viesu uzņemšanas dienesta norēķinu cikls 10 Saimniecības dienesta darba organizācija 11 Istabenes pienākumi, darba organizācija 12 Saimniecības sadarbība ar viesu uzņemšanas dienestu 13 Ēdināšanas dienesta darba organizācija, 14 Konferenču, semināru un banketu organizēšana 15 Drošības dienesta darba organizēšana 16 Atslēgu kontrole, viesu seifi, ugunsdrošības noteikumi |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Jābūt nokārtotiem visiem patstāvīgajiem darbiem un kontoldarbiem. | |
Obligātā literatūra | |
1. Platace M. Viesu uzņemšanas dienesta pamatprincipi. Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2000.-176 lpp.
2. Уокер Дж. Р. Введение в гостеприимство. Учебник - М., 1999. - 463 с. 3. Туризм и гостинничное хозяйство :учебник / Под ред. проф. д. э. н. Чудновского А. Д. М. :Ассоциация авторов и издателей "Тандем" Изд. ЭКМОСБ 2001 - 400 с. 4. Sue Baker. Principles of Hotel Front office operations, Norfolk, Printed and bound in Great Britain by The Bath Press, 1994. |
|
Papildliteratūra | |
1. Lauku tūrisma termini un rokasgrāmata //LLTA, Lauku ceļotājs, 2001, 27.lpp.
2. Lauku tūrisma nozīme un attīstības iespējas // LLTA, Lauku ceļotājs, 2002, 17. lpp. 3. Kvalitātes prasības un noteikumi lauku tūrisma mītnēm // LLTA, Lauku ceļotājs, 2002, 17. lpp. 4. Introduction to the Hospitality Industry, Educational Institute, American Hotel & Motel Association, 1998. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. laikraksts "Diena" 2. žurnāls"Gastromāns | |
Piezīmes | |
Priekšmets iekļauts PTF ēdināšanas un viesnīcu uzņemējdarbības specialitātes studiju programmas obligātajā daļā nepilna laika 3.semestrī. |