Kursa kods ValoP310
Kredītpunkti 3
Zinātnes nozareValodniecība un literatūrzinātne
Kopējais stundu skaits kursā81
Semināru un praktisko darbu stundu skaits32
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits49
Kursa apstiprinājuma datums20.03.2019
Atbildīgā struktūrvienībaValodu centrs
Mg. philol.
Studiju kurss paredzēts zināšanu un prasmju apguvei, lai topošie speciālisti varētu sekmīgi veidot savu profesionālo karjeru ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbības nozarē, attīstot lietišķo saskarsmi ar ārvalstu klientiem, kolēģiem un sadarbības partneriem vācu valodā. Tiek akcentēta profesionālās leksikas apguve, kas saistīta ar uzņēmumu saimnieciskās darbības raksturojumu, starpkultūru komunikācijas īpatnību izzināšanu, citu valstu nacionālās virtuves iepazīšanu. Vācu valodas apguvē tiek izmantota satura un valodas integrētās apguves pieeja.
Zināšanas par vācu valodas lietojumu profesionālajā jomā A2-B2 līmenī. Tūrisma, ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbības terminoloģija, kas saistīta ar šīs nozares uzņēmumu saimniecisko darbību, klientu vajadzību izpēti un analīzi, starpkultūru komunikāciju. Prasmes - iegūtās zināšanas studenti prot izmantot profesionālajā darbībā ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbības nozarē. Komunikatīvās prasmes, kas ietver lasīšanu, runāšanu, klausīšanos un rakstīšanu, prot izmantot, piedaloties diskusijās, veidojot dialogus, veicot grupu darbu, uzstājoties ar prezentācijām. Prot izmantot dažādus izteicienus, uzņemot klientus, sniedzot viņiem precīzu informāciju par uzņēmuma pakalpojumiem, noskaidrojot klientu vajadzības, iesakot pakalpojumus, risinot problēmsituācijas. Kompetence - pilnveidota profesionālās svešvalodas komunikatīvā kompetence, sociālā un starpkultūru kompetence. Profesionālajā vidē mutvārdu un rakstveida lietišķo komunikāciju spēj veidot patstāvīgi un mērķtiecīgi. Vērtēšana – terminoloģijas pārbaudes darbi; rakstveida - kopsavilkumi, vēstules; mutiski – dialogi, lomu spēles, runāt prasmes pilnveide nodarbībās; prezentācija; mājas lasīšanas analīze. Vērtēšana pēc 10 ballu skalas.
1.Viesnīca. Tūristu uzņemšana viesnīcā.
2. Viesnīcu pakalpojumi.
3. Viesnīcu klasifikācija.
4. Dažādu veidlapu aizpildīšana.
5. Pārtikas produktu nosaukumi.
6. Ēdienkartes, ēdienkartes veidi.
7. Ēdienkartes veidošana.
8. Restorānu klasifikācija.
9. Restorānu aprīkojums un ierīces.
10. Ēdināšanas biznesa uzsākšana.
11. Galda apkalpošana.
12. Tūrisma veidi.
13. Ceļojumu leksika.
14. Vācijas, Austrijas, Šveices virtuves.
15. Pasaules virtuves.
16. Studentu patstāvīgi izstrādāto darbu prezentācijas.
Vērtējums: Ieskaite . To veido kumulatīvais vērtējums.
Sekmīgi uzrakstīti 2 pārbaudes darbi, izstrādāti semestra individuālie darbi (mājas lasīšana ~5 000 rakstzīmes, prezentācija), iesniegti mājas darbi. 80% apmeklēto nodarbību skaits.
1. 2 pārbaudes darbi par terminoloģiju.
2. Izstrādāts individuālais darbs. Patstāvīgi izvēlēts profesionālais teksts – 5 000 rakstu zīmes. Rakstveidā sagatavots kopsavilkums, 10 terminu tulkojums, 10 terminu skaidrojums; mutiski atsevišķu teksta daļu tulkojums, ~ 4-5 minūšu gara prezentācija.
Pāru un grupu darba prezentācija saistībā ar nodarbības tēmu.
Kumulējošais vērtējums ieskaitē veidojas no: pārbaudes darbi (40%) + individuālie darbi (20%) + mājas lasīšana (40%).
Students sekmīgu atzīmi par kontroldarbu var iegūt ja vismaz 70% atbilžu ir pareizas. Mājas darbiem ir jābūt ieskaitītiem.
1. Kroner, B. (2017): Tischkultur. Traumhaft dekorieren für Feste und Gäste. 1. Aufl. Verlag Callwey. 192 S. ISBN:978-3-7667-2277-5.
2. Albrecht, U., Kostka, G. (2016): Deutsch in der Gastronomie und Hotellerie. 1. Aufl. Hueber Verlag. 256 S. ISBN:978-3-19-207477-6.
3. Wefers, H.-P., (2015): Richtlinien für Speisekarten & Co. Kompetent in der Erstellung von Angebotskarten. 1. Aufl. GAD Gastronomische Akademie Deutschlands e.V. 60 S. ISBN:978-3-582-04992-6.
4. Dettmer, H., Schulz, L. (2017): Lösungen Wirtschaftslehre für Hotellerie und Gastronomie. 1. Aufl. Verlag Handwerk und Technik. 88 S. ISBN:978-3-582-04962-9.
1. Schnurrer, E. (2016): ADAC Reiseführer Allgäu. Wanderungen, Aussichtspunkte, Stadtbilder, Kirchen, Museen, Hotels, Restaurants. 1. Aufl. Verlag ADAC Reiseführer . 143 S. ISBN:978-3-95689-197-7.
2. Frenzel, R. (2015): 44 deutsche Klassiker -- 88 Rezepte - einfach und genial. 1. Aufl. Verlag Tre Torri. 224 S. ISBN:978-3-944628-85-1.
3. Schwekendiek, A., Pils, J. (2015): Zwiebeln@Knoblauch. Die heimlichen Helden der Küche. 1. Aufl. Hädecke Verlag GmbH. 176 Seiten. ISBN:978-3-7750-0678-1.
4. Freyer, W. (2010): Tourismus. Lehr- und Handbücher zu Tourismus, Verkehr und Freizeit. 1. Aufl. Oldenbourg Wissenschaftsverlag. 578 S. ISBN-10:3-486-59673-X.
Hotel&Technik. Das Magazin für Hoteliers, Planer und Investoren. [tiešsaiste] (skatīts 25.02.2019.) www.hotel-und-technik.de
Zeitschriften zum Thema: Nahrungsmittel-Food-Getränkeindustrie. [tiešsaiste] (skatīts 25.02.2019.) http://www.fachzeitungen.de/zeitschriften-magazine-nahrungsmittel-food-getraenkeindustrie
Lebensmitteltechnik. [tiešsaiste] (skatīts 25.02.2019.) http://www.lebensmitteltechnik-online.de
FIZZZ - das Fachmagazin für die Trend- und Szenen-Gastronomie. [tiešsaiste] (skatīts 25.02.2019.) www.fizzz.de
Top Hotel. Fachzeitschrift für das Hotelmanagement. [tiešsaiste] (skatīts 25.02.2019.) www.tophotel.de
Ernährungsumschau-Praxis&ForschungBVL-Reporte-Berichte zur Lebensmittelsicherheit
Forschung. WILEY-VCH Verlag. [tiešsaiste] (skatīts 25.02.2019.) www.wiley-vch.de
Ernährung im Fokus. [tiešsaiste] (skatīts 25.02.2019.) http://onlinestreet.de/547048-ernaehrung-im-fokus
Profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programma Ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbība