Kursa kods VadZ5064

Kredītpunkti 3

Stratēģiskais menedžments

Zinātnes nozareVadībzinātne (nav zn)

Kopējais stundu skaits kursā81

Lekciju stundu skaits12

Semināru un praktisko darbu stundu skaits12

Studenta patstāvīgā darba stundu skaits57

Kursa apstiprinājuma datums19.02.2019

Atbildīgā struktūrvienībaUzņēmējdarbības un vadībzinātnes institūts

Kursa izstrādātājs

author asoc. prof.

Ināra Jurgena

Dr. oec.

Priekšzināšanas

Ekon5139, Ekonomiskie resursi

VadZ5055, Uzņēmējdarbības plānošana un kontrolings

Kursa anotācija

Maģistranti iegūst zināšanas par uzņēmuma stratēģiskā menedžmenta saturu un metodēm. Pielietojot dažādas pasaulē populāras stratēģiskā menedžmenta metodes un modeļus, apgūst zināšanas par stratēģiskā menedžmenta praktisko pielietojumu, lai veiktu uzņēmuma darbības stratēģisko analīzi, plānošanu un menedžmentu.

Kursa rezultāti un to vērtēšana

- Paplašinātas zināšanas un izpratne par stratēģiskā menedžmenta procesa būtību, jēdzieniem – kontroldarbs, diskusija nodarbībā;
- Padziļinātas zināšanas un izpratne par stratēģijas īstenošanas instrumentiem - praktiskie darbi, grupu darbi, patstāvīgais darbs;
- Zināšanas par Portfolio analīzes pielietojumu uzņēmumos un organizācijās - praktisko nodarbību uzdevumu izpilde;
- Spēj patstāvīgi veikt uzņēmuma ārējās un iekšējās vides izvērtēšanu - praktiskie darbi, grupu darbi, patstāvīgais darbs;
- Spēj patstāvīgi analizēt uzņēmuma vērtības ķēdes elementus - diskusijas nodarbībās, praktiskie darbi, patstāvīgais darbs;
- Spēj atbildīgi plānot uzdotos darbus - darbs grupā, patstāvīgais darbs;
- Spēj iesaistīties komandas darbā, izteikt un argumentēt savas domas - darbs grupā;
- Spēj prezentēt izstrādātos plānus, analīzes rezultātus – prezentācija;
- Kompetence par konkurētspējīgo priekšrocību analīzi - praktiskie darbi, kontroldarbs;
- Kompetence par stratēģisko plānu veidošanu - praktiskie darbi, patstāvīgais darbs;

- Kompetence par līdzsvaroto rādītāju sistēmas (plānu) veidošanu un izmantošanu - praktiskie darbi, kontroldarbs.

Kursa saturs(kalendārs)

1. Stratēģiskā menedžmenta būtība (lekcija – 1 stunda).
2. Stratēģiskās analīzes metodoloģija (lekcija – 1 stunda).
3. Organizācijas ārējās un iekšējās vides stratēģiskā analīze (lekcija – 1 stunda, praktiskais darbs – 1 stunda).
4. Organizācijas iekšējās vides elementu analīze (lekcija – 1 stunda, praktiskais darbs – 1 stunda).
5. Organizācijas ārējo stratēģisko faktoru analīze (lekcija – 2 stundas, praktiskais darbs – 1 stunda).
6. Alternatīvu stratēģiskā analīze un stratēģijas izvēle (lekcija – 1 stunda, praktiskais darbs – 1 stunda).
7. Stratēģisko alternatīvu izstrādes process (lekcija – 1 stunda, praktiskais darbs – 1 stunda).
8. Prognozēšana stratēģiskajā menedžmentā (lekcija – 1 stunda, praktiskais darbs – 1 stunda)
9. Stratēģiju analīze antikrīzes menedžmentā (lekcija – 1 stunda, praktiskais darbs – 1 stunda).
10. Antikrīzes stratēģiskais menedžments (lekcija – 1 stunda, praktiskais darbs – 1 stundas).
11. Stratēģijas analīze stratēģijas realizācijas procesā (lekcija – 1 stunda, praktiskais darbs – 1 stunda)
12. Kontroldarbs (praktiskais darbs – 1 stunda)

13. Prezentācijas (praktiskais darbs – 2 stundas)

Prasības kredītpunktu iegūšanai

Studiju kursa akumulējošais vērtējums veidojas no:
Kontroldarbs – 20 punkti;
Patstāvīgais darbs – 20 punkti;
Praktiskās nodarbības – 20 punkti;
Diskusija nodarbībās – 20 punkti;
Patstāvīga darba prezentācija – 20 punkti.

Studentam jāizstrādā patstāvīgais darbs – uzņēmuma “X” stratēģiskā analīze, to prezentējot. Prezentācijas ilgums – līdz 10 minūtēm.

Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums

Studiju kursa akumulējošais vērtējums veidojas no:
Kontroldarbs – 20 punkti;
Patstāvīgais darbs – 20 punkti;
Praktiskās nodarbības – 20 punkti;
Diskusija nodarbībās – 20 punkti;
Patstāvīga darba prezentācija – 20 punkti.
Studentam jāizstrādā patstāvīgais darbs – uzņēmuma “X” stratēģiskā analīze, to prezentējot. Prezentācijas ilgums – līdz 10 minūtēm.

10 punkti veido atzīmes 1 balli.

Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji

Studiju kursa vērtējums ir atkarīgs no kontroldarba, praktisko un patstāvīgo darbu vērtējuma – 10 punkti veido atzīmes 1 balli.
Patstāvīgo darbu un kontroldarbu novērtē saskaņā ar iepriekš noteikto vērtēšanas kārtību.

Obligātā literatūra

1. Jenkins W., Williamson D. Strategic Management and Business Analysis. Second edition. London; New York, NY: Routledge, Taylor & Francis Group, 2016. xi, 297 p. ISBN 978-1-138-81765-4
2. Grant R.M. Contemporary Strategy Analysis. Chichester, West Sussex: John Wiley & Sons, 2016. xvi,458 p. ISBN: 978-1-119-12083-4
3. Baaij M., Reinmoeller P. Maping a Winning Strategy: Developing and Executing a Successful Strategy in Turbulent Markets. United Kingdom; North America: Emerald Publishing, 2018. xxiv, 248 p. ISBN 978-1-78756-130-4
4. Kasahara E. Practical strategic management: how to apply strategic thinking in business. Rikkyo University, Japan, 2015, 139 p.
5. Caune J., Dzedons A. Stratēģiskā vadīšana. 2.izd. Rīga: Lidojošā zivs, 2009.
6. Volkova T., Aneraude B. U.c. Bizness pāri robežām. Praktisks ceļvedis jaunu tirgu apgūšanā. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2010.
7. Caune J., Dzedons A. Stratēģiskā vadīšana. Rokasgrāmata. Funkcionālā, biznesa un korporatīvā līmeņa stratēģija. Rīga: de Novo, 2004.
8. Forands I. Biznesa vadības tehnoloģijas. Foranda konsultantu grupa, 2004.

9. Charles W.L.Hill, Gareth R. Jones Strategic management: an integrated approach. Boston, New York, Houghton Mifflin Company. 2007, 511 p.

Papildliteratūra

1. Thompsons J., Scott J. M., Jonatham M., Martin F. Strategic Management: Awareness & Change. 8th ed. Australia: Cengage Learning, 2017., 650 p. ISBN: 978-1-4737-2633-8
2. Современный стратегичекий анализ. Иванов П.В. и др. Под редакцией Иванова П.В. Ростов н/Д, Феникс, 2014. 589 с.
3. Stjuarts T., Kirbija Dž u.c. Stratēģijas atjaunošana. Rīga: SIA „Lietišķās informācijas dienests”, 2009

4. Leiks N. Startēģiskā plānošana. Multineo, 2008.

Periodika un citi informācijas avoti

1. Dienas Bizness: nedēļas laikraksts: Latvijas Biznesa avīze. Rīga: Diena: Dagens Industri, 1992. ISSN 1407-2041

2. Strategic Management Journal: the official journal of: the Strategic Management Society. Wiley Online Library. John Wiley & Sons, Ltd. Online ISSN: 1097-0266.

Piezīmes

Izvēles studiju kurss (B daļa) ESAF profesionālā maģistra studiju programmai “Uzņēmējdarbības vadība”