Kursa kods PedaP104

Kredītpunkti 18

Konsultēšana

Zinātnes nozareIzglītības zinātnes

Zinātnes apakšnozarePieaugušo pedagoģija

Kopējais stundu skaits kursā486

Studenta patstāvīgā darba stundu skaits486

Kursa apstiprinājuma datums22.11.2016

Atbildīgā struktūrvienībaMehānikas un dizaina institūts

Kursa izstrādātājs

author asoc. prof.

Vija Dišlere

Dr. paed.

Kursa anotācija

Prakses laikā studenti veic karjeras konsultantu pienākumus prakses uzdevumu ietvaros, iepazīstas ar sadarbības tīklu veidošanu starp dažādām iestādēm un organizācijām, praktizējas dažāda vecumu un izglītības klientu konsultēšanā; izmēģina vairākas diagnosticēšanas metodes, veido klientiem individuālās karjeras attīstīšanas programmas, palīdz klientiem uzrakstīt CV, motivācijas vēstuli, sludinājumus; īsteno savu personīgo un profesionālo pilnveidi un sagatavojas karjeras konsultanta patstāvīgajai profesionālajai darbībai; pilnveido savas pētnieciskās zināšanas un prasmes.

Kursa rezultāti un to vērtēšana

Zināšanas un izpratne par klienta izaugsmes faktoriem un individuālās rīcības dinamiku, par sadarbības tīkla veidošanu dažādās iestādēs un organizācijās.
Prasmes sintezēt un izmantot praksē zināšanas par visiem iepriekš apgūtajiem studiju kursiem. Prasmes organizēt un veikt dažāda vecumu un izglītības klientu konsultēšanu. Prasmes: meklēt, atlasīt un sistematizēt informāciju; dibināt kontaktu ar klientu; informēt, pārliecināt, atbalstīt; izvērtēt klienta vēlmes un vajadzības; prasme izmantot dažādas diagnosticēšanas metodes; veidot klientam individuālās karjeras attīstīšanas programmas; strādāt ar karjeras izvēles testiem.
Kompetence- spēj analizēt, sintezēt un izmantot zināšanas un prasmes, kuras apgūtas visos iepriekšējos studiju kuros, jaunās situācijās un atšķirīgos veidos, veicot karjeras konsultanta darbu. Spēj strādāt ar dažāda vecuma un izglītības klientiem gan individuāli, gan spēj vadīt grupu konsultācijas, spēj novērtēt klienta situāciju; spēj pašizglītoties.

Kursa saturs(kalendārs)

1 Studenti attīsta un pilnveido savu prasmi strādāt ar dažādiem klientiem.
2 Izmēģina dažādas diagnostikas metodes ar dažāda tipa klientiem.
3 Izmēģina 5 izvēlētās diagnostikas metodes ar dažāda tipa klientiem.
4 Studenti attīsta un pilnveido savu prasmi izveidot klientiem individuālās karjeras attīstīšanas programmas.
5 Izveido 5 klientiem individuālās karjeras attīstīšanas programmas.
6 Izveidotās 5 klientu individuālās karjeras attīstīšanas programmu izvērtējums kopā ar klientu.
7 Palīdz 7 klientiem uzrakstīt CV.
8 Palīdz 7 klientiem uzrakstīt motivācijas vēstuli.
9 Palīdz 7 klientiem uzrakstīt darba sludinājumus.
10 Novadīt darba interviju ar tikko mācību iestādi beigušu jaunieti.
11 Novadīt darba interviju ar cilvēku, kurš bieži maina darbu.
12 Novadīt darba interviju ar bezdarbnieku.
13 Novadīt grupas konsultāciju prakses vadītāja klātbūtnē.
14 Novadīt 3 patstāvīgas individuālās konsultācijas.
15 Darbs pie maģistra darba tēmas metodiskās izstrādnes.
16 Veic pētniecisko darbu saskaņā ar maģistra darbā izvēlēto tematu.

Prasības kredītpunktu iegūšanai

Students ir realizējis visus prakses uzdevumus, par ko liecina:
- Iesniegtā prakses dienasgrāmata;
- Iesniegtie apkopotie un studenta patstāvīgi izstrādātie metodiskie materiāli atbilstoši prakses uzdevumiem (vismaz 5 diagnosticēšanas metožu apraksti, 5 klientu individuālās karjeras attīstības programmas kopā ar klienta raksturojumu, saglabājot konfidencialitāti, CV, motivācijas vēstuļu un sludinājumu paraugi).
- Prakses vadītāja rakstisks sekmīgs vērtējums.
Studenta vērtējumu veido:
- 30% vērtējums par iesniegto dokumentāciju un metodiskiem materiāliem;
- 30% prakses vadītāja un prakses pārziņa vērtējums;
- 40% vērtējums par prakses rezultātu prezentāciju aizstāvēšanā.

Obligātā literatūra

1. John McLeod. An introduction to counselling. New York: Open University Press, 2005..
2. Sampson J.P., Jr., Robert C. Reardon, Gary W. Peterson, Janet G. Lenz. Career counseling and Services. London, Thomson Learning, 2004
3. Hawkin P., Shonet R. Supervision in the Helping Professions: an individual, group and organizational approach. 2.ed. Buskingham Philadelfia: Open University Press, 2000.
4. Rodžers M. Sociālā darba supervīzijas lomas, funkcijas un mērķis. No: Dzīves jautājumi, VI, Rīga, SDSPA “Attīstība”. 2001, 117.-141.lpp.

Papildliteratūra

1. Gibson R., Mitchell M. Introduction to Career Counselling for the 21 st Century. NewJersey: Pearson Education Inc., 2006. 288 lpp.
2. Hawkins P. The ART of building WINDmills. Career tactics for the 21st century. University of Liverpool, 2004.
3. Ozoliņa Nucho A., Vidnere M. Intervēšanas prasme. Rīga: RaKa, 2003. 84 lpp.

Piezīmes

Obligāta prakse profesionālās augstākās izglītības maģistra studiju programmai „Karjeras konsultants”.