Kursa kods VadZ4060
Kredītpunkti 4.50
Zinātnes nozareEkonomika un uzņēmējdarbība
Zinātnes apakšnozareUzņēmējdarbības vadība
Kopējais stundu skaits kursā120
Lekciju stundu skaits24
Semināru un praktisko darbu stundu skaits24
Kursa apstiprinājuma datums12.10.2011
Atbildīgā struktūrvienībaZemes pārvaldības un ģeodēzijas institūts
Dr. oec.
Studiju kursa ietvaros studenti iegūst izpratni par viesmīlības uzņēmumu vidi, to ietekmējošiem faktoriem. Studiju kursa ietvaros tiek izvērtēti kritēriji, kas nosaka viesmīlības uzņēmumu finanšu un uzņēmumā ražoto produktu izmaksu rādītājus. Tiek aprēķināta optimālā produktu cena izmantojot dažādas cenu veidošanas metodes, tiek izstrādāti ekonomiskās darbība plāni turpmākajiem periodiem.
Zināšanas – ir izpratne par optimālas cenas veidošanos viesmīlības uzņēmumu produktiem; ir zināšanas par viesmīlības uzņēmumu finanšu plānošanu un pārraudzību;
prasmes - izprot viesmīlības uzņēmuma darbības kopsakarības; prot plānot, analizēt, izvērtēt viesnīcas un restorānu ekonomiskās darbības rādītājus; prot veikt izmaksu analīzi, aprēķināt viesmīlības uzņēmuma produkta cenu;
kompetence – spēj veikt viesnīcas un restorānu izejvielu un produktu tirgus analīzi; spēj analizēt un izvērtēt viesnīcu un restorānu ekonomisko darbību.
1 Latvijas viesmīlības nozares ekonomiskās vides raksturojums..
2 Viesmīlības uzņēmuma produkta piedāvājuma raksturojums, tā ietekmējošie faktori.
3 Viesmīlības uzņēmuma produkta pieprasījuma raksturojums, tā ietekmējošie faktori.
4 Viesmīlības uzņēmumu ekonomiskās darbības raksturlielumi, to ietekmējošie faktori.
5 Konkurence viesmīlības nozarē, Konkurentu izvērtējums.
6 Viesmīlības uzņēmuma produkta cena, to ietekmējošie faktori. Cenu veidošanas metodes viesnīcās un ēdināšanas uzņēmumos.
7 Viesnīcu darbības raksturojošie rādītāji. Noslogojuma rādītāji. Galvenie izmaksu posteņi.
8 Viesnīcu pakalpojumu cenas veidošanās, cenu diferenciācija.
9 Ieņēmumu apjoma uzlabošanas ietekmes faktori viesnīcā.
10 Ēdināšanas uzņēmuma darbības raksturojošie rādītāji. Noslogojuma rādītāji. Galvenie izmaksu posteņi.
11 Ēdienu cenas veidošanās. Cenu diferenciācija.
12 Ēdienkartes piedāvājuma analīze.
13 Ieņēmumu apjoma uzlabošanas ietekmes faktori ēdināšanas uzņēmumos
14 Produktu virzīšana tirgū. Pārdošanas veicināšana
15 Pakalpojumu kvalitātes nodrošināšana viesmīlības uzņēmumos. Pakalpojuma sniegšanas ķēde viesmīlības uzņēmumos.
16 Viesmīlības uzņēmumu pārvaldības veidi. ķēdes. Ķēdes viesnīcas. Pārvaldības līgums. Franšīze.
Pie eksāmena kārtošanas tiek pielaisti studenti, kuri: uzrakstījuši sekmīgi visus kontroldarbus;
aizpildījuši visas praktisko darbu burtnīcas, par ko saņemts vērtējums ,,ieskaitīts”; izstrādājuši un prezentējuši referātu. Ja visu pārbaudes darbu vidējā atzīme ir vienāda ar 7 vai augstāka, tad studentam eksāmens atsevišķi nav jākārto.
1. Hofs K.G. Biznesa ekonomika. Rīga : Jāņa Rozes apgāds, 2002. 559 lpp.
2. Holovejs Dž.K. Tūrisma bizness. Rīga: Jāņa Rozes apgāds, 1999. 368 lpp.
3. Rokasgrāmata ēdināšanas uzņēmumu vadītājiem. I. Millere, L. Medne, R.Riekstiņa-Dolģe u.c. Sastādījusi I. Millere. Jelgava: Latvijas Lauksaimniecības universitāte, 2007. 176 lpp.
4. Rutherford D.G., Hotel management and operations. 3 rd ed. New York: John Wiley & Sons, cop. 2002. 536 lpp.
1. Bowie D., Buttle F. Hospitality marketing: an introduction. Oxford: Elsevier Butterworth Heinemann, 2004. 350 lpp.
2. Brotherton B., Wood R.C. The SAGE handbook of hospitality management. Los Angeles ... [etc.] : SAGE Publications, 2008. 555 lpp.
3. Morrison A.. Hospitality and travel marketing. 3rd edition. Thomson Delmar Learning, 2002. 655 lpp.
1. Kapitāls : krāsains biznesa un ekonomikas žurnāls. Rīga : Lietišķās informācijas dienests. ISSN 1407-2505.
2. Гостиница и ресторан : Гостиница и ресторан : бизнес и управление = Hotel & restaurant : business and management : журнал для профессионалов.Москва : Международная ассоциация гостиниц и ресторанов (IH&RA).
3. Турбизнес : журнал для профессионалов. Москва : Турбизнес.
Obligātais kurss PTF studiju programmas "Ēdināšana un viesnīcu uzņēmējdarbība" studentiem.