Kursa kods Valo1037

Kredītpunkti 3

Profesionālā angļu valoda

Zinātnes nozareValodniecība un literatūrzinātne

Zinātnes apakšnozareLietišķā valodniecība

Kopējais stundu skaits kursā81

Semināru un praktisko darbu stundu skaits32

Studenta patstāvīgā darba stundu skaits49

Kursa apstiprinājuma datums01.06.2020

Atbildīgā struktūrvienībaValodu centrs

Kursa izstrādātāji

author lekt.

Aija Pētersone

Mg. paed.

author lekt.

Baiba Pušinska

Mg. paed.

Kursa anotācija

Studiju kurss paredz studējošo svešvalodas (angļu) zināšanu un prasmju pilnveidi, profesionālās svešvalodas kompetences iegūšanu, īstenojot studentcentrētas mācības, akcentējot ar pedagoģiju, cilvēka psiholoģisko attīstību un mācībām saistītu terminoloģiju, kas nepieciešama profesionālās un zinātniskās literatūras lasīšanai, interpretēšanai un izvērtēšanai, procesu skaidrošanai un salīdzināšanai, informācijas izklāstīšanai, argumentētai diskusijai starptautiskā profesionālā vidē, kā arī saziņai ar ārvalstu studentiem, speciālistiem un docētājiem. Valodas prasmju līmenim jāatbilst vismaz B2 līmenim saskaņā ar Eiropas kopējām pamatnostādnēm valodu apguvē.

Kursa rezultāti un to vērtēšana

Zināšanas un izpratne par nozares terminoloģiju. Studenti apguvuši terminus šādā jomās:
izglītības sistēma Latvijā un ES, profesionālā izglītība Latvijā un ES, profesionālās izglītības pamatnostādnes, pedagoģiskais process, pedagoģiskās iemaņas, (Kontroldarbs Nr. 1);
- mācību metodes, mācību organizācijas formas, uzskates līdzekļi mācību procesā, 21.gs. kompetences, mācības, cilvēka attīstība un dzīves cikli, starpkultūru komunikācijas aspekti izglītībā (Kontroldarbs Nr. 2).
Zināšanas par zinātniskās valodas stila lietojumu.
- Sagatavots ziņojums par sava kursa projekta pētījuma veikšanu un rezultātiem.
Prasmes: studenti spēj formulēt jēdzienus, atlasīt profesionālo un zinātnisko informāciju, argumentēti diskutēt, kritiski izvērtēt un skaidrot procesus, pielietojot profesionālo terminoloģiju, komunikatīvās prasmes un zinātnisko valodu: rakstiski – esejā, lietišķās vēstulēs, mutiski ¬¬– diskusijās, veidojot dialogus, lomu spēlēs, prezentējot zinātnisko pētījumu, piedaloties diskusijā.
Kompetence: studentiem ir pilnveidota speciālā lietojuma un profesionālās angļu valodas kompetence, lai radoši lietotu angļu valodu mutvārdu un rakstveida komunikācijā starptautiskā vidē, studentu mobilitātē, profesionālā un zinātniskā darbībā.

Kursa saturs(kalendārs)

1. Mācības Latvijas Lauksaimniecības Universitātē. Ievads specialitātē, profesionālā angļu valoda.2h
2. Izglītības sistēmas ES.2h
3. Profesionālā izglītība ES.2h
4. Pedagoģisko iemaņu veidošana.2h
5. Mijiedarbība pedagoģiskajā procesā.2h
6. Profesionālās meistarības pilnveidošana. (Kontroldarbs Nr.1)2h
7. Mācību process profesionālajā izglītībā.2h
8. Uzskates līdzekļi mācību procesā.2h
9. Mācību metodes. Pašvadītas mācības, mācīšanas iedziļinoties.2h
10. Mācību organizācijas formas.2h
11. Mūžizglītības memorands – fomālā, neformālā, informālā izglītība.2h
12. Mācīšanās psiholoģiskie aspekti.2h
13. 21.gadsimta zināšanas, prasmes, kompetences. Starpkultūru komunikācijas aspekti izglītībā. 2h
14. Lietišķā vēstule. Pieteikuma vēstule. (Kontroldarbs Nr.2)2h
15. Veiksmīgas prezentācijas principi.2h
16. Semestra individuālā projekta darba prezentēšana, diskusija.2h

Prasības kredītpunktu iegūšanai

Vērtējums: Ieskaite ar atzīmi. To veido kumulatīvais vērtējums.
Sekmīgi uzrakstīti 2 pārbaudes darbi, savlaicīgi iesniegti un ieskaitīti mājas darbi, izstrādāti semestra individuālie darbi (profesionālās literatūras lasīšana, prezentācija par izvēlēto tēmu, terminu vārdnīca). Kontroldarbiem un mājas darbiem jābūt ieskaitītiem. Kavēto nodarbību skaits nepārsniedz 20%.

Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums

Izstrādāts individuālais darbs:
1. patstāvīgi izvēlēts teksts profesionālās jomas kontekstā (apjoms – 10 000 rakstu zīmes);
2. sagatavota PPoint prezentācija un sniegta 8 – 10 minūšu gara prezentācija par izvēlēto tēmu;
3. iesniegts glosārijs (terminu vārdnīca) ar 30 profesionālās jomas terminu tulkojumu un 20 terminu skaidrojumu.
4. Studenti spēj izklāstīt izlasīto informāciju, sastādīt ziņojumu, salīdzināt situācijas, formulēt domas, loģiski secināt un atbildēt uz jautājumiem par izlasīto materiālu, piedalīties zinātniskā diskusijā par pētniecisko darbu.

Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji

Kumulējošais vērtējums ieskaitē veidojas no atsevišķiem vērtējumiem kontroldarbos, nodarbībās un semestra individuālā darba vērtējuma.
Students sekmīgu atzīmi par kontroldarbu var iegūt, ja vismaz 60% atbilžu ir pareizas. Mājas darbiem jābūt ieskaitītiem.

Obligātā literatūra

1.Williams M., Mercer S., Ryan S. Exploring Psychology in Language Learning and Teaching. Oxford: Oxford University Press, 2015. 168 p. ISBN 978-019-442399
2. Fullan, M., Langworthy, M. Towards a New End: New Pedagogies for Deep Learning. Washington: Collaborative Impact, 2013. 31 p. [tiešsaiste] [skatīts 1.06.2020.] Pieejams: https://www.newpedagogies.org
3. Dignen B. Communicating Across Cultures. Cambrigde University Press, 2011. 96 p. ISBN 978-0-521-18198-3

Papildliteratūra

1.Gairns R., Redman S. Oxford Word Skills. Intermediate. Oxford: Oxford University Press, 2012. 254 p. ISBN 978 -019-462004 8.
2. Education for people and planet: creating sustainable futures for all: Global education monitoring report, 2016. United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. - Second edition. - Paris: UNESCO, 2016. 535p. [tiešsaiste] [Skatīts 1.06.2020.] Pieejams: https://www.unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000245752
3.A Memorandum on Lifelong Learning, 2000. [tiešsaiste] [skatīts 1.06.2020.] Pieejams: https://arhiv.acs.si/dokumenti/

Periodika un citi informācijas avoti

1.21.gadsimta prasmes un izaicinājumi izglītībā [tiešsaiste] [skatīts 1.06.2020.] Pieejams: https://www.kidsskills.org/
2. The School of Life – psiholoģiskās attīstības aspekti, mācības; The Shool of Life for Business, 20 Key Emotional Skills for the Workplace [tiešsaiste] [skatīts 1.06.2020.] Pieejams: https://www.theschooloflife.com/london/

Piezīmes

Kurss iekļauts TF 1. līmeņa studiju programmas "Profesionālās izglītības skolotājs" obligātajā daļā