Kursa kods Ekon4012

Kredītpunkti 2.25

Uzņēmējdarbība pārtikas rūpniecībā

Zinātnes nozareEkonomika un uzņēmējdarbība

Zinātnes apakšnozareAgrārā ekonomika

Kopējais stundu skaits kursā60

Kursa apstiprinājuma datums09.11.2011

Atbildīgā struktūrvienībaUzņēmējdarbības un vadībzinātnes institūts

Kursa izstrādātājs

author

Aivars Strautnieks

Dr. oec.

Kursa anotācija

Kursa darba mērķis nostiprināt uzņēmējdarbības kursā iegūtās teorētiskās zināšanas un iegūt praktiskas iemaņas tehnoloģisku projektu novērtēšanā uzņēmējdarbības aspektā. Metodikas pamatā uzņēmējdarbības (biznesa) plāna izstrādes principi. Kursa darbs tematiski saistīts ar kursa darbu tehnoloģijā un abi veido vienotu kompleksu darbu

Kursa rezultāti un to vērtēšana

• Zināšanas - tiek nostiprinātas studiju kursā "Uzņēmējdarbība pārtikas rūpniecībā" teorētiskās zināšanas.
• Prasmes - iegūtas praktiskas iemaņas teorētisko zināšanu pielietošanā tehnoloģisko projekta novērtēšanā uzņēmējdarbības aspektā.
• Kompetence - students ir kompetents diplomprojekta ekonomiskās sadaļas izstrādē un uzņēmējdarbības (biznesa) plāna atbilstošas nodaļu izstrādē.

Kursa saturs(kalendārs)

1 Uzņēmējdarbības (biznesa) plāns.
2 Uzņēmējdarbības (biznesa) plāns.
3 Preču pamatojums.
4 Tirgus pamatojums.
5 Konkurences analīze.
6 Mārketinga stratēģija un taktika.
7 Cenas noteikšana.
8 Preču pārdošana.
9 Pārdošanas stimulēšana.
10 Ražošanas programma.
11 Ieņēmumu un izmaksu aprēķini.
12 Peļņas un rentabilitātes aprēķins.
13 Kapitāla aprēķins un finansēšana.
14 Bezzaudējuma ražošanas apjoma noteikšana.
15 SVID analīze.
16 Kopsavilkuma veidošana.

Prasības kredītpunktu iegūšanai

Kursa darba aizstāvēšana kompleksi ar kursa darbu tehnoloģijā un komisijas novērtējumu.

Obligātā literatūra

1. Živitere M. Komercdarbības (biznesa) plāns. Rīga: KIF "Biznesa komplekss", 2000. 100 lpp. ISBN 9984672123
2. Oļevskis G. Uzņēmējs un tirgus.Rīga: Jāņa Rozes apgāds, 2007. 219 lpp. ISBN 9789984232140.
3. Muška A. Uzņēmējdarbības pamatkurss. Rīga: KIF Biznesa komplekss, 2005. 120 lpp. ISBN 9984761282.
4. Uzņēmēja rokasgrāmata. Sastād. G.Pelše, I.Ruperte. Rīga: Jumava, 2003. 359 lpp. ISBN 9984055914.

Papildliteratūra

1. Niedrītis J. Mārketings: mācību līdzeklis. Rīga : Biznesa augstskola "Turība", 2008. 487 lpp. ISBN 9789984828268.
2. Diderihs H. Uzņēmuma ekonomika. Rīga: Zinātne, 2000. 515 lpp. ISBN 5796612522.
3. Forands I. Stratēģija. Kvalitāte. Rīga : Latvijas Izglītības fonds, 2000. 253 lpp. ISBN 9984543676

Periodika un citi informācijas avoti

1. Informatīvs lauku politikas biļetens "Agropols". Rīga: LV Agrārās ekonomikas institūts. 2002-. ISNN 1407-8996.
2. Laikraksts Dienas Bizness. Rīga: SIA "Dienas mediji". 1992-. ISSN 1407-2041.
3. Žurnāls "Kapitāls" Rīga: Lietišķās informācijas dienests.1998-. ISSN 1407-2505.

Piezīmes

Obligātais kursa darbs PTF profesionālās studiju programmas „Pārtikas produktu tehnoloģija” pilna un nepilna laika studijās.