Kursa kods ValoB011
Kredītpunkti 3
Zinātnes nozareValodniecība un literatūrzinātne
Kopējais stundu skaits kursā
Lekciju stundu skaits0
Semināru un praktisko darbu stundu skaits32
Laboratorijas darbu stundu skaits0
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits49
Kursa apstiprinājuma datums15.02.2024
Atbildīgā struktūrvienībaValodu centrs
Dr. paed.
ValoB010, Profesionālā angļu valoda I
Studiju kursa mērķis ir pilnveidot studējošo svešvalodas (angļu) zināšanas un prasmes, akcentējot ar informāciju tehnoloģijām saistītu terminoloģiju, kas nepieciešamas profesionālās un zinātniskās literatūras lasīšanai, interpretēšanai un izvērtēšanai, procesu skaidrošanai un salīdzināšanai, informācijas izklāstīšanai, argumentētai diskusijai starptautiskā profesionālā un akadēmiskā vidē, kā arī saziņai ar ārvalstu studentiem, speciālistiem un docētājiem.
Zināšanas: izprot datorzinātnē lietotu terminoloģiju, saīsinājumu izmantošanu. Studenti apguvuši terminus šādās jomās: sociālā tīklošanās, programmatūra, programmēšana, e-komercija, tīmekļa dizains, mākslīgs intelekts, humanoīdu roboti – kontroldarbs par terminoloģiju; videospēles, drošība internetā, kiberuzbrukumi, zinātniskā raksta struktūra, akadēmiskā rakstīšana – noslēguma pārbaudes darbs.
Prasmes: 1) spēj izmantot svešvalodu informācijas meklēšanai un prezentēt patstāvīgā darba rezultātus; 2) spēj tulkot un analizēt tehnisko un profesionālo tekstu
- praktisko darbu izpilde, mutvārdu prezentācijas, patstāvīgais darbs.
Kompetence – informatīvā, komunikatīvā, profesionālā.
Studenti prot izmantot profesionālo terminoloģiju un komunikatīvās prasmes: rakstiski (esejā, tulkojumos, akadēmiskajā rakstīšanā) un mutiski (piedaloties diskusijās, veidojot dialogus, uzstājoties ar prezentāciju)
- praktisko darbu izpilde, patstāvīgais darbs, mutvārdu prezentācijas, komandas darbs.
Vērtēšana notiek katrā nodarbībā, regulāri pārbaudot izpildītos uzdevumus.
1. Studiju kursa prasības. IKT izmantošana ikdienā. Teksta analīze un tulkošana. 2h
2. Motivācija studijās. Gramatikas prasmju attīstīšana: jautājumu veidošana. Efektīva komunikācija. 2h
3. Sociālā tīklošanās un informācijas apmaiņa. Teksta analīze, diskusija. Efektīva komunikācija. 2h
4. Programmatūra: terminoloģija. Teksta analīze, diskusija. Terminu vārdnīcas veidošana katrai tēmai. 2h
5. Programmēšana: teksta analīze, terminoloģija. Teksta tulkošana. 2h
6. E-komercija. Tīmekļa dizains un tīmekļa lapas novērtēšana: analīze, prezentācija pa pāriem. 2h
7. Mākslīgs intelekts. Gudrās mājas. Grupu diskusijas. 2h
8. Humanoīdu roboti. Argumentētā eseja. 2h
9. Kontroldarbs par terminoloģiju. 2h
10. Videospēles. Prezentācijas grupās. 2h
11. Drošība internetā. Kiberuzbrukumi. Diskusija grupās. 2h.
12. Zinātne un pētniecība IKT jomā. Diskusija grupās. 2h
13. Zinātniskā raksta struktūra. Akadēmiskā rakstīšana. Teksta analīze, tulkošana. 2h
14. Individuālās prezentācijas par izlasīto zinātnisko rakstu. Diskusija. 2h
15. Individuālās prezentācijas par izlasīto zinātnisko rakstu. Diskusija. 2h
16. Noslēguma pārbaudes darbs (lasīšana, klausīšanās, terminoloģija, runāšana). 2h
Vērtēšanas veids: eksāmens. To veido kumulējošais vērtējums. Eksāmena uzdevumu veido:
• terminu tests,
• lasīšanas uzdevumi,
• klausīšanās uzdevumi,
• mutiskais jautājums.
Students var kārtot eksāmenu, ja ir:
Sekmīgi uzrakstīts kontroldarbs par terminoloģiju, izstrādāti semestra grupu un individuālie darbi (grupu prezentācijas, profesionālo tekstu tulkošana un analīze, individuālā prezentācija par izlasīto zinātnisko rakstu 10 A4 lappuses). Kavēto nodarbību skaits nepārsniedz 20% no kopējā auditoriju nodarbību skaita.
Patstāvīgie darbi un uzdevumi:
• patstāvīgie darbi ir eseja, profesionālo tekstu tulkošana un analīze. Patstāvīgo darbu mērķis ir attīstīt studentu prasmes svešvalodas izmantošanā informācijas meklēšanai un profesionālo tekstu analīzei, kā arī novērtēt zināšanas par datorzinātnē lietoto terminoloģiju un saīsinājumiem, tehnisko un profesionālo tekstu tulkošanu un akadēmisko plaģiātu.
• grupu darba prezentāciju mērķis ir attīstīt prasmes svešvalodas izmantošanā informācijas meklēšanai, mutvārdu prezentācijām, komandas darbam, kā arī novērtēt zināšanas par datorzinātnē lietotu terminoloģiju.
• individuālā prezentācija par izlasīto zinātnisko rakstu ir patstāvīgi izvēlēts profesionāls teksts (10 A4 lappuses) par ar studiju jomu saistītu tēmu un šī zinātniskā raksta analīze ar īsu teksta izklāstu, un atbildēm uz jautājumiem. Individuālas prezentācijas mērķis ir attīstīt informatīvo, komunikatīvo un profesionālo kompetenci; novērtēt zināšanas par datorzinātnē lietotu terminoloģiju.
Kumulējošais vērtējums: kontroldarbs par terminoloģiju (20%) + eseja (10%) + prezentācijas grupās (20%) + prezentācija par izlasīto zinātnisko rakstu (30%) + eksāmens (20%). Vērtēšana 10 ballu skalā.
1. Ellederova E. English for Information Technologies. Masaryk university press, 2020. 198 p. ISBN: 9788021458369
2. Olejniczak M. English for Information Technology. Pearson Longman, 2011. 79 p. ISBN: 9781408269961
3. Hill D. English for Information Technology: Level 2. Pearson Education ESL, 2013. 80 p. ISBN: 9781408269909
4. Glendinning E., McEwan J. Oxford English for Information Technologies. Second Edition. Oxford University Press, 2014. 222 p. ISBN: 9780194574921
1. Esteras S.R. Infotech: English for computer users. 4th Edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2008. 168 p. ISBN: 9780521702997
2. McNair A., Smallwood F.G.I. Language for Study: Level 3. Cambridge: Cambridge University Press, 2013. 186 p. ISBN 9781107681101
1. Downing D. et al. Dictionary of Computer and Internet Terms. Barron's Educational Series, Inc., 2012. 592 p. ISBN: 9780764147555
2. English for Information Technology [Tiešsaiste] [Skatīts 13.02.2024.] Pieejams: http://www.english4it.com/
3. Butterfield A., Ngondi, G. A Dictionary of Computer Science 7th edition. Oxford: Oxford University Press, 2016. 326 p. ISBN: 9780199688975
Profesionālā angļu valoda II [Datorvadība un datorzinātne], [Informāciju tehnoloģijas ilgtspējīgai attīstībai]