Kursa kods PedaP114

Kredītpunkti 4.50

Teorētisko atziņu aprobācija II

Zinātnes nozarePedagoģija (nav zn)

Kopējais stundu skaits kursā120

Studenta patstāvīgā darba stundu skaits120

Kursa apstiprinājuma datums19.03.2013

Atbildīgā struktūrvienībaMehānikas un dizaina institūts

Kursa izstrādātājs

author doc.

Iveta Līce-Zikmane

Dr. paed.

Kursa anotācija

Teorētisko atziņu aprobācija un inovācijas izvēlētās jomas aktuālo problēmu aspektā. Maģistranti pilnveido prasmes un kompetences izmantojot formālā, neformālā un informālā izglītībā gūtās pedagoģijas un psiholoģijas teorijas un pētījumu rezultātus visās izglītības/mācību stadijās. Maģistrants aprobē gūtās teorētiskās atziņas izglītības mikro-, mezo- un ekso- vidē. Kursa studiju rezultātus atspoguļo maģistranta sagatavotais portfolio, kurā tiek norādīti arī sasniegumi un līdzdalība skolas, valsts mēroga vai starptautiskajos projektos, dalība zinātniskās konferencēs, vismaz viens referāts zinātniskajā konferencē un publikācija.

Kursa rezultāti un to vērtēšana

Zināšanas – integrētas studiju kursos apgūtās zināšanas, lai tās aprobētu praksē - aprobācijas refleksija.
Prasmes - integrēt un izmantot teorētiskās atziņas, lai plānotu mācību/ studiju mērķus un procesus, sastādītu, īstenotu un izvērtētu izglītības programmas novadu, Latvijas un ES kontekstā, realizējot izglītību ilgtspējīgai attīstībai. Prasme teorētiskās atziņas sintezēt ar savu pieredzi, to atspoguļojot referātos; prasme prezentēt savus pētījumus un atziņas konferencēs – Portfolio.
Kompetence – spēj sadarbībā ar vadītāju veikt zinātniski pētniecisko darbību un sagatavot referātus un publikācijas par tās rezultātiem; vadīt skolēnu un studentu zinātniski pētniecisko darbu; izstrādāt un sagatavot publicēšanai mācību līdzekļus, spēj aprobēt gūtās teorētiskās atziņas un inovatīvus risinājumus praksē – Pārskats.

Kursa saturs(kalendārs)

1.Teorētisko atziņu apzināšana un aprobācijas plānošana izvēlētās jomas pedagoģisko/izglītības problēmu aspektā.
2. Individuālā aprobācijas plāna precizēšana.
3. Teorētisko atziņu aprobācija izglītības ekoloģija kontekstā.
4. Pedagoģijas un psiholoģijas teoriju atziņu izvērtējums aprobācijas aspektā.
5. Teorētisko atziņu aprobācija izglītības mikro, mezo un/vai ekso vidē.
6. Inovācijas izglītības/studiju/ mācību darbā.
7. Konkrētās aprobācijas izglītības vides/vietas aktuālo problēmu un inovāciju nepieciešamības apzinātība.
8. Integrētās teorētiskās atziņas plānojot mācību/studiju mērķus un procesus, realizējot izglītību ilgtspējīgai.
9. Teorētiskās atziņas izstrādājot un/vai īstenojot izglītības programmas novadu, Latvijas un ES kontekstā.
10. Līdzdalības izvērtējums skolas, reģionālajos, valsts mēroga un starptautiskos projektos.
11. Skolēnu un studentu zinātniski pētnieciskās darbības vadība.
12. Pētnieciskās darbības, personīgās pieredzes refleksijas un dažādo dokumentāciju apkopojums Portfolio.
13. Gūto teorētisko atziņu, zinātniskā pētījuma un praktiskās pieredzes refleksijas atspoguļojums referātā.
14. Referāta sagatavošana, prezentācija.
15. Publikācijas sagatavošana par teorētisko atziņu aprobāciju un pētnieciskās darbības rezultātiem, prezentācija.
16. Individuāli izstrādātā aprobācijas plāna realizācijas izvērtējums, aprobācijas refleksija. Ieskaite.

Prasības kredītpunktu iegūšanai

Iesniegta aprobācijas refleksija. Uzrādīts portfolio. Dalība konferencē (referāts). Publikācija. Ieskaite.

Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums

Veikt 2.sem.prakses uzdevumus.

Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji

1.Prasme aprobēt un integrēt studiju kursos gūtās zināšanas.
2.Prasme teorētiskās atziņas sintezēt ar savu pieredzi.
3.Prezentācijas prasmes.

Obligātā literatūra

1.Cohen-Scali V., Rossier J., Nota L. (Eds.). New Perspectives in Career Counseling and Guidance in Europe. Cham (Switzerland): Springer International Publishing AG, 2018. 2. Mācību saturs kompetenču pieejā: ko tas nozīmē skolotājiem? LU, VISC. Pieejams http://www.izm.gov.lv/images/izglitiba_visp/Konferences_Tagad/VISC_un_LU_-_M%C4%81c%C4%ABbu_saturs_kompeten%C4%8Du_pieej%C4%81.pdf 3. Ozola I. Grāmata pašizaugsmei. Rīga: RaKa, 2018. 68 lpp. 4.UNESCO Latvijas Nacionālās komisijas darbības stratēģija 2014.-2021.gadam. Pieejams: http://www.unesco.lv/files/UNESCO_LNK_darbibas_strategija_2014-2021_apstiprinata_77582a2c.pdf

Papildliteratūra

1.Hellerstedt K. The composition of new venture teams: its dynamics and consequences. Jönköping: Jönköping International Business School, Jönköping University, 2009. 212 p. 2. LLU IMI starptautisko konferenču "Rural Environment. Education. Personality" materiāli. Pieejams: http://eng.llu.lv/?mi=601&op=raksts&id=4652 3. Uz EFQM modeli balstīta augstākās izglītības kvalitātes pilnveides metode Pieejams: http://www.aic.lv/eqfm/7_fona_in.htm

Periodika un citi informācijas avoti

1.The Journal of Educational Research. Online ISSN 1940-0675. Pieejams: http://www.tandf.co.uk/journals/titles/00220671.asp 2. City, Culture and Society. Online ISSN 1877-9166. Pieejams: http://www.sciencedirect.com/science/journal/18779166 3.International Journal of Educational Research. Online ISSN 0883-0355. Pieejams: http://www.elsevier.com/wps/find/journaldescription.cws_home/491/description#description

Piezīmes

Akadēmiskā maģistra programma „Pedagoģija”.
Apjoms 3 KP