Kursa kods KomZ3001
Kredītpunkti 2.25
Zinātnes nozareKomunikāciju zinātne (nav zn)
Zinātnes apakšnozare#Masu komunikācijas teorija
Kopējais stundu skaits kursā60
Lekciju stundu skaits16
Semināru un praktisko darbu stundu skaits8
Kursa apstiprinājuma datums12.10.2011
Atbildīgā struktūrvienībaZemes pārvaldības un ģeodēzijas institūts
Dr. oec.
Studiju kursa ietvaros studenti iegūst izpratni par stratēģiskās plānošanas lomu uzņēmuma vadībā, stratēģijas komponentēm, līmeņiem un etapiem. Studenti tiek iepazīstināti ar stratēģijas veidiem un to izvēles principiem stratēģijas pielietošanā. Studiju kurss dot ieskatu par plašāk izmantotajām stratēģijām arī starptautiskā tirgus apstākļos. Studiju priekšmeta ietvaros studentiem ir iespēja veikt viesmīlības nozares vides un konkurences izpēti.
zināšanas – izpratne par stratēģijas izveides un izmantošanas pamatprincipiem uzņēmuma vadībā pārmaiņu apstākļos;
prasmes - prot izvēlēties un pielietot racionālas un efektīvas informācijas iegūšanas, sistematizēšanas metodes viesmīlības uzņēmuma ekonomiskās darbības izvērtēšanai; prot atbilstoši viesmīlības uzņēmuma darbību analīzes rezultātiem plānot uzņēmuma attīstības virzienus;
kompetence – spēj izstrādāt viesmīlības uzņēmuma darbības stratēģiju, kas ietver detalizētu pasākumu kopumu; spēj prezentēt un pamatot stratēģijas izvēli atbilstoši uzņēmuma darbības apstākļiem;
1 Stratēģijas definīcija, pamatjēdzieni.
2 Stratēģiskās plānošanas loma un vieta vadības stratēģijas skatījumā.
3 Vadības stratēģija un saistītās puses viesmīlības uzņēmumos..
4 Iecerētā un realizētā stratēģija, tās elementi.
5 Ārējās vides informācijas iegūšana, pielietojums, viesmīlības uzņēmumu vides, konkurentu izpēte.
6 Prognozēšana: ierobežojumi, trūkumi, tradicionālās kļūdas.
7 M. Portera 5 spēku modelis.
8 Iekšējā vide: spēku un vājību identifikācija, vērtību virknes pamata un papildaktivitātes.
9 Tirgus dzīves cikla konceptuālais modelis, viesmīlības uzņēmumu dzīves cikls stratēģijas aspektā.
10 Stratēģijas vadības līmeņi
11 Izdzīvošanas stratēģijas četras alternatīvas.
12 Stratēģijas vadības funkcionālais līmenis, klienta vērtības vadība viesmīlības uzņēmumos.
13 Stratēģijas vadības biznesa līmenis: konkurences priekšrocību izmantošana, izmaksu līderpozīciju stratēģija viesmīlībā.
14 Konkurences spēku matrica, biznesa pozīciju matrica viesmīlības nozarē.
15 Stratēģijas vadības korporatīvais līmenis viesmīlības nozarē, diversifikācijas nozīme.
16 Stratēģijas vadības starptautiskais līmenis viesmīlības nozarē.
Lai saņemtu ieskaiti, studentiem jākārto visi kontroldarbi, jāprezentē referāts, jāpiedalās praktiskajos darbos (grupu darbos).
1. Caune J., Dzedons A. Pētersons L. Stratēģiskā vadīšana. Rīga: Kamene, 2000. 232 lpp.
2. Kalve I. Apseglot pārmaiņu vējus: stratēģiskā un pārmaiņu vadība. Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2005. 295 lpp.
3. Lake N. Stratēģiskā plānošana: praktisks mācību līdzeklis. Rīga: Multineo, 2007. 247 lpp.
4. Moutinho L. Strategic management in tourism. Oxon (UK), New York: CABI Publ., 2000. 349 p.
1. Mintzberg H., Quinn J. B. The strategy process: concepts and contexts. Englewood Cliffs: Prentice-Hall International, 1992. 480 p.
2003.g. The strategy process: concepts, contexts, cases. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 2003. 489 p.
2. Miller A., Dess G. G. Strategic management. New York [etc.]: The McGraw-Hill Co, 1996. 529 p.
3. Vadīt pārmaiņas. Rīga : Lietišķās Informācijas dienests, 2009. 160 lpp.
1. Kapitāls : žurnāls lietišķiem cilvēkiem : krāsains biznesa un ekonomikas žurnāls. Rīga : Lietišķās informācijas dienests, 1998-. ISSN 1407-2505.
2. Kvalitāte: žurnāls par kvalitāti un kvalitātes vadīšanu. Rīga : Latvijas Kvalitātes asociācija. ISSN 1407-7671.
3. Гостиница и ресторан : бизнес и управление = Hotel & restaurant: business and management: журнал для профессионалов. Москва: Международная ассоциация гостиниц и ресторанов (IH&RA).
Obligātais kurss PTF studiju programmas ,,Ēdināšana un viesnīcu uzņēmējdarbība” studentiem.