Kursa kods ValoP274
Kredītpunkti 2.25
Zinātnes nozareValodniecība un literatūrzinātne
Zinātnes apakšnozareLietišķā valodniecība
Kopējais stundu skaits kursā60
Semināru un praktisko darbu stundu skaits24
Kursa apstiprinājuma datums18.10.2011
Atbildīgā struktūrvienībaValodu centrs
Dr. paed.
Mg. philol.
ValoP273, Profesionālā vācu valoda I
Valo2043 [GVAL2043] Profesionālā vācu valoda II
Studiju kurss paredzēts zināšanu un prasmju apguvei, lai topošie speciālisti varētu sekmīgi veidot savu profesionālo karjeru ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbības nozarē, attīstot lietišķo saskarsmi ar ārvalstu klientiem, kolēģiem un sadarbības partneriem vācu valodā. Tas ir vērsts uz profesionālās terminoloģijas apguvi, kas saistīta ar ēdināšanas uzņēmumu, viesnīcu un tūrisma firmu saimnieciskās darbības raksturojumu, klientu vajadzību izpēti un analīzi. Studējošie iegūst profesionālās svešvalodas komunikatīvo kompetenci un starpkultūru kompetenci. Kursa noslēgumā - ieskaite.
Studenti ir apguvuši ar profesionālās nozares saistītu terminoloģiju, zināšanas par valodas lietojumu profesionālajā jomā (Kontroldarbs I, II)
Studenti prot izmantot profesionālo terminoloģiju un komunikatīvās prasmes: rakstiski – esejā, lietišķās vēstulēs, mutiski ¬¬– piedaloties diskusijās, veidojot dialogus, lomu spēles, uzstājoties ar prezentāciju.
Vērtēšana pēc 10 ballu skalas.
1 Klienti, viņu specifiskās vēlmes un vajadzības.
2 Ceļotāji ar īpašām vajadzībām un viesnīcu atbilstīgs aprīkojums.
3 Īpaši pakalpojumi biznesa ceļotājiem.
4 Ekoviesnīcas, to raksturojums un savdabība.
5 Nodarbinātība ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbībā.
6 Viesnīcu un ēdināšanas speciālistu izglītošanas iespējas LLU.
7 ERASMUS programma: studiju un prakses iespējas ārzemēs.
8 Studentu profesionālā prakse Latvijā un ES dalībvalstīs.
9 Dokumentu sagatavošana studijām vai praksēm ārzemēs.
10 Uzņēmumu reklāma tīmekļa vietnēs (WEB lapās).
11 Pasaules Tūrisma organizācija un tās darbība.
12 Tūrisma informācijas dienesti un to sniegtie pakalpojumi.
13 Kultūras daudzveidība dažādās valstīs un tās izpausmes.
14 Starpkultūru atšķirību izraisīto problēmu risināšana.
15 Studentu Power Point prezentācijas.
16 Studentu Power Point prezentācijas.
Vērtējums: Eksāmens.
Eksāmena uzdevumu veido:
• Terminoloģijas tests,
• Individuālā darba prezentācija.
Sekmīgi uzrakstīti 2 pārbaudes darbi, izstrādāti semestra individuālie darbi (mājas lasīšana ~15 000 rakstzīmes, prezentācija), iesniegti mājas darbi. 80% apmeklēto nodarbību skaits.
1. 2 pārbaudes darbi par terminoloģiju.
2. Izstrādāts individuālais darbs. Patstāvīgi izvēlēts profesionālais teksts – 15 000 rakstu zīmes. Rakstveidā sagatavots kopsavilkums, 20 terminu tulkojums, 20 terminu skaidrojums; mutiski atsevišķu teksta daļu tulkojums, ~ 8 minūšu gara prezentācija.
3. Pāru un grupu darba prezentācija saistībā ar nodarbības tēmu.
Studiju kursa eksāmena vērtējums ir atkarīgs no eksāmena vērtējuma. Eksāmena atzīmi aprēķina kā vidējo aritmētisko no diviem eksāmena uzdevumiem. Students sekmīgu atzīmi eksāmenā var iegūt, ja terminu testā vismaz 70% atbilžu ir pareizas.
1. Freyer, W. Tourismus. Lehr- und Handbücher zu Tourismus, Verkehr und Freizeit. 1. Aufl. Oldenbourg Wissenschaftsverlag. 2010. 578 Seiten, ISBN-10:3-486-59673-X.
2. Lüttich, H. Hotellerie in Deutschland. 1. Aufl. Verlag Books on Demand. 2008. 196 Seiten, ISBN-10:3-8370-4012-7.
3. Brunner-Sperdin, A. Erlebnisprodukte in Hotellerie und Tourismus. Management und Wirtschaft Studien, Band 67. 1.Aufl. Erich Schmidt Verlag. 2008. 199 Seiten, ISBN-10:3-503-11006-2.
4. Glinsky, M. Dienstleistungsqualität als strategischer Einflussfaktor auf den Erfolg einer Hotelunternehmung. 1. Aufl. GRIN Verlag. 2007. 108 Seiten, ISBN-10:3-638-70982-5.
1. Unterberger, S. Strategien für eine nachhaltige(re) Tourismusentwicklung im Alpenraum. 1. Aufl. VDM Verlag. 2010. 152 Seiten, ISBN-10:3-639-26765-6.
2. Grander, P. Nachhaltige Tourismusentwicklung in Tirol im Hinblick auf kulturelle Identität und Gastfreundschaft. 1. Aufl. GRIN Verlag. 2010. 108 Seiten, ISBN-10:3-640-77931-2.
3. Klöckner, M. Vom sanften Tourismus zur nachhaltigen Tourismusentwicklung - ein Überblick. 1. Aufl. GRIN Verlag. 2007. 52 Seiten, ISBN-10:3-638-81973-6.
1. Hotel&Technik. Das Magazin fuer Hoteliers, Planer und Investoren. [tiešsaiste] www.hotel-und-technik.de 14.09.2011
2. FIZZZ - das Fachmagazin fuer die Trend- und Szenen-Gastronomie. [tiešsaiste] www.fizzz.de 14.09.2011
3. Top Hotel. Fachzeitschrift fuer das Hotelmanagement. [tiešsaiste] www.tophotel.de 14.09.2011
Kurss iekļauts PTF profesionālās augstākās izglītības bakalaura programmas "Ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbība" obligātajā daļā.