Kursa kods Valo3023
Kredītpunkti 2.25
Zinātnes nozareValodniecība un literatūrzinātne
Zinātnes apakšnozareLietišķā valodniecība
Kopējais stundu skaits kursā60
Semināru un praktisko darbu stundu skaits24
Kursa apstiprinājuma datums20.12.2011
Atbildīgā struktūrvienībaValodu centrs
Mg. paed.
Mg. paed.
Kurss ietver profesionālās svešvalodas zināšanu un prasmju apguvi, lai tās kalpotu par līdzekli sekmīgai profesionālai darbībai, profesionālās kvalifikācijas pilnveidošanai un saziņai ar ārzemju studentiem un speciālistiem (prakses ārzemēs, piedalīšanās vieslektoru lekcijās, darbs kopuzņēmumos u.c.). Studiju kurss paredz pilnveidot studentu valodas prasmes lasīšanā, runāšanā, klausīšanās, rakstīšanā, akcentējot ar meža zinātnes un radniecīgo studiju jomu saistītu terminoloģiju.
Pēc kursa studijām studenti iegūst:
• Zināšanas –nozares terminoloģijā: ar dendroloģiju, mežkopību, medniecību, augsnes zinātni, meža un vides aizsardzību saistītā terminoloģijā, kā arī zināšanas par radniecīgo specialitāšu terminiem, zināšanas par valodas pielietojumu profesionālajā jomā.
• Prasmes – studenti prot izmantot zināšanas un komunikatīvās prasmes, kas ietver lasīšanas, runāšanas, klausīšanās un rakstīšanas prasmes profesionālajā jomā, piedaloties diskusijās, prezentācijās, veidojot dialogus. Studenti prot izmantot profesionālo terminoloģiju dažādās komunikatīvās situācijās (telefonsaruna, darba intervija, lietišķā sarakste, elektroniskie dokumenti u.c), prot atrast sev nepieciešamo informāciju svešvalodā internetā, strukturēt, klasificēt to.
• Kompetence – studentiem ir pilnveidota profesionālās svešvalodas kompetence, lai radoši lietotu svešvalodu mutvārdu un rakstveida komunikācijā un profesionālajā darbībā, studentu mobilitātē un akadēmiskajā vidē.
1 Augsne. Augsnes veidošanās faktori.
2 Augsnes auglība. Augsnes auglības uzlabošanas.
3 Meža augsnes raksturojums. .
4 Meža dzīvnieki populācijas .
5 Medību likums un noteikumi.
6 Medību veidi un medību organizēšana.
7 Pārbaudes darbs..
8 Meža dzīvnieku aizsardzības pasākumi .
9 Meža kaitēkļu un slimību nodarītie postījumi.
10 Meža aizsardzības profilaktiskie pasākumi.
11 Meža ugunsgrēku veidi, cēloņi un novēršanas pasākumi.
12 Pārbaudes darbs.
13 Dabas parki, nacionālie parki, rezervāti, liegumi.
14 Mežizstrādes sistēmas un mašīnas.
15 Mežu dabiskā un mākslīgā atjaunošana.
16 Prezentācija par izvēlētu tematu specialitātē.
Sekmīgi uzrakstīti pārbaudes darbi, aktīva piedalīšanās nodarbībās, izstrādāti individuālie darbi (mājas lasīšana 12500 rakstu zīmes un sagatavota mutvārdu prezentācija par izvēlēto tēmu). Kavēto nodarbību skaits nepārsniedz 20% no kopējā auditoriju nodarbību skaita. Noslēgumā ieskaite.
1. Font X., Tribe J. Forest Tourism and Recreation Case Studies in Environmental Management. Oxon (UK); New York (USA): CABI Publishing, 2000. 292 p.
2. Brady N. C. The nature and properties of soils. Pearson Prentice Hall, 2008. 975 p.
3. Nilsson N.E. The Forests. National Atlas of Sweden. The National Board of Forestry. Stockholm: SNA Publishing, 1990. 144 p.
4. Report from the Secreteriat for International Forestry Issues. SIFI, 2010. 50 p.
1. Bettinger P., Boston K. Forest Management and Planning. Burlington, MA : Academic Press, 2009. 331 p.
2. Font X.,Tribe J. Forest Tourism and Recreation Case Studies in Environmental Management. Oxon (UK); New York (USA): CABI Publishing, 2000. 292 p.
3. JSC ”Latvijas Valsts Meži” [tiešsaiste] [skatīts 02.11.2011.]. Pieejams: http://www.lvm.lv/eng
1. Baltic Timber Journal. ISSN-1691-0494
2. Forestry. An International Journal of Forest Research. ISSN 0015-752X
3. International Forest Policy. ISSN 1058-6768.
Kurss iekļauts MF akadēmiskās izglītības bakalaura studiju programmas „Mežzinātne” obligātajā daļā.