Excel
Kursa nosaukums Tūrisma organizācijas pamati
Kursa kods Citi1010
Zinātnes nozare Citi
Kredītpunkti (ECTS) 3.75
Kopējais stundu skaits kursā 101.25
Lekciju stundu skaits 24
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 16
Kursa apstiprinājuma datums 12/10/2011
Atbildīgā struktūrvienība Zemes pārvaldības un ģeodēzijas institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. sc. ing., prof. Ilze Beitāne

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Studenti iegūst zināšanas par tūrismu, tā būtību un attīstību. Studiju kursa ietvaros tiek apzināti un izvērtēti tūrisma resursi, tiek apskatīta un analizēta tūrisma produkta specifikācija un tā tapšanas daudzveidība, apgūta Latvijas tūrisma likumdošana, analizēti dažādie tūrisma veidi un to attīstība Latvijā, izstrādāts konkrēts tūrisma maršruts.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas un izpratne par tūrisma nozari, tās mērķiem, uzdevumiem un virzieniem, kā arī par tūrisma pamatjēdzieniem;
prasmes objektīvi izvērtēt tūrisma pakalpojumu piedāvājumu; analizēt esošo tūrisma pakalpojumu piedāvājumu un izteikt prognozes par tūrisma pakalpojumu pieprasījumu tuvākā un tālākā nākotnē; izstrādāt kompleksu tūrisma pakalpojumu noteiktai mērķauditorijai; kompetence spēj izprast kopējo tūrisma nozares situāciju un sniegt ieteikumus tās pilnveidei.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Ievads. Studiju kursa apskatāmie problēmjautājumi. Jēdziens tūrisms, tā būtība un nozīme.
2 Tūrisma vēsture.
3 Tūrisma likumdošana.
4 Tūrisma likumdošana II.
5 Tūrisma likumdošana III.
6 Tūrisma produkts.
7 Reklāma un tūrisms.
8 Tūrisma rādītāji.
9 Lauku tūrisms.
10 Ekotūrisms.
11 Kultūras tūrisms.
12 Aktīvais un sporta tūrisms.
13 Dabas tūrisms.
14 Rekreatīvais tūrisms.
15 Gastronomiskais tūrisms. 16 Darījumu tūrisms.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Sekmīgi jāuzraksta 2 plānotie kontroldarbi, semestra laikā jāizstrādā un jāaizstāv patstāvīgais darbs, jānostrādā paredzētie praktiskie darbi.
Obligātā literatūra
1. Holovejs Dž. Kr. Tūrisma bizness. Rīga: Jāņa Rozes apgāds, 1999. 367 lpp.
2. Pilāts V. Tūristu aktivitātes dabā. Ieteikumi un praktiski piemēri piedāvājuma veidošanai. Rīga: Lauku ceļotājs, 2003. 29 lpp.
3. Pētersons R., Plinta E. Angļu-latviešu tūrisma terminu skaidrojošā vārdnīca. Rīga: Daugava, 2002. 300 lpp. 4. Kotler P., Bowen J.T., Markens J.C. Marketing for hospitality and tourism. Upper Saddle River: Pearson, 2006. 932 p.
Papildliteratūra
1. Tribe J. Corporate strategy for tourism. London. Thomson Learning, 2001. 214 p. 2. Tribe J. The economics of leisure and tourism. Oxford: Butterworth Heinemann, 2000. 434 p.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Tūrisms: izdevums tūrisma profesionāļiem [tiešsaiste]. Rīga: RKT Holdings [skatīts 09.11.2011.]. Pieejams: http://www.corpmedia.lv/index.php?open=tour&it=lat&lang=lat
Piezīmes
Obligātais kurss PTF studiju programma „Ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbība” pilna un nepilna laika studijās.