Kursa kods TraZ5003

Kredītpunkti 3

Autotirgus

Zinātnes nozareBūvniecības un transporta inženierzinātnes

Zinātnes apakšnozareSauszemes transports un infrastruktūra

Kopējais stundu skaits kursā81

Lekciju stundu skaits16

Semināru un praktisko darbu stundu skaits16

Studenta patstāvīgā darba stundu skaits49

Kursa apstiprinājuma datums20.09.2011

Atbildīgā struktūrvienībaInženiertehnikas un enerģētikas institūts

Kursa izstrādātājs

author pasn.

Dace Rotgalve-Birziete

Mg. paed.

Kursa anotācija

Kursa mērķis ir izprast un iegūt zināšanas par jaunu un lietotu automobiļu tirdzniecības organizēšanu, par dokumentu apriti autobiļu tirdzniecībā un reģistrēšanā, kā arī par autosalonu, dīleru punktu un tirdzniecības laukumu ierīkošanu. Studenti gūst priekšstatu par pasaules auto ražotājfirmām un auto izplatītājfirmām Latvijā.

Kursa rezultāti un to vērtēšana

• Zināšanas - students iegūst paplašinātas zināšanas, izpratni par automobiļu un tā agregātu tirdzniecības organizēšanā un izveidē. Iegūtās zināšanas ir pamats turpmākajai pētniecībai un radošas domāšanas attīstībai.
• Prasmes - spēj radoši pielietot iegūtās zināšanas jaunu un lietotu automobiļu tirdzniecības organizēšanā. Spēj argumentēti izskaidrot un diskutēt par sarežģītiem vai sistēmiskiem tirgzinības jomas aspektiem.
• Kompetence - maģistrants spēj patstāvīgi kritiski analizēt ar automobiļu un to agregātu tirdzniecību saistītās problēmas. Pamatot pieņemtos lēmumus, organizējot automobiļu tirdzniecības vietas, kā arī, ja nepieciešams, veikt papildu analīzi.

Kursa saturs(kalendārs)

1 Pasaules autofirmu un perspektīvo automobiļu modeļu analīze.
2 Auto izplatītājfirmu tīkls Latvijā. Autotirgotāju asociācijas uzdevumi un struktūra.
3 Mārketinga cikls, pasākumu komplekss.
4 Automobiļu popularitāte un cenu dinamika.
5 Automobiļu izplatīšanas kanālu analīze un piegādes izmaksu kalkulācija.
6 Automobiļu klasifikācija un to tehniskais raksturojums.
7 Jaunu automobiļu tirdzniecība.
8 Automobiļu testēšana un izvēle. Mērķa tirgus atlase. Mārketinga SVID analīze.
9 Tirgus segmentācija un automobiļu pozicionēšana tirgū.
10 Automobiļu pirms pārdošanas sagatavošana un garantijas apkalpošana.
11 Dīlerpunktu un autosalonu plānošana, aprīkošanas optimizācija.
12 Mārketinga plānošanas etapi, plānu struktūra, budžeta un peļņas plānošana.
13 Mārketinga kontroles tipi un process.
14 Lietotu automobiļu un numurēto agregātu tirdzniecība.
15 Dokumenti un to apgrozījums mehanizēto transporta līdzekļu (MTL) tirdzniecībā un reģistrēšanā CSDD.
16 Auto katalogu, prospektu, rokasgrāmatu un auto reklāmu analīze.

Prasības kredītpunktu iegūšanai

Izstrādāti un ieskaitīti praktiskie un mājas darbi. Pārbaudes veids - ieskaite.

Obligātā literatūra

1. Berjoza D., Kunkule D. Tirgzinība autotransportā. Jelgava: LLU, 2007. 120 lpp.
2. Blaits Dž. Mārketings: rokasgrāmata. Rīga: Zvaigzne ABC, 2004. 284 lpp.
3. Kotler P., Keller K. Marketing management. Upper Saddle River, NJ: Pearson / Prentice hall, 2006. 729 p.
4. Kent R. Marketing research: approaches, methods and applications in Europe. London: Thomson Learning, 2007. 592 p.

Papildliteratūra

1. Tirgzinības pamati. Rīga: Jumava, 2002. 305 lpp.
2. Birzietis G., Kunkule D. Transporta ekonomika. Jelgava: LLU, 2007. 81 lpp.

Periodika un citi informācijas avoti

1. Auto Moto Žurnāls. Rīga: Dadzis, Moto Magazyn (Polija). ISSN 1407-0952.
2. За рулем. Москва: За рулем. ISSN 0321-4249.

Piezīmes

Izvēle: TF lauksaimniecības inženierzinātnes maģistra studiju programmas apakšprogrammai
“Autotransports”.