Kursa nosaukums | Datormācība I |
Kursa kods | Arhi2026 |
Zinātnes nozare | Mūzika, vizuālās mākslas un arhitektūra |
Zinātnes apakšnozare | Ainavu arhitektūra |
Kredītpunkti (ECTS) | 2.25 |
Kopējais stundu skaits kursā | 60.75 |
Lekciju stundu skaits | 8 |
Laboratorijas darbu stundu skaits | 16 |
Kursa apstiprinājuma datums | 16/11/2011 |
Atbildīgā struktūrvienība | Būvniecības un kokapstrādes institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. sc. ing., prof. Lilita Ozola Mg. sc. ing., Dainis Petzāls |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Kursa pirmajā daļā studenti apgūst pamatiemaņas programmā Google Sketchup: interfeisa izpēte un vides parametru izvēle, grafisko objektu veidošana, piesaistes režīmu izmantošana, rediģēšanas līdzekļu apgūšana: objektu izvēle, rediģēšanas komandas, izmēru izlikšana; komponentu un slāņu veidošana un izmantošana. Darbības trīsdimensiju telpā: modeļu veidošana un vizualizācija. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
• Zināšanas: ģeometrijas jēdzieni un likumsakarības, kas nepieciešamas modeļu konstruēšanai, izpratne par galvenajām programmas kategorijām: vides uzstādījumi, komandas, režīmi.
• Prasmes: labas iemaņas rasēšanai plaknē (divdimensiju objekti) un 3D (telpisku) modeļu veidošanā. • Kompetence programmas līdzekļu racionālā izvēlē, lai efektīvi izveidotu rasējumu no ģeometriski korekti veidotiem elementiem |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Programmas "Google Sketchup" grafiskais interfeiss
2 Programmas komandu izvēlne, mērvienību uzstādīšana, skata režīmi 3 Darba vides parametru izvēle un uzstādīšana 4 Plaknes objektu zīmēšanas rīki 5 Objektu rediģēšanas rīki 6 Trīsdimensiju objektu veidošana no plaknē konstruētiem objektiem 7 Vienkārša teksta un telpiska teksta veidošana 8 Atsevišķu objektu un failu (.dxf un .dwg) importēšana un apstrāde 9 Slāņu veidošana un izmantošana 10 Koordinātu sistēma, skati un to izmantošana 11 Objektu vizualizācijas iespējas 12 Objekta prezentācijas iespēja izveidojot video failu (.avi) 13 Reljefa veidošanas rīki 14 Komponentu veidošana no vienkāršiem objektiem 15 Grafisko objektu eksportēšanas iespējas 16 Darbu noformēšana un izdrukāšana |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Ieskaite: Izstrādāts patstāvīgais darbs objektu veidošanā ar Sketchup programmu. | |
Obligātā literatūra | |
1. Roskes Bonnie. Google SketchUp 8 hands-on: basic exercises :a collection of exercises, tips and tricks that will get you up and running, and creating just about anything, in Google SketchUp, Free or Pro versions. West Caldwell, NJ: Conceptual Product Development, 2010. 392 p.
2. Roskes Bonnie. Google SketchUp 8 hands-on: advanced exercises :exercises, tips, and tricks that will help take your designs, models, and presentations to a whole new level. [West Caldwell, NJ] : Conceptual Product Development, 2010. 372 p. 3. Training [tiešsaiste] [skatīts16.04.2013.]. Pieejams: http://sketchup.google.com/intl/en/training/ |
|
Papildliteratūra | |
1. Robin de Jongh. Sketchup 7.1 for Architectural visualization 2010. 408 p. | |
Piezīmes | |
Studiju kurss iekļauts LIF profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmas “Ainavu arhitektūra un plānošana” B daļā. |