Kursa kods TraZ4039
Kredītpunkti 6
Zinātnes nozareBūvniecības un transporta inženierzinātnes
Zinātnes apakšnozareSauszemes transports un infrastruktūra
Kopējais stundu skaits kursā162
Lekciju stundu skaits40
Semināru un praktisko darbu stundu skaits24
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits98
Kursa apstiprinājuma datums20.09.2011
Atbildīgā struktūrvienībaInženiertehnikas un enerģētikas institūts
Dr. sc. ing.
Mg. paed.
Šis kurss iepazīstina studentus ar autotransporta servisa uzņēmumu funkcionēšanas būtību, to ekonomiku, tās kategorijām un elementu specifiku servisa uzņēmumos. Students gūst izpratni par autotransporta servisa uzņēmumu organizāciju un vadību. Tiek apgūtas metodes un iemaņas organizēt uzņēmējdarbību autotransporta sektorā.
• Zināšanas - par autotransporta servisa uzņēmumu komercdarbības uzsākšanu un to ekonomiskās darbības principiem, kā arī mārketinga kompleksa pielietošanu autotransporta tirgus sektorā.
• Prasmes - aprēķināt un analizēt autotransporta servisa uzņēmumu ekonomiskos rādītājus un pielietot mārketinga principus autotransporta pakalpojumu tirgū.
• Kompetence - novērtēt un salīdzināt autotransporta servisa uzņēmumu ekonomisko darbību un konkurētspēju autotransporta paklpojumu tirgus sektorā.
1 Tirgus ekonomikas principi un autotransports.
2 Autotransporta servisa uzņēmuma struktūra un darbības princips.
3 Darba samaksa autotransporta uzņēmumos.
4 Izdevumi autotransporta un traktortehnikas uzņēmumos.
5 Tarifi autotransportā.
6 Autotransporta un traktortehnikas uzņēmumu finansu rādītāji.
7 Nodokļi un nodevas autotransporta un traktortehnikas uzņēmumos.
8 Ekspertu komercdarbība un to ietekmējošie faktori.
9 Ekspertu komercdarbības vide un tās novērtējums.
10 Autotransporta un traktortehnikas uzņēmumu tipi un to raksturojums.
11 Vadīšanas pamati autotransporta un traktortehnikas uzņēmumos.
12 Transportlīdzekļu un traktortehnikas ražotājfirmas un izplatītājfirmas.
13 Mārketinga pasākumu komplekss ekspertu pakalpojumiem.
14 Jaunu automobiļu un traktortehnikas tirdzniecība.
15 Lietotu automobiļu, traktortehnikas un numurēto agregātu tirdzniecība.
16 Tirgzinības vadības process un plānošana ekspertu komercdarbībai.
Sekmīgi uzrakstīti visi kontroldarbi un ieskaitīti praktiskie darbi.
Pārbaudes veids - akumulējošais eksāmens.
1. Berjoza D., Kunkule D. Tirgzinība autotransportā. Jelgava: LLU, 2007. 120 lpp.
2. Birzietis G., Kunkule D. Transporta ekonomika. Jelgava: LLU, 2007. 81 lpp.
3. Sprancmanis N. Transporta pakalpojumu ekonomika un organizācija. Rīga: Rīgas Tehniskā universitāte, 2001. 283 lpp.
4. Uzņēmuma autotransports: darba apstākļi un noteikumi, grāmatvedības un dokumentu noformēšanas problēmas. Rīga: SIA "Mamuts", 2007. 1.sēj. 351 lpp., 2.sēj. 336 lpp. Sērija: Grāmatvedības prakse.
1. Pravarne O. Autotransports uzņēmumos. 1. grāmata. Rīga: Beno Prese, 2004. 112 lpp.
2. Zaiceva E., Zadorožnaja O. Autotransports uzņēmumā. 2., 3. grāmata. Rīga: Beno Prese, 2004. 96 lpp.
3. Blaits Dž. Mārketings: rokasgrāmata. Rīga: Zvaigzne ABC, 2004. 284 lpp.
1. Diena. Rīga: Diena. ISSN 1407-1290. Laikraksta "Diena" pielikums" – Saeimā, Ministru Kabinetā".
2. Latvijas Vēstnesis: Latvijas Republikas oficiālais laikraksts: valsts normatīvie likumdošanas akti. Rīga: Valsts uzņēmums "Latvijas Vēstnesis". ISSN 1407-0405. Pieejams: http://www.vestnesis.lv/
3. Dienas Bizness.: nedēļas laikraksts: Latvijas biznesa avīze. Rīga: Diena: Dagens Industri, 2005-. ISSN 1407-2041
Obl.: TF 1. līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programma Tehniskais eksperts.