Kursa kods VadZ4059
Kredītpunkti 2.25
Zinātnes nozareEkonomika un uzņēmējdarbība
Zinātnes apakšnozareUzņēmējdarbības vadība
Kopējais stundu skaits kursā60
Kursa apstiprinājuma datums12.10.2011
Atbildīgā struktūrvienībaZemes pārvaldības un ģeodēzijas institūts
Dr. oec.
Kursa darbā tiek nostiprinātas teorētiskās zināšanas par viesnīcu un ēdināšanas uzņēmumu finanšu pārraudzību un plānošanu praktiski analizējot iepriekšējo periodu finansiālos rādītājus un sastādot attīstības plānus nākamajiem periodiem. Studenti iegūst zināšanas un pieredzi viesnīcu un ēdināšanas uzņēmumu ekonomisko rādītāju analīzē, kalkulāciju sastādīšanā, cenu noteikšanā u.c.
zināšanas – ir izpratne par optimālas cenas veidošanos viesmīlības uzņēmumu produktiem; ir zināšanas par viesmīlības uzņēmumu finanšu plānošanu un pārraudzību;
prasmes - prot plānot, analizēt, izvērtēt viesnīcas un restorānu ekonomiskās darbības rādītājus; prot veikt izmaksu analīzi, aprēķināt viesmīlības uzņēmuma produkta cenu;
kompetence – spēj veikt viesnīcas un restorānu izejvielu un produktu tirgus analīzi; spēj analizēt un izvērtēt viesnīcu un restorānu ekonomisko darbību.
1 Viesmīlības uzņēmumu piedāvājuma faktori.
2 Viesmīlības uzņēmuma tirgus izpētes veikšana.
3 Viesmīlības uzņēmuma produkta piedāvājuma cenu politikas izstrāde.
4 Viesmīlības uzņēmuma mārketinga mix apraksta izstrāde.
5 Viesmīlības uzņēmuma darbības raksturlielumu aprēķināšana.
6 Viesnīcas pakalpojumu cenas kalkulācija. Viesnīcas uzņēmuma ienākumu, izdevumu budžetēšana.
7 Citu rādītāju, kas raksturo izmitināšanu, aprēķināšana.
8 Viesnīcas finanšu rādītāju analīze..
9 Mainīgo un fiksēto izmaksu noteikšana restorānā.
10 Produktu izmaksu cenas kalkulācija. Ēdiena pašizmaksa , cenas veidošanās, kontrole.
11 Ēdienu analīze ēdienkartē.
12 ieņēmumu ietekmes faktoru analīze restorānā. Produktu izlietojuma optimizācija.
13 Restorāna finanšu rādītāju analīze.
14 Restorāna finanšu rādītāju analīze.
15 Kursa darba iesniegšana. Kursa darba aizstāvēšana.
16 Kursa darba iesniegšana. Kursa darba aizstāvēšana.
Jāizstrādā un jāaizstāv kursa darbs. Kursa darba vērtējums ir atkarīgs no darba izstrādes un aizstāvēšanas kumulatīvā vērtējuma.
1. Hofs K.G. Biznesa ekonomika. Rīga : Jāņa Rozes apgāds, 2002. 559 lpp.
2. Holovejs Dž.K. Tūrisma bizness. Rīga: Jāņa Rozes apgāds, 1999. 368 lpp.
3. Rokasgrāmata ēdināšanas uzņēmumu vadītājiem. I. Millere, L. Medne, R.Riekstiņa-Dolģe u.c. Sastādījusi I. Millere. Jelgava: Latvijas Lauksaimniecības universitāte, 2007. 176 lpp.
4. Rutherford D.G., Hotel management and operations. 3 rd ed. New York: John Wiley & Sons, cop. 2002. 536 lpp.
1. Bowie D., Buttle F. Hospitality marketing: an introduction. Oxford: Elsevier Butterworth Heinemann, 2004. 350 lpp.
2. Brotherton B., Wood R.C. The SAGE handbook of hospitality management. Los Angeles ... [etc.] : SAGE Publications, 2008. 555 lpp.
3. Morrison A.. Hospitality and travel marketing. 3rd edition. Thomson Delmar Learning, 2002. 655 lpp.
1. Kapitāls : krāsains biznesa un ekonomikas žurnāls. Rīga : Lietišķās informācijas dienests. ISSN 1407-2505.
2. Гостиница и ресторан : Гостиница и ресторан : бизнес и управление = Hotel & restaurant : business and management : журнал для профессионалов.Москва : Международная ассоциация гостиниц и ресторанов (IH&RA).
3. Турбизнес : журнал для профессионалов. Москва : Турбизнес.
Obligātais kurss PTF studiju programmas "Ēdināšana un viesnīcu uzņēmējdarbība" studentiem.