Kursa kods TraZ3013

Kredītpunkti 3

Tehnikas tirgus

Zinātnes nozareBūvniecības un transporta inženierzinātnes

Zinātnes apakšnozareSauszemes transports un infrastruktūra

Kopējais stundu skaits kursā81

Lekciju stundu skaits16

Semināru un praktisko darbu stundu skaits16

Studenta patstāvīgā darba stundu skaits49

Kursa apstiprinājuma datums20.09.2011

Atbildīgā struktūrvienībaInženiertehnikas un enerģētikas institūts

Kursa izstrādātājs

author pasn.

Dace Rotgalve-Birziete

Mg. paed.

Kursa anotācija

Students iegūst paplašinātas zināšanas par lauksaimnieciskas ražošanas un transporta nodrošinājumu ar tehniskām iekārtām, darba mašīnām un servisa tehnoloģiskiem pakalpojumiem. Iegūst plašāku izpratni par rezerves daļu un citu ekspluatācijas materiālu tirgu. Gūst padziļinātu izpratni par jaunas un lietotas tehnikas tirgus izmaiņu tendencēm.

Kursa rezultāti un to vērtēšana

Zināšanas: students iegūst zināšanas par tehnikas tirgus īpatnībām, produktu struktūru un pircēju kontingentu. Iegūst zināšanas par tehnikas izplatītāju - dīleru darbu, tirdzniecības vietu iekārtojumu un klientu apkalpošanu. 2 testi.
Prasmes: students spēj izvērtēt firmas pakalpojumus, izvēlēties pieņemamāko ražotājfirmu un dīlera uzņēmumu. Spēj piedalīties mašīnu pirkšanas - pārdošanas dokumentu sagatavošanā - praktiskie darbi.
Kompetence: spēj patstāvīgi orientēties tehnikas piedāvājumos, tehniskā dokumentācijā un reklāmas materiālos. Spēj kritiski vērtēt tehnikas izplatītāju produkciju un piedāvāto tehniskā servisa kvalitāti. (Patstāvīgais darbs – referāts un prezentācija PowerPoint).

Kursa saturs(kalendārs)

1. Industriālo preču (tehnikas) un servisa pakalpojumu tirgus. (1h – lekcija, 1h - praktiskais darbs)
2. Izmaiņas transporta un lauksaimniecības ražošanas nodrošinājuma un servisa tehnoloģisko pakalpojumu tirgū. (1h – lekcija, 1h - praktiskais darbs)
3. Transporta, lauksaimniecības uzņēmumos nepieciešamo tehnisko un servisa tehnoloģisko pakalpojumu veidi. (1h – lekcija, 1h - praktiskais darbs)
4. Pircēju sastāvs un struktūra. (1h – lekcija, 1h - praktiskais darbs)
5. Pirkšanas lēmuma pieņemšanas process un to iespaidojošie faktori. (1h – lekcija, 1h - praktiskais darbs)
6. Tirgus informācijas loģistiskās sistēmas un informācijas struktūra. (1h – lekcija, 1h - praktiskais darbs)
7. Piegādātāju izvēle. (1h – lekcija, 1h - praktiskais darbs)
8. Tehnikas (mašīnu, iekārtu) un to izgatavotājfirmu vērtēšanas metodes. (1h – lekcija, 1h - praktiskais darbs)
9. Preces piegādātāja un pircēja risks. (1h – lekcija, 1h - praktiskais darbs)
10. Servisa tehnisko pakalpojumu dažādie veidi. (1h – lekcija, 1h - praktiskais darbs)
11. Servisa pakalpojumu kvalitātes kritēriji. (1h – lekcija, 1h - praktiskais darbs)
12. Tehnikas izplatītāju - dīleru uzņēmumi un to struktūra. (1h – lekcija, 1h - praktiskais darbs)
13. Transporta un lauksaimniecības tehnikas izplatītājfirmas. (1h – lekcija, 1h - praktiskais darbs)
14. Rezerves daļu tirgus īpatnības un sagādes loģistika. (1h – lekcija, 1h - praktiskais darbs)
15. Tirdzniecība ar jaunu tehniku. (1h – lekcija, 1h - praktiskais darbs)
16. Tirdzniecība ar lietotu tehniku. (1h – lekcija, 1h - praktiskais darbs)

Prasības kredītpunktu iegūšanai

1.Sekmīgs vērtējums 2 testos.
2. Ieskaitīti darbi praktiskajās nodarbībās.
3. Referātu vērtējums nodarbībās.
Akumulējošā ieskaite ar atzīmi.

Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums

Referāta sagatavošana pēc individuāli izvēlētas tēmas un prezentācijas veidošana.
Gatavošanās kontroldarbiem un praktiskajiem darbiem.

Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji

1. Students sekmīgu atzīmi iegūst kontroldarbos, ja sniegtas atbildes vismaz uz 50% jautājumu.
2. Savlaicīgi izstrādāti un aizstāvēti praktiskie darbi.
3. Uzstāšanās ar prezentāciju par sagatavoto referātu (vērtējums ar atzīmi).
4. Gala vērtējums - akumulējošā ieskaite ar atzīmi veidojas no: 2 sekmīgi uzrakstītiem testiem, referāta vērtējuma un ieskaitītiem praktiskajiem darbiem.

Obligātā literatūra

1. Berjoza D., Kunkule D. Tirgzinība autotransportā. Jelgava: LLU, 2007. 120 lpp.
2. Birzietis G., Kunkule D. Transporta ekonomika. Jelgava: LLU, 2007. 81 lpp.
3. Sprancmanis N. Transporta pakalpojumu ekonomika un organizācija. Rīga: Rīgas Tehniskā universitāte, 2001. 283 lpp.
4. Uzņēmuma autotransports: darba apstākļi un noteikumi, grāmatvedības un dokumentu noformēšanas problēmas. Rīga: SIA "Mamuts", 2007. 1.sēj. 351 lpp., 2.sēj. 336 lpp. Sērija: Grāmatvedības prakse.
5.Praude V. Mārketings: teorija un prakse. 1. grāmata. 3.izd. Rīga: Burtene, 2011. 522 lpp.
6.Praude V. Mārketings: teorija un prakse. 2. grāmata. 3.izd. Rīga: Burtene, 2011. 348 lpp.
7. Vadīšanas pamati. Mācību līdzeklis LLU studentiem un maģistrantiem un lauku uzņēmējiem kvalifikācijas paaugstināšanai. Sast. U.Ivans un S.Ruskule. Malnava: LLU, 2006. 502 lpp.
8.Zvirbule – Bērziņa A. Ražošanas menedžments. Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2006. 150 lpp.

Papildliteratūra

1. Sprancmanis N. Biznesa loģistika. R., Vaidelote, 2003. 360 lpp.
2. Brassington F., Pettitt S. Principles of Marketing. [Harlow] : Financial Times Prentice Hall, 2006. 1264 p.

Periodika un citi informācijas avoti

1. Saimnieks LV. Rīga: TEE BIO, 2004- ISSN 1691-1598.

Piezīmes

Studiju kurss iekļauts TF 1. līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmas „Tehniskais eksperts” izvēles daļā