Kursa kods VadZP038
Kredītpunkti 6
Zinātnes nozareVadībzinātne (nav zn)
Kopējais stundu skaits kursā162
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits162
Kursa apstiprinājuma datums16.10.2019
Atbildīgā struktūrvienībaEkonomikas un finanšu institūts
Dr. oec.
Ekon1024, Mikroekonomika
Ekon2079, Vienkāršā grāmatvedība
Ekon2128, Komercdarbības globalizācija
Psih3010, Sociālā psiholoģija
VadZ1018, Biznesa informācijas menedžments
VadZ2043, Biznesa ētika, etiķete
Prakses laikā studējošie apgūst tirgvedības praktiskos procesus dažādu tautsaimniecības nozaru uzņēmumos. Uzņēmumos studējošie nostiprina tirgvedības teorētiskās zināšanas un apgūst praktiskas iemaņas uzņēmuma tirgvedības funkciju vadīšanā un kontrolē: mārketinga makro un mikro vides izpētē, produktu sortimenta un cenu politikas veidošanā, noieta organizēšanas un mārketinga komunikācijas pasākumu īstenošanā, mērķorientētu mārketinga pētījumu veikšanā.
Zināšanas par tirgvedības teorētisko aspektu izmantošanu praksē konkrētajā prakses uzņēmumā (organizācijā, iestādē). Zināšanas tiek vērtētas prakses pārskata un prezentācijas izstrādē.
Prasmes kritiski izvērtēt, analizēt un sintezēt gan kvalitatīvu, gan kvantitatīvu mārketinga informāciju konkrētu tirgvedības problēmu izzināšanai. konkrētajā uzņēmumā (organizācijā, iestādē). Prasmes tiek vērtētas prakses pārskata izstrādē un prakses laikā iegūtās informācijas sistematizēšanā, analīzē, prezentēšanā.
Kompetence patstāvīgi un kritiski izanalizēt konkrētā uzņēmuma mārketinga funkciju nodrošinājumu, piedāvājot konkrētus risinājumus tā īstenošanas, organizēšanas un kontroles pilnveidei. Kompetence tiek vērtēta prakses pārskata izstrādē, secinājumu un priekšlikumu sagatavošanā, to prezentēšanā, argumentēšanā.
1. Iepazīšanās ar prakses uzņēmumu, tā darbības veidu, attīstības vēsturi. Uzņēmuma makro un mikro mārketinga vides raksturojums. 10h
2. Uzņēmuma organizatoriskā struktūra un mārketinga nodaļas vai speciālista vieta organizatoriskajā struktūrā. Uzņēmuma iekšējās vides faktoru raksturojums. 8h
3. Uzņēmumā īstenotās mārketinga funkcijas, to specifika, īstenošanas process. 10h
4. Uzņēmuma produkts, tā raksturlielumi. Produktu portfolio analīze. Stratēģisko biznesa vienību tirgus potenciāls un dzīves cikla fāze. 10h
5. Produktu portfolio vadīšana, atjaunošanas un jaunievedumu politika. 10h
6. Cenu politikas raksturojums, cenu noteikšanas metodes. 8h
7. Sadales funkciju raksturojums, sadales kanāli, to funkcijas, sadales kanālu efektivitātes izvērtējums. 10h
8. Uzņēmuma tiešie un netieši konkurenti. Uzņēmuma produktu konkurētspējas izvērtējums. 10h
9. Mārketinga komunikācijas kompleksa raksturojums. 10h
10. Uzņēmuma patērētāju uzvedības un apmierinātības pētījumu veikšana. 10h
Vērtējums “ieskaite ar atzīmi”, kuru veido:
•prakses pārskats,
•prakses vietas vadītāja atsauksme,
•prakses pārskata prezentācija.
Noteiktā termiņā izieta profesionālā prakse, prakses pārskata patstāvīga izstrāde un sekmīga aizstāvēšana Ekonomikas un finanšu institūtā pie prakses aizstāvēšanas komisijas. Noteiktajā termiņā neizieta, nenokārtota vai nesekmīgi nokārtota prakse ir akadēmiskais parāds. Nokavēto profesionālo praksi ir iespējams iziet nākamajā studiju gadā.
Profesionālās prakses laikā, regulāri konsultējoties ar prakses vadītāju, tiek vākta prakses uzdevumos noteiktā mārketinga informācija, veikta tās apstrāde, analīze, un sistematizācija.
Prakses laikā students izstrādā prakses pārskatu atbilstoši prakses programmas saturam. Prakses pārskata saturu veido prakses satura tēmu izklāsts, kas turpmāk var kalpot par bakalaura darba analītisko bāzi dažādu tirgvedības problēmu plašākā izvērsumā.
Vērtējumu “ieskaitīs” vai “neieskaitīts” piešķir prakses aizstāvēšanas komisija, pamatojoties uz prakses pārskata satura oriģinalitāti un atbilstību prakses programmas prasībām.
1. Praude V. Mārketings: teorija un prakse. 1. grāmata, 3. izd. Rīga: Burtene, 2011. 522 lpp.
2. Praude V. Mārketings: teorija un prakse. 2. grāmata, 3. izd. Rīga: Burtene, 2011. 348 lpp.
3. Kotler P., Keller K.L. Marketing Management, 14th ed., Pearson Education, 2012. 812p. E-grāmata, pieejama: http://socioline.ru/files/5/283/kotler_keller_-_marketing_management_14th_edition.pdf
1. Baran, Roger J. Customer Relationship Management : the foundation of contemporary marketing strategy, 2nd edition. New York ; London : Routledge/Taylor & Francis Group, 2017, 499p.
2. Kotler P., Meller K.L. Marketing Management. Prentice Hall, 2015, 832p.
3. Praude V., Šalkovska J. Satura mārketings internetā, Rīga, Burtene, 2018, 256.lpp.
4. Praude V., Šalkovska J. Integrētā mārketinga komunikācija : reklāma, produktu realizācijas veicināšana, tiešais mārketings, interaktīvais mārketings, sabiedriskās saskarsmes, sponsorēšana, personiskā apkalpošana, izstādes, Rīga, Burtene, 2015, 464. lpp.
1. Dienas Bizness: nedēļas laikraksts: Latvijas Biznesa avīze. Rīga: Diena: Dagens Industri, 1992. ISSN 1407-2041
2. Kapitāls: žurnāls lietišķiem cilvēkiem: krāsains biznesa un ekonomikas žurnāls. Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 1998. ISSN 1407-2041
3. Diena. Rīga: Diena, 1990. ISSN 1407-1290
Profesionālā prakse ESAF profesionālā bakalaura studiju programmai „Komercdarbība un uzņēmuma vadība”.