Kursa kods PārZ3103

Kredītpunkti 6

Viesu apkalpošanas vadība

Zinātnes nozarePārtikas zinātne (nav zn)

Kopējais stundu skaits kursā162

Lekciju stundu skaits24

Semināru un praktisko darbu stundu skaits24

Laboratorijas darbu stundu skaits16

Studenta patstāvīgā darba stundu skaits98

Kursa apstiprinājuma datums20.06.2023

Atbildīgā struktūrvienībaPārtikas institūts

Kursa izstrādātājs

author doc.

Rita Riekstiņa-Dolģe

Dr. sc. ing.

Priekšzināšanas

PārZ2052, Viesmīlības uzņēmumi

Kursa anotācija

Kursa mērķis - studenti iegūst zināšanas par ēdināšanas uzņēmumu veidiem, apkalpošanas kvalitāti un prasībām dažādos ēdināšanas uzņēmumos; zināšanas un prasmes apkalpošanas procesos, funkcionalitātē un procesu modelēšanā.

Kursa rezultāti un to vērtēšana

Pārzina ēdināšanas uzņēmuma veidus, darbību un apkalpošanas tehnoloģiskos procesus, 1., 2. kontroldarbs;
• spēj plānot un koordinēt ēdināšanas uzņēmuma viesu apkalpošanas procesus, praktiskie darbi un uzdevumi;
• kompetence veikt apkalpošanas procesa darba pilnveidi un racionalizāciju, mājas darbi, gadījumu izpēte.

Kursa saturs(kalendārs)

1. Pakalpojuma attīstības tendences un inovācijas ēdināšanas uzņēmumos -2 stundas
2. Ēdināšanas uzņēmumu mērķgrupas, viesu vēlmes un vajadzības - 6 stundas
3. Ēdināšanas uzņēmuma produkta saturs. Sensorā mārketinga elementu ietekme uz patērētāja izvēli ēdināšanas uzņēmumos – 4 stundas
4. Tirdzniecības telpu veidi, prasības, interjers un iekārtojums, tirdzniecības zāles mēbeles - 2 stundas
5. Galda veļas pielietojums un veidi - 2 stundas
6. Galda trauki, glāzes un galda piederumi, raksturojums, veidi, pielietojums – 6 stundas
7. Galda klāšanas secība, klājumu veidi- 8 stundas
8. Ēdienkaršu veidi, pielietojums. Ēdienkartes sastādīšanas īpatnības un noformējums – 6 stundas
9. Pārbaudes darbs - 1 stunda
10. Apkalpošanas koncepcijas definēšana un apkalpošanas stratēģijas izvēle – 6 stundas
11. Apkalpošanas procesi ēdināšanas uzņēmumos. Apkalpošanas formas dažādos ēdināšanas uzņēmumos - 4 stundas
12. Apkalpojošā personāla struktūra, pienākumi un atbildība – 2 stundas
13. Apkalpošanas kvalitāte un apkalpošanas standartu izstrāde - 4 stundas
14. Pakalpojuma kvalitāte, klientu apmierinātības mērījumi - 2 stundas
15. Banketu darba organizācija – 4 stundas
16. Darba organizācija tirdzniecības telpās - 2 stundas
17. Apkalpojošā personāla pārdošanas prasmes un tehnikas 2 stundas
18. Pārbaudes darbs – 1 stunda
Nepilna laika neklātienes studijās:
Tiek īstenotas visas tēmas, kas norādītas pilna laika klātienei, bet kontaktstundu skaits ir 1/2 no norādīto stundu skaita.

Prasības kredītpunktu iegūšanai

Studiju kursā tiek realizēts akumulējošais eksāmens, kurš veidojas no: praktiskajiem darbu vērtējuma, patstāvīgo darbu vērtējuma un divu kontroldarbu rezultātiem.
Zināšanu vērtēšana notiek 10 ballu sistēmā.

Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums

Patstāvīgais darbs ietver gan individuālu patstāvīgo darbu, gan grupas darbu izstrādi, kurus studenti prezentē un aizstāv. Prezentācijās tiek ietvertas lekciju tēmas, jaunākās nozares, zinātniskās literatūras u.c. informācijas avotu analīze un studentu radošās idejas.
Kurss noslēdzas ar ēdināšanas uzņēmuma apkalpošanas koncepcijas izstrādi un prezentāciju, un banketa pasākuma izstrādi un prezentāciju.

Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji

Studiju kursa kopējo rezultātu veido:
• patstāvīgo darbu izstrāde 30%
• praktisko darbu vērtējums 30%
• pārbaudes rezultāti 40%.

Obligātā literatūra

1. WThe restaurant: from concept to operation. Seventh edition. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2014. 492 p.
2. Lynn J. Start your own restaurant and more: pizzeria, coffeehouse, deli, bakery, catering business. 3rd ed. Irvine, Calif.: Entrepreneur Press, 2009. 274 p.
3. Ninemeier J. D., Food and beverage management. Third edition. Lansing, Michigan: Educational Institute of the American Hotel & Lodging Association, 2000. 350 p.

Papildliteratūra

1. Ēdināšanas uzņēmuma vadītāja rokasgrāmata. Jelgava: LLU, 2017. 254 lpp. Pieejams: https://lbtufb.lbtu.lv/LLUgramatas/PTF/Edinasanas_uzn_vad_rokasgramata.pdf
2. Lake N., Hekī K. Klientu apkalpošanas rokasgrāmata. Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 2008. 218 lpp.
3. Kuliša I. Ēdināšanas serviss: tālmācības studiju kurss. Rīga: Biznesa vadības koledža, 2009.

Periodika un citi informācijas avoti

1. E- žurnāli: sciencedirect.com;
2. https://www.modernrestaurantmanagement.com;
3. https://restaurant.org

Piezīmes

Obligāts kurss pirmā cikla profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmā Ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbība