Kursa kods Valo3032
Kredītpunkti 3
Zinātnes nozareValodniecība un literatūrzinātne
Kopējais stundu skaits kursā81
Semināru un praktisko darbu stundu skaits32
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits49
Kursa apstiprinājuma datums19.06.2023
Atbildīgā struktūrvienībaValodu centrs
Mg. paed.
Studiju kursa mērķis ir veidot studējošo svešvalodas (spāņu valodas) zināšanas un prasmes, lai pēc kursa apguves studenti prastu veidot un saprast vienkāršus monologus un dialogus par vispārēja, sadzīviska un profesionāla rakstura tēmām, akcentējot valodas lietošanu ar viesmīlības un tūrisma nozari saistītu terminoloģiju, kas nepieciešamas profesionālā vidē.
Mācīšanā tiek izmantota interaktīvā pieeja, ietverot visas komunikatīvās prasmes (klausīšanās, lasīšana, runāšana, rakstīšana), kurā leksikas apguve balstīta uz komunikācijas sociālajiem un personiskajiem aspektiem, vienlaicīgi sniedzot pamatzināšanas gramatikā un izrunā. Kursa saturs atbilst ES noteiktajiem standartiem svešvalodas apguvei A1 līmenī.
Zināšanas: Studenti apguvuši terminus šādās jomās:
1) Sasveicināšanās frāzes, personisko informāciju, informāciju par valstīm / pilsētām, objektiem tajās, pārtikas produktiem, restorānu, viesnīcu terminoloģijas un gramatikas apguve (3 kontroldarbi);
2) Terminus, gramatiku, iegūtās zināšanas pielieto viesmīlības un tūrisma nozarēs. (Noslēguma pārbaudes darbs).
Prasmes: spēj veidot monologu, dialogu par sevi dzīvesvietu, orientēšanos pilsētā, darbību restorānā, viesnīcā, lietot gramatiku. Izprot vienkāršu tekstu un komunicēt.
Kompetence – informatīvā, komunikatīvā, lai uzsāktu komunikāciju profesionālā vidē.
Studenti prot vienkāršos teikumos pastāstīt par sevi, savu ģimeni, apkārtējo vidi. Prot veidot nelielus dialogus. Izprot vienkāršu tekstu. Notiek praktisko darbu izpilde, patstāvīgais darbs, komandas darbs.
Vērtēšana notiek katrā nodarbībā, regulāri pārbaudot izpildītos uzdevumus.
1. Neformālas iepazīšanās, sasveicināšanās, atvadīšanās un atbilstošā uzvedības etiķete.2h
2. Formālas iepazīšanās, sasveicināšanās un atvadīšanās un atbilstošā uzvedības etiķete. 2h
3. Informācija par sevi. 2h
4. Valstis, tautības un profesijas. 2h
5. Iepazīstināšana ar citām personām, to uzrunāšana. Saruna. 2h
6. Progresa tests. 2h
7. Dzīvesvieta, tās apkārtne. 2h
8. Spānijas un Latīņamerikas pilsētas un to rajoni. 2h
9. Orientēšanās pilsētā, objekti pilsētā. 2h
10. Ceļošana, transports. 2h
11. Progresa tests. 2h
12. Pārtikas produkti. Galda piederumi. 2h
13. Restorāns, ēdienkarte, viesu apkalpošana. 2h
14. Viesnīca, viesnīcas pakalpojumi. 2h
15. Progresa tests. 2h
16. Noslēguma pārbaudes darbs (lasīšana, klausīšanās, terminoloģija, runāšana). 2h
Nepilna laika neklātiene tiek īstenotas visas tēmas, kas norādītas pilna laika klātienei, bet kontaktstundu skaits ir 1/2 no norādīto stundu skaita
Vērtēšanas veids: ieskaite. To veido kumulatīvais vērtējums.
Noslēguma pārbaudes darba (ieskaites) uzdevumu veido:
• terminu tests,
• lasīšanas uzdevumi,
• klausīšanās uzdevumi,
• mutiskais jautājums.
Students var kārtot ieskaiti, ja ir: Sekmīgi uzrakstīti pārbaudes darbi, grupu darbi, ieskaitīti mājas darbi; kavēto nodarbību skaits nepārsniedz 20% no kopējā auditoriju nodarbību skaita.
Patstāvīgie darbi un uzdevumi:
• Individuālie patstāvīgie darbi (mājas darbi) ir veikti saskaņā ar prasībām. Individuālo patstāvīgo darbu mērķis ir attīstīt studentu prasmes svešvalodas izmantošanā.
• Grupu darbs ir komandas darba rezultāts. Atkarībā no uzdevuma, tas var tikt sagatavotas auditorijā vai mājās. Grupu darba mērķis ir attīstīt prasmes svešvalodas izmantošanā informācijas meklēšanai un sniegšanai, lai attīstītu informatīvo, profesionālo un sociālo kompetenci.
Kumulatīvs vērtējums: Ieskaite ar atzīmi. To veido aktīvs darbs nodarbībās, sekmīgi uzrakstīti 3 kontroldarbi, ieskaitīti mājas darbi. Kavēto nodarbību skaits nepārsniedz 20% no kopējā nodarbību skaita.
Vērtēšana 10 ballu skalā.
1. Corpas J., Garcia E., Garmedia A. Aula Internacional 1. Nueva edición. Barcelona: Difusión, 2015. pp.196, ISBN 9788415640097
2. Álvarez Martínez, M.A, Blanco Canales, A, Gómez Sacristán, M.L, Pérez De la Cruz, N. Nuevo Sueña 1. 2015. ANAYA-ELE. pp 200, ISBN 9788469807606
3. Moreno C, Moreno, V, Zurita P. Nuevo Avance Básico. 2010. SGEL ELE. pp 224, ISBN 9788497785952
1. Krbcova M. Spāņu valodas pašmācība + CD. Rīga: Zvaigzne ABC, 2011. 232 lpp. ISBN 978-99340-22890
2.Gonzales C.,S. IDale a la gramatica! 2011. enCLAVE-ELE. pp.111, ISB9788496942318
3. Martín M.T., Pérez L., Ramos J. Español lengua viva 1. Madrid: Santillana Educación, 2008.
1. Valodas testi spāņu valodā. [Tiešsaiste] [Skatīts 05.06.2023.]. Pieejams: http://www.cervantes.to/test_inicial.html
2. UN World Tourism Organization [Tiešsaiste] [Skatīts 5.06.2023.] Pieejams: https://www.unwto.org/
Profesionālā svešvaloda viesmīlībā (spāņu valoda) [Ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbība]
Obligātais studiju kurss pilna un nepilna laika pamatstudiju programmām.