Excel
Kursa nosaukums Praktiskais mārketings
Kursa kods BūvZ3018
Zinātnes nozare Būvniecības un transporta inženierzinātnes
Zinātnes apakšnozare Būvmateriāli un būvtehnoloģija
Kredītpunkti (ECTS) 1.5
Kopējais stundu skaits kursā 40.5
Lekciju stundu skaits 8
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 8
Kursa apstiprinājuma datums 30/08/2011
Atbildīgā struktūrvienība Būvniecības un kokapstrādes institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. oec., asoc. prof. Sandra Gusta

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Studenti iepazīstas ar mārketinga procesa būtību būvniecībā, mārketinga plāna sastādīšanu, mārketinga pasākumu kompleksu un vadošo būvfirmu mārketinga koncepciju galvenajiem principiem, ko raksturo devīze "labāk, lētāk un laikā". Programmas ietvaros studenti piedalās paneļdiskusijās ar vadošo būvfirmu mārketinga speciālistiem un iepazīstas ar mārketinga praktiskajiem aspektiem būvniecībā.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
Pēc kursa studijām studentam būs nostiprinātas, paplašinātas un sistematizētas teorētiskās un praktiskās zināšanas un izpratne par būvdarbu tehnoloģiju un organizēšanu; kvalitātes sistēmām būvniecībā, resursu izmantošanu, iegūtas nepieciešamās prasmes pielietot vadīšanas un sadarbības psiholoģiju, orientēties būvmateriālu piedāvājumā, piemērotībā un izmaksās, optimāli plānot un taupīgi izlietot finansējumu un materiālos resursus, būs kompetence - izpētīt un optimizēt projekta dokumentāciju, apzināt un izstrādāt vai organizēt nepieciešamās izmaiņas, organizēt projekta izmaiņu akceptu, izvērtējot nepieciešamo izmaiņu efektivitāti; organizēt un vadīt darījumus.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Mārketinga procesa būtība.
2 Mārketinga plāns. Mārketinga pasākumu komplekss.
3 Mārketinga mērķi.
4 Mārketinga darbības koncepcija.
5 Mārketinga iekšējā un ārējā vide. 1.Kontroldarbs.
6 Mārketinga pētījumu process.
7 SWOT analīze.
8 Pieprasījuma vērtēšanas un mērīšanas pamatprincipi tirgus izpētē un mērķtirgus noteikšanā.
9 Kopējā tirgus pieprasījuma vērtēšana un mērīšana.
10 Uzņēmuma daļa tirgū. Pieprasījuma prognozēšana. 2.Kontroldarbs.
11 Tirgus segmentēšana - būtība, mērķi, principi, raksturlielumi.
12 Mērķtirgus noteikšana.
13 Tirgus plānošana būvniecībā.
14 Biznesa plāni, to veidi. 3.Kontroldarbs.
15 Būvkonkursiem piedāvātās cenas. Tenderi. 16 Kompleksa produktu virzīšana tirgū.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Studentam jāapmeklē vismaz 85% nodarbību, patstāvīgi jāsagatavo un jānovada semināra nodarbība - iepriekš izvēlētai tēmai sagatavojot teorētisko pamatojumu, prezentāciju un izdales materiālus. Jābūt uzrakstītiem trijiem kontroldarbiem par iepriekšizņemtajām tēmām. Jābūt iesniegtam un aizstāvētam kursa projektam saskaņā ar studiju programmu 1 KP apjomā, jābūt sekmīgam vērtējumam gala pārbaudījumā - testā.
Obligātā literatūra
1. Praude V., Beļčikovs J. Menedžments. Rīga: Vaidelote, 2001. 507 lpp.
2. Būvniecības vadības rokasgrāmata. Rīga: Dienas bizness, 2006.
3. Ukolovs V., Mazs A., Bistrakovs I. Vadības teorija. Rīga: Jumava, 2006. 246 lpp.
4. Tirgzinības pamati: mācību līdzeklis. Rīga: Jumava, 1998. 5. Котлер Ф. Основы маркетинга. Москва: Бизнес книга, 1995.
Papildliteratūra
1. Bokums Z., Forands I. Personālvadības rokasgrāmata. Rīga: Kamene, 2001. 141 lpp.
2. Райгородский Д. Психология руководства. Москва. Самара: Бахрах, 2005. 768 с. 3. Ķēniņš - Kings G. Amerikas pieredze uzņēmumu vadībai. Rīga: Apgāds "Biznesa partneri", 2002. 288 lpp.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Latvijas būvniecība. Rīga: Latvijas Būvniecība: ceļvedis būvniecības nozares virzītājiem. Rīga: Lilita. ISSN 1691-4058.
2. Direktors: Baltijas mēneša lietišķais žurnāls. Rīga: Mamuts. ISSN 1691-2160. 3. Būvinženieris. Rīga: Latvijas Būvinženieru savienība, ISSN 9771-0008.
Piezīmes
Profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programma Būvniecība, otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programma Būvniecība, izvēles daļa.