Kursa kods Soci2029
Kredītpunkti 3
Zinātnes nozareSocioloģija un sociālais darbs
Kopējais stundu skaits kursā81
Semināru un praktisko darbu stundu skaits32
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits49
Kursa apstiprinājuma datums18.10.2011
Atbildīgā struktūrvienībaSociālo un humanitāro zinātņu institūts
Dr. oec.
Studiju kurss sniedz zināšanas par medijiem un reklāmu un to izmantošanu ārējo sakaru speciālista darbā veidojot organizācijas ārējo komunikāciju un savas iestādes tēlu. Studiju kursam ir praktiska ievirze, akcentējot mediju atšķirīgo specifiku un sadarbību ar medijiem.
Zināšanas par mediālo komunikāciju, un reklāmu kā faktu, principu, likumsakarību un teorijas un prakses kopumu.(kontroldarbi)
Prasmes izmantot praktiskas un kognitīvas iemaņas, lai veiktu uzdevumus, piemērojot attiecīgas metodes, informāciju un tehnoloģijas.(patstāvīgie darbi)
Kompetence – iegūtās zināšanas un prasmes students spēj radoši pielietot profesionālajā darbībā pielietot(kontroldarbi, patstāvīgie darbi un diskusijas)
Lekciju tēmas
1 Reklāma – mārketinga sastāvdaļa
2 Reklāma kā ietekmēšanas līdzeklis.
3 Reklāma – dažādu interešu objekts.
4 Reklāmas mērķauditorija.
5 Sociālā reklāma.
6 Reklāma: komunikācija un personīgā saskarsme.
7 Reklāma kā ietekmēšanas līdzeklis.
8 Politiskā reklāma un patērētājs.
9 Masu mediju valoda.
10 Valoda kā izteiksmes līdzeklis.
11 Rakstu kultūra.
12 Stila kļūdas plašsaziņas līdzekļos.
13 Runas kvalitāte TV un radio.
14 Žurnālistikas valodas galvenās iezīmes.
15 Žanru valodas atšķirības.
16 Teksta sastādīšana. Rediģēšana.
Semināru tēmas:
1. Diskusija par reklāmas būtību(2h)
2. Reklāmas ietekme uz dažādiem sociālajiem un ekonomiskajiem procesiem. Situāciju analīzes (4h)
3. Reklāmas likums..
4. 1. Kontroldarbs.
5. Ekskursija uz reklāmas aģentūru (4h)
6. Ārējo sakaru struktūrvienības apmeklājums mediju un reklāmas kontekstā (2h)
7. Reklāmu prezentācijas.
8. 2. Kontroldarbs.
Ieskaite.
Patstāvīgie darbi tiem paredzētajā laikā – 16 punkti
Aktivitāte diskusijās visa semestra laikā – 4 punkti.
Akumulējošs studiju rezultātu vērtējums - 2 punkti atbilst vienai ballei 10 ballu studiju rezultātu novērtēšanas skalā
Studiju laikā students izstrādā un iesniedz norādītajā laikā drukātā veidā pastāvīgos darbus par reklāmas ietekmi uz dažādiem procesiem un reklāmas projektus.
Patstāvīgo darbu novērtē pēc uzdevuma izpildes kvalitātes atbilstības prasībām.
Diskusijas vērtē pēc iesaistes un spējām argumentēti izskaidrot un diskutēt par jautājumiem, kas saistīti ar studiju tēmām.
1. Veinberga S. Mediju misija. Rīga: Zvaigzne ABC, 2010. 158 lpp 2. Dimants A., Russ-Mols S. Žurnālistika. Mācību un rokasgrāmata. Rīga: Biznesa augstskola “Turība”, 2009. 382 lpp. 3. Veide M. Reklāmas psiholoģija. Rīga: Jumava, 2006. 247 lpp.
Bērziņš I., Nēbels K. P. Cilvēku, zīmolu, mediju un kultūras menedžments. Rīga: Jāņa Rozes apgāds, 2006. 238 lpp. Veinberga S. Masmediji. Rīga: Zvaigzne ABC, 2007. 358 lpp. Tangeits Marks. Reklāmzeme. Rīga: Jāņa Rozes apgāds, 2011. 279 lpp.
Media in Post – Communist East Central Europe • Print ISSN: 0267-3231
Nozares teorētiskais pamatkurss profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmā „Iestāžu un uzņēmumu ārējie sakari” 4.semestrī